Pikachu op Ptarmigan Cirque, - Reisverslag uit Banff, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Pikachu op Ptarmigan Cirque, - Reisverslag uit Banff, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Pikachu op Ptarmigan Cirque,

Door: Ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

10 Juli 2015 | Canada, Banff

Pikachu op Ptarmigan Cirque,

Hallo daar,

Na de loodzware tocht van gisteren zijn we moeizaam opgestaan. Ik heb het zelfs gepresteerd om 8 uur onafgebroken te slapen en schrok pas om 7 uur wakker. Leen had dit geluk niet gehad helaas. Wonder boven wonder hadden we geen spierpijn, de hele vakantie zelfs nog niet gehad. Al dat sporten is toch nog ergens goed voor denk ik. Na het ontbijt eerst een beetje geїnternet, dat kan op deze camping bij het hoofdgebouw. Je moet alleen even je camper meenemen, want het is niet naast de deur. Een hele poos hebben we daarom op de parkeerplaats gestaan voor de receptie, en ondertussen nog 2 wasjes gedraaid. Alweer? Ja, ik wilde graag het bed een opfrisbeurt geven en alle doorweekte wandelkleding van gisteren verversen, die hebben we de komende dagen nog hard nodig. De wasserette opende pas om 9 uur, maar ik was de eerste. Vervolgens nog alles in de drogers gestopt en voor je het weet is het 11 uur. Beoogde wandeling: een korte 6 km naar Ptarmigan Cirque. Een Ptarmigan (kan je het uitspreken, nee, dan moet je de letter p weglaten…) is een sneeuwhoen en Cirque is een rondje. Deze wandeling start op de hoogstgelegen weg van Canada: Highwood Pass; die pas ligt op 2206 meter hoogte tussen de bergen. Het was een klein uurtje en 2 Bighornsheep rijden vanaf de camping. Toen ik Sarah zag in 2012 wilden we hier ook wandelen, maar het pad was toen gesloten omdat er een beer rondhing bij een karkas. Omdat wij het volgende karkas niet wilden worden zijn we toen weggegaan en heb ik mijn verjaardag elders gevierd. Tevens werd er toen ook een hiker vermist (nee, niet die van het karkas), hij is nooit gevonden. Leuk hoor om hier te hiken! Wees gerust, wij deden vandaag echt een relaxte wandeling.

Vandaag dan de herkansing. Er lopen hier redelijk veel mensen een heel klein vlak rondje rond de parkeerplaats, door meadows. Bloemetjes kijken dus, alleen waren er niet veel die daar bloeiden. Gelukkig ging ons pad de andere kant op, we moesten eerst wel even de highway oversteken. Nu is dat niet de A16, en de auto die aankwam stopte zelfs. Daarna ging het heftig omhoog door een donker bos. Toch maar even de beer gewaarschuwd dat we er aan kwamen. Duidelijk werd al snel dat er idd wel eens beren komen, er was weer een flink stuk afgegraven langs het pad. Geen berenpoep gezien deze keer, goed teken. Vrij snel doken de eerste bloemetjes al op, hele hellingen vol. Ik denk dat iemand hier heel jaloers van wordt? Het werd alsmaar mooier en na 3 km kwamen we echt in de meadows, een waar bloemenparadijs. De Keukenhof is er niks bij, zo mooi. Deze wandeling staat aangegeven als 1-1 ½ uur, nou wij deden er meer dan 2 uur over. Heel veel bloemetjes hebben we vereeuwigd. Het pad ging ook over een rotsachtig stuk en daar zaten zomaar Pika’s naar ons te kijken. Dat zijn kleine hamsterachtige grijze beestjes, die altijd tussen rotsen lopen en als een gek rondrennen. Er liepen ook verschillende Least Chipmunks rond. Die rennen ook de hele tijd, maar af en toe stoppen ze om bloemetjes te eten. Het zijn de kleinste van alle Chipmunks/Squirrels. Wat een toffe wandeling. Heerlijk kort en zo verrassend mooi. Geen spijt van.

Toen we weer in de camper terugwaren om 14.30 begon het een beetje te regenen, wat een timing weer. Na de koffie zijn we weer naar Canmore gereden, onderweg nog gestopt voor 8 op de weg lopende Bighornsheep, even langs de supermarkt en daarna weer naar de vertrouwde camping in Banff. Kananaskis was weer 5 dagen geweldig mooi. Eenmaal op de camping begon het al snel te regenen en we hebben zelfs een flinke onweersbui overleefd. Nu is het weer droog en hopelijk blijft het dat morgen ook. Dan hebben we onze groepshike met Joel (de man van Nadine, die met ons de Iceline hike heeft gedaan vorige week vrijdag) . Vanavond even gebeld met Nadine en die heeft nog even geregeld dat Joel ons deze keer ook meeneemt in zijn auto naar het begin van de hike bij Moraine Lake. Eigenlijk hadden we per email afgesproken dat wij zelf naar Moraine Lake zouden rijden met onze RV, heel vroeg om die daar te parkeren op 1 van de 8 plekjes die daar slechts zijn voor grote RV’s. De rest van de groep (6 mensen) moeten met eigen vervoer komen. Soort VIP behandeling, kunnen we lekker rustig opstaan. We gaan naar Eiffel Lake, een top hike die we nog nooit hebben gedaan, meestal komen we in een periode dat je met tenminste 4 personen moet hiken wegens de beren. Dus dat wordt weer een mooie dag waarschijnlijk.

See you,
Pikachu

• 12 Juli 2015 - 12:48

Franziska & Klaas :

Hoezo jaloers? Stinkend jaloers zul je wel bedoelen? Hoe dan ook, ik heb weer volop genoten van jullie verhalen en uiteraard ook van de plaatjes (al dan niet met bloemetjes erop)! Ik wens jullie ook verder heel veel plezier en hoop, dat de bosbranden niet al te veel roet in het eten zullen gooien. Het zou erg jammer zijn, als jullie hierdoor de wandeling naar Mount Edith Cavell Meadows zouden moeten missen!

• 13 Juli 2015 - 00:45

Leen En Ellien Van Der Kooij:

Franziska: Speciaal voor jou heb ik extra veel bloemenfoto's geplaatst. Niet om je super jaloers te maken hoor. Om je te laten zien hoe geweldig mooi de meadows hier zijn, en vaak ook langs de kant van het wandelpad/weg staan de mooiste bloemen. Het bloeiseizoen is dit jaar bijna 3 weken eerder dan normaal, dus beetje moeilijk te voorspellen wanneer de beste tijd is om voor de wildflowers te gaan. Ik hoop dat het jullie nog een keer gegund is om dit zelf te aanschouwen.

• 13 Juli 2015 - 05:37

BIanca :

Hey hey,

Wat een prachtige natuur is het daar toch, en wat een mooie fotograven zijn jullie om dit zo mooi vast te leggen
    Leuk zeg dat jullie morgen met joel mee gaan! ben benieuwd.
    Slaap lekker en tot morgen

xx

• 13 Juli 2015 - 13:43

Franziska & Klaas :

Geen probleem hoor! Jullie inzet om speciaal voor mij extra veel bloemenplaatjes te plaatsen wordt zeer gewaardeerd en ik geniet er volop van! Met al die prachtige reizen, die ik de afgelopen jaren heb mogen maken, mag ik bovendien echt niet klagen, als het er nu even een jaartje niet inzit. Er komen vast weer betere tijden en bovendien zijn er ook dichterbij heel veel mooie plekjes te vinden.
    Ik kan me nog herinneren, dat jullie een paar jaar geleden hetzelfde is overkomen en dat ook jullie qua reizen even iets rustiger aan moesten doen. Maar ook bij jullie is uiteindelijk alles weer goed gekomen. Het zall bij ons vast ook weer goed komen! Ik moet alleen een beetje geduld hebben. En tot het zover is, geniet ik gewoon vanuit mijn luie stoel mee van de reizen van andere reizigers.