Ditjes en datjes, - Reisverslag uit Banff, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Ditjes en datjes, - Reisverslag uit Banff, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Ditjes en datjes,

Door: Ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

05 Juli 2015 | Canada, Banff

Hey,

Zondag hebben we het rustig aan gedaan. Het weer was ook een grote boosdoener, het regende toen we opstonden en de lucht was grijs. Niet echt wandelweer. Misschien in de middag een wandelingetje als het zou opklaren. We besloten om naar Canmore te rijden, onze woonplaats voor de afgelopen wintervakanties. Bekend terrein voor ons en we wilden meteen maar wat boodschappen aanvullen bij de Safeway (mega grote supermarkt). En van de vorige keer wisten we nog dat je op de parkeerplaats voor Safeway illegaal kan internetten! 2 bekende vliegen in 1 klap. Het internetten ging moeizaam, wel/geen verbinding, maar uiteindelijk is het toch gelukt en kon ik de 2 verhaaltjes van Iceline en Stanley Glacier op mijn reissite plaatsen. De foto’s gingen minder snel, ook omdat de accu van de laptop leeg raakte. Dan maar weer naar de campground in Banff, het is amper 20 km van Canmore vandaan.

In de middag besloten we om Banff onveilig te gaan maken, pfffff dat hebben we geweten. Het is daar zo claustrofobisch druk, 1 groot gekkenhuis van krioelende mensen die al die winkeltjes aflopen op zoek naar iets lekkers, leuks of een souvenirtje. Niet echt ons ding, maar we wilden kijken waar hier de supermarkt zat, zodat we niet steeds naar Canmore moeten rijden. Ook hier hebben we de Safeway gevonden, alleen mag je er niet met de RV parkeren, dus dat wordt ergens in de buurt stallen en stukje lopen. Tevens hebben we een ander, niet geheel onbelangrijk, huishoudelijk onderdeel gevonden: de wasserette. Op de camping is die voorziening niet en eens moet alles toch eens opgefrist worden. De laundry zit in een groot overdekt winkelcentrum, na 25 minuten schijnt de was klaar te zijn (en schoon?) en daarna kan het ook nog in de droger. Handig, ga ik binnenkort eens proberen.

In hetzelfde winkelcentrum hebben we ook een illegale internetverbinding gevonden, we konden met de telefoon inloggen bij de ATB bank, we zijn nu wel ineens klant geworden! Toen ik dacht te gaan internetten, bleek dat de laptop nog niet was opgeladen, pffffff konden we ’s avonds weer terug! Maar ja, wat moet je anders doen op zo’n druilerige dag? Overigens werd het in de middag weer mooi weer, maar voor ons had het geen zin om nog ergens te gaan wandelen. Onverwacht dus een rustdag gehouden, maar dat mag ook wel na 5 dagen achter elkaar hiken, waren we misschien ook wel aan toe. Morgen weer lekker de natuur in, na 1 dag hangen begint het al snel te kriebelen.

Groetjes,
Sipje en Sopje

• 13 Juli 2015 - 03:36

Bianca :

Hey hey,

heerlijk toch effe dagje wandelrust?
    hahaha want weer stress van het internet ed.
    OP naar mooi weer morgen

xxx