Springende vissen in Russian River - Reisverslag uit Cooper Landing, Verenigde Staten van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Springende vissen in Russian River - Reisverslag uit Cooper Landing, Verenigde Staten van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Springende vissen in Russian River

Door: Ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

24 Juni 2014 | Verenigde Staten, Cooper Landing

Hallo luitjes,

Na de geweldige dag van gisteren is elke dag daarna iets minder bijzonder. Maar vandaag was gewoon een off-dag. Niet heel erg schokkend om over te schrijven. Ik klink vast als een erg verwend nest als ik dat zeg, maar we weten zelf ook dat het niet elke dag een knalfeest kan zijn. Vanochtend ons boeltje gepakt en ons waanzinnig mooie plekje op Homer Spit met pijn in ons hart verlaten. Bestemming wederom Seward, we hebben een excursie op 26 juni.

We hoopten vandaag vissende beren te gaan zien in de Russian River bij Cooper Landing, 80 km verwijderd van Seward. De zon scheen lekker, we tuften langs de saaie groene bossages en zagen zowaar ½ eland. Die stond tot aan zijn knieen in het water en ook zijn hoofd was onder water. Naast wilgenknopjes en andere takjes eten ze ook graag waterplantjes. We reden door tot Cooper Landing en parkeerden bij Russian River Campground. Dat viel nog niet mee, er was een betaalde parking en een heeeeeele lange rij om daar te komen. Uiteindelijk was de parking vol en moesten wij naar de overflowparking, 1 ½ km verwijderd van het begin van de trail. We liepen naar de Russian River Falls om de springende Sockeys (rode zalmen) te zien. En inderdaad waren die arme vissen behoorlijk aan het springen. Ze wilden zo graag naar boven, tegen de waterval op springen. Ze schoten overal uit het water, grappig om te zien. Eigenlijk hoopten we natuurlijk dat er een beer zou zijn om die zalmen op te vangen, maar helaas hadden de zalmen geluk vandaag.

Het begon ook nog te regenen, eerst wat miezer maar later kwam het met bakken naar beneden. Gatver, net geen regenbroek meegenomen, was immers maar een korte trip. Maar na 2 uur wandelen dreven we behoorlijk. In de camper hangt alles te drogen, maar dat gaat wel een paar dagen duren denk ik, weinig droogplekjes om iets op te hangen.
We staan op Campground Kenai Princess bij Cooper Landing en gaan misschien morgen nog een poging wagen om vissende beren te zien. De eigenaresse van de campground vertelde dat ze dit jaar nog geen beer had gezien, maar dat bleek niet zo vreemd te zijn. Er was vorig jaar een bearhunt geweest, want die arme beren eten alle elanden op!!!! En ja, die elanden worden weer opgegeten door: je raadt het al, de Alaskanen. We zagen zelfs een visser met een groot geweer, je moet natuurlijk wel die vissen verdedigen tegen die afschuwelijke beren… Zelfs in de supermarkt kan je vuurwapens kopen (als je natuurlijk een vergunning hebt, hoe moeilijk zal dat zijn?) We zullen het wel nooit begrijpen, maar als je hier bent opgegroeid zal het wel anders zijn.

Hopelijk morgen weer een enthousiast verhaal, wij houden niet zo van rustige dagen.

Tot morgen

• 25 Juni 2014 - 09:15

Conny:

Desalniettemin de zalmen mooi geplaat, dus helemaal verloren was de dag niet (maar ik begrijp dat na de succesvolle dag daarvoor het moeilijk is een wow-gevoel te krijgen).
    Wij zijn nooit zo ver Alaska in geweest, dus helaas geen ervaring met de Russian River.
    Maar we duimen voor jullie voor de spy-hopping/jumping orca's en wolven!!

• 25 Juni 2014 - 09:31

Leen En Ellien Van Der Kooij:

Zeker geen verloren dag Conny, maar dat rijden en een beetje rondhangen is niks voor ons. Meer actie is prettiger.

• 25 Juni 2014 - 12:56

Franziska & Klaas :

Wow, wat een verhalen allemaal en wat een schitterende plaatjes zeg! Na een week zonder internet op een Duitse camping heb ik vandaag even een inhaalslag gedaan en al jullie verhalen van de afgelopen week gelezen en de foto's bekeken. Zo te zien vermaken jullie zich opperbest en is in die korte tijd, die jullie nu onderweg zijn, al meer dan één droom uitgekomen. Heel erg bedankt, dat jullie ons laten meegenieten van jullie belevenissen, al maken jullie ons stinkend jaloers met jullie enthousiaste verhalen. Een excursie naar de beren in Katmai NP en naar de gletsjers van Glacier Bay staat al heel lang hoog op ons verlanglijstje, maar helaas is er tot nu toe nog niet van gekomen. We moeten eerst nog wat centjes bij elkaar zien te sparen. Tot het zover is, zullen we het met jullie verhalen moeten doen.

• 26 Juni 2014 - 02:19

Leen En Ellien Van Der Kooij:

Hallo Franziska, leuk dat je er weer bent. Onze vakantie is idd een aaneenschakeling van hoogtepunten. De ontmoetingen met het vele wildlife maken het heel bijzonder. Een droom die meer dan uitkomt. Nu nog wat mooie hikes en het plaatje is compleet. Komt ook nog goed, want Denali en Wrangell’s komen er aan. Voorlopig kunnen jullie nog voorpret hebben voor jullie superlange vakantie naar Australie, nog heeeeel even wachten…. en dan flink sparen

• 27 Juni 2014 - 08:32

Bianca:

hey hey,

springende vissen gaaf!
    en natte voeten ach ja, moet er wat voor over hebben, hahah

fijne dag morgen
    xxx

• 27 Juni 2014 - 16:43

Sassie:

HOi lieverdjes
    voor een niet bijzondere dag heb je toch een aardig verhaal geschreven hoor.
    dikke kussen en knuffels
    de kooijen uit krimpen