13.000 foto's later - Reisverslag uit Krimpen aan de IJssel, Nederland van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu 13.000 foto's later - Reisverslag uit Krimpen aan de IJssel, Nederland van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

13.000 foto's later

Door: Ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

17 Juli 2014 | Nederland, Krimpen aan de IJssel

Hoi,

5 dagen geleden zijn we weer thuis gekomen. De vluchten zijn voorspoedig verlopen. We vertrokken om 11 uur uit Anchorage voor het eerste stukje naar Seattle met Alaska Airlines. De koffers waren weer goedgekeurd qua gewicht, wonderlijk genoeg weegt vieze was minder dan schone was. En 3 pakken koffie minder, dat scheelt natuurlijk ook weer. Na 3 1/2 uur vliegen geland in Seattle en meteen al de klok 1 uur verder gezet. Daardoor werd onze tussenstop ineens 2 uur ipv 3 uur. Lekker dan. Deze keer hoefden we de koffers niet op te halen en opnieuw in te checken, ze waren al in Anchorage tot Amsterdam doorgelabeld. Ook hoefden we niet meer door de douane, dus alleen maar naar de gate van Delta Airlines hobbelen. Tussendoor even een burger gescoord. Bij de balie van Delta Airlines moesten we nog wel even ons vliegticket omwisselen. Allemaal probleemloos verlopen en 18 uur plaatselijke tijd stegen we op voor de laatste 9 1/2 uur. Ondanks dat we een ruimere zitplaats hadden geboekt, viel de ruimte toch weer tegen. Dwz, je kan niet lekker liggen om wat te slapen. En aangezien het op de terugreis altijd snel donker gemaakt wordt, duurt het dan best lang voordat je in Amsterdam bent. Pfff, ik wilde af en toe wel uit het raam stappen, je wordt bijna gek. Ook de vermoeidheid slaat toe, je wilt slapen, maar dat lukt niet. Afijn om 13 uur NL-tijd een zachte landing, de koffers kwamen snel en om 14 uur konden we Sander en Claudia weer omhelzen. 15 uur waren we thuis en konden we beginnen met uitpakken. We hebben zo lang mogelijk gewacht met slapen, het werd zelfs 23 uur. Best knap. Volgende ochtend na een goede nachtrust pas om 9.30 opgestaan en de dag ging prima. Maandag gewoon allebei aan het werk gegaan en de jetlag lijkt deze keer mee te vallen, amper last gehad. Wat een geluk. Toen we thuiskwamen lag er een kaartje van Sarah Elg op ons te wachten. Met haar hebben we de grizzly excursie gedaan. Heel lief, met een persoonlijke boodschap.

Onze vakantie was een aaneenschakeling van hoogtepunten. Het begon natuurlijk al met de walvissen die we zagen tijdens onze strandwandeling en het eindigde met een onverwachte ijsgrottentocht onder de gletsjer. We hebben zo ontzettend veel gedaan, de prachtigste dingen gezien. Alles waar we van droomden is uitgekomen en zelfs meer. Het was een vakantie om nooit te vergeten. Zal moeilijk gaan, we hebben meer dan 13.000 foto's en ....tig filmpjes. Veel foto's zijn er in Alaska al weggegooid, de rest moeten we nog doorspitten. We zijn nog wel een tijdje zoet daarmee. Alaska is ruig, veel puur natuur en onbeschrijfelijk uniek. je moet het een keer gezien hebben. We zijn wederom overdonderd en erg dankbaar dat we dit hebben mogen zien en beleven.

The Lucky Ones

• 02 Augustus 2014 - 20:17

Bianca:

hey hey

laatste mailtje!
    wat een heerlijke reis was het!
    heb erg genoten van alle mooie verhalen!
    en ben erg blij dat jullie thuis zijn gekomen veilig en wel en dat ik jullie lekker al weer gezien heb!
    wat een gave foto's waren het, en we houden ons aanbevolen nog een middagje foto's te kijken!

dikke kussen
    bianca