We komen er aan - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu We komen er aan - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

We komen er aan

Door: Ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

10 Juli 2014 | Verenigde Staten, Anchorage

Hallo lezers,

Onze vakantie is nu bijna ten einde, geen verrassingen meer. We hebben gisteravond alles ingepakt en na een nachtje op de Campground Kenny Lake vertrokken we om 7.00 uur naar Anchorage. Het regende, hoe toepasselijk. Gelukkig werd het na een poosje beter en toen reden we in de bergen van de Matanuska Valley. Jeetje, wat is het daar mooi. Daar hadden we ook wel een poosje willen zijn. 4 weken is veel te kort om alles te zien in Alaska. Wederom genoten van onze sightseeing. Op een gegeven moment reden we langs een gigantisch mooie gletsjer die een hele lange uitloper in een dal had: De Matanuska Glacier. We zijn omgedraaid en hebben dit stukje nog een keer gereden. Weer een kadootje, elke dag opnieuw is hier een feest. De bergen stopten pas in de buurt van Anchorage, inmiddels regende het ook flink. Om 13.30 uur waren we bij de verhuurder van ons mobiele huisje. We hadden de tijd tot 15.00 uur, redelijk op tijd dus. We hebben nog wat spulletjes aan Amerikanen gedoneerd die net hun vakantie begonnen. Helaas hebben we gisteren tijdens het lozen van al het vieze water ook de slang per ongeluk gedumpt. Hij zat niet helemaal vast en omdat Leen levend werd opgegeten door onze gevleugelde vriendjes, wilde hij in de camper gaan zitten. De slang sprong los, oh gatsie. Ik zal jullie de details verder besparen, maar de afvoerslang lag diep onder de grond zullen we maar zeggen, in de sceptic tank. Jammer dan, dat wordt dokken. Gelukkig was de dame bij het terugbrengen van de camper heel vriendelijk en rekende de kosten niet. Mazzel. Ze heeft de hele camper niet eens bekeken, ze was alleen en had het very busy. We werden heel snel opgehaald door een wederom enorme hork van een taxichauffeur. Tot nu toe 2 chauffeurs gehad die er verzorgd uitzagen en vriendelijk waren. De rest behoort tot de groep: zwerver/tokkie. Onbegrijpelijk. We konden al om 14.15 in onze kamer, deze keer een upgrade gehad na de eerste overnachting in dit Ramada hotel. 2 grote bedden, aan de achterkant ipv bij een kruispunt. Wel nog steeds erg gehorig, de trein rijdt regelmatig door de kamer evenals auto’s en we hoeven onze TV zelf niet aan te zetten (er is sowieso niks), we genieten mee met die van de buren. Ik hoop dat we nog wat uurtjes kunnen slapen want de komende 24 uur komt daar niets van terecht. We stijgen om 11 uur in de ochtend van 11 juli op en landen om 13.00 uur zaterdag 12 juli dicht bij jullie. We komen dichterbij!

Almost there,
The Ultimate Alaska Survivors

• 11 Juli 2014 - 08:13

Marijke:

Goede terugreis gewenst en droom maar lekker in het vliegtuig van al het moois en bijzonders dat jullie hebben meegemaakt! xxx

• 11 Juli 2014 - 08:43

Leen En Ellien Van Der Kooij:

Dank je wel Marijke, we gaan nog heel lang nagenieten. xx

• 11 Juli 2014 - 08:48

Sassie:

Hallo lieverdjes
    wat was het weer een genot om mee te genieten van jullie verhalen zijn en prachtige foto's.
    wat jammer dat het vootbij is
    goeie reis terug en tot snel
    dikke kussen van de kooijen uit krimpen

• 11 Juli 2014 - 08:57

Leen En Ellien Van Der Kooij:

Dank je Sas, jij ook bedankt voor al je leuke en lieve feedback, see you soon xxxxxxxxxx

• 11 Juli 2014 - 09:00

Leen En Ellien Van Der Kooij:

Pap en mam, bedankt voor al jullie lieve berichtjes, weer heel bijzonder dat jullie toch dichtbij waren. Zoals jullie hebben kunnen zien was het soms heel spannend, maar we zijn voorzichtig geweest en komen ongeschonden weer thuis. Liefs, ikke

• 11 Juli 2014 - 09:01

Conny:

Wat is de tijd gevlogen... maar wat hebben jullie genoten, en wij van jullie verslagen en foto's!
    Er wacht Leen een hoop werk na thuiskomst met al die foto's :-)

Heel goede reis naar huis!

• 11 Juli 2014 - 09:12

Leen En Ellien Van Der Kooij:

Dank je Conny, we vonden het erg leuk dat jullie er ook bij waren, van een afstand althans. Bedankt voor al je schrijven, idd veel werk aan de winkel voor allebei de fotografen. Pffffff, ver over de 10.000 en al zoveel weggegooid. Het valt niet mee zo'n vakantie.......

• 11 Juli 2014 - 17:14

Bianca:

hey hey,

Nou zeg is het al weer klaar, de 4 weken zijn idd voorbij gevlogen.
    Snap goed dat jullie wel nog even wilde blijven.
    Hopelijk een rustige nacht en een goede reis.
    Gaat het al beter met leen zijn heup om al die uren te kunnen hangen in het vliegtuig?
    Ga je de komende 24u vast beginnen aan jullie fotoboek?
    Hahahahaha.
    Nogmaals goede reis en tot snel

Dikke kussen

• 11 Juli 2014 - 19:15

Leen En Ellien Van Der Kooij:

Bianca bedankt voor al je leuke en lieve berichtjes,we hebben er van genoten. Met Leen zijn heup gaat het gelukkig beter, hij kan goed zitten. Dat fotoboek, tja dat wordt een flink project met meer dan 10.000 foto's en we hebben al zoveel weggegooid. Morgenmiddag om 13 uur zijn we pas thuis, pfff, lange zit en slapen, denk ik niet. Voel me nu al alsof ik een jetlag heb. xxxxxx tot snel. Alvast een fijne verjaardag morgen!

We zijn al door de douane, koffers afgestaan en nu wachten op vlucht naar Seattle, vertrekt over 1 1/2 uur. xxxxxx tot snel

• 12 Juli 2014 - 14:52

Franziska & Klaas :

Wat jammer, dat jullie vakantie er al weer opzit. We hebben genoten van jullie verhalen en zullen jullie dagelijkse ontbijtnieuws gaan missen. Nogmaals bedankt, dat we mochten meegenieten! We wensen jullie een goede thuiskomst en een hopelijk voorspoedig herstel van de jetlag!
    Groetjes,
    Franziska en Klaas

• 13 Juli 2014 - 22:31

Leen En Ellien Van Der Kooij:

Franziska bedankt voor het meeleven en schrijven. Altijd erg leuk die berichtjes van iedereen. ik kijk al uit naar jullie vakantie, dan heb ik ontbijtnieuws!