Exit Glacier en Harding Icefield - Reisverslag uit Seward, Verenigde Staten van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Exit Glacier en Harding Icefield - Reisverslag uit Seward, Verenigde Staten van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Exit Glacier en Harding Icefield

Door: ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

20 Juni 2014 | Verenigde Staten, Seward

Gegroet allemaal,

We zitten nog steeds in Seward en vandaag eens dat stadje bestudeerd. Het ligt aan zee met bergen rondom. Stadje zelf is 3x niks. Erg rommelig en lelijk en alleen op toeristen gericht. Snel weggereden en naar de Exit Glacier gewandeld. Geen (in)spannende wandeling, hele busladingen slenteren er naar toe. De gletsjer zelf is best mooi. Daarna koffie gedronken in ons mobiele huisje, broodjes gemaakt en besloten om een pittige wandeling te maken naar Harding Icefield. Het was geweldig mooi weer (ja dat kan dus echt in Alaska) en daarom snel aan de wandel.

Deze hike begint op hetzelfde pad als Exit Glacier, alleen schiet na een paar honderd meter de bosjes in. We waren net aan het opstarten toen Leen ineens een eland zag, op de parking nota bene. Compleet verrast, dus geen bewijs. Het was een mannetje, dus met gewei. Boehoehoe, ik heb niks gezien, was nog in de camper. De wandeling ging flink omhoog, hijg hijg. Zigzaggend kwamen we steeds hoger en kregen de Harding Icefield in zicht. Joepie, prachtig uitzicht, daar doen we het voor. We eindigden bij een uitzichtpunt waar we de hele gletsjer konden zien. Om van te smullen zo mooi. Geluncht en daarna weer naar beneden. Omdat we in Bear Country zijn weer veel herrie geschopt, met mijn stokken geslagen. Daarom weer geen dieren gezien.....

Rond 2 uur waren we al klaar, even geshopt en daarna weer naar dezelfde camping. Vanochtend al een ander plekje geregeld, eentje zonder firepit, we worden nu niet uitgerookt. Hier op de campground hangt regelmatig een grizzly rond met 2 jonkies. Die wil ik best zien, als ik binnen zit.

Tot morgen,
2 ijskonijnen

P.S. de internetverbinding is hier echt vreselijk traag, daarom soms geen foto's, ben uren bezig om iets op de site te krijgen, heb medelij.

• 22 Juni 2014 - 00:10

Sassie:

Hallo lieverdjes
    geen foto's???? Traag internet???Mmmmmm oke het is je vergeven.
    fijn dat jullie een mooie hike hebben gemaakt. Goed ook dat het kon en gelukt is
    dikke kussen en knuffels
    de kooijen uit krimpen

• 22 Juni 2014 - 16:06

Jaqueline:

Hallo Elliien en adelaar het is nu weer een ander adres JAC en Marian op de Camping.
    Bij ons gaat alles goed bij jullie ook lees ik,je zal nog wel eens een eland zien
    Een echte bedoel ik,er word weleens gezegd dat een vrouw een ijskonijn is maar dat zijn wij niet.
    Groetjes en knuffels van pa en ma Meys.

• 22 Juni 2014 - 19:24

Leen En Ellien Van Der Kooij:

Hallo pap en mam, gisteren meerder elanden gezien,langs de weg, misschien vanmiddag als we gaan wandelen in Homer xxxxxx

Hey Saskia, zoals je ziet is het nu gelukt met de foto's. Kost wat tijd, maar dat hebben we er wel voor over xxxxxxxx

• 22 Juni 2014 - 21:27

Bianca:

hey hey,

wat een bizar andere natuur dan canada zeg, veel bergen met helemaal niks erop.
    komt dat door alle sneeuwverschuivingen?
    wel blijft het te gek dat jullie al die dieren aantrekken! hahah
    wat grappig dat alle campers op een rij staan! heb je geen last van de buren?
    hoe warm is het zo gemiddeld?
    succes morgen met de langste dag!
    xxxxx

• 23 Juni 2014 - 03:05

Leen En Ellien Van Der Kooij:

Hey Bianca, die campers op een rij is heel gewoon, vinden we niet erg. Meestal geen last van de buren, tenzij ze natuurlijk gaan fikkie stoken. Overdag is het tot nu toe zo rond 20'C, prima weer om te wandelen, wordt al snel te warm. 's Nachts wel erg koud, voor we opstaan zetten we eerst ff de kachel aan. Waarom de bergen zo vreemd zijn, geen idee, wel heel veel gletsjers hier en vulcanisch. Idd heel anders dan The Rockies, die zijn ook veel hoger dan wat we tot nu toe hier zien. Ben benieuwd hoe het in Denali en Wrangell zal zijn, als het goed is zijn daar de bergen groter. We zullen zien.xxxxx

Hey Saskia, Hiken gaat gelukkig goed, tot nu toe niet echt heftig geweest, maar valt niet tegen. we doen het nog redelijk rustig aan. Het heftige hiken bewaren we voor Denali en Wrangell, de echte bergen. Autorijden gaat Leen ook goed af. Pfffffff, waren wel zwaar bezorgd hoe het allemaal zou gaan, maar valt meestal mee.
    xxxxxxx Lief dat je ook weer zo trouw schrijft!!