Terug in de tijd - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Terug in de tijd - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Terug in de tijd

Door: ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

02 Juli 2012 | Canada, Vancouver

Hey there,

Even een berichtje om jullie te laten weten dat we veilig zijn aangekomen in Vancouver. Na een hele korte nacht, we hebben alvast geoefend voor de jetlag!, reden we vanochtend om 8.30 weg. De chauffeur (Sander) heeft ons keurig afgeleverd. De koffers waren keurig op gewicht, pffff altijd fijn, en na een kopje koffie hebben we afscheid genomen van Sander. Inchecken ging ook heel vlot, deze keer zijn we zowaar niet gefouilleerd en kon ik zelfs mijn schoenen aanhouden. Daarna een hele lange zit van bijna 9 1/2 uur (boring) die niet voorbij leken te gaan, landden we om 13.45 heel zachtjes op Canadese bodem. Geen centje pijn, joepie. Bij een informatiebalie heeft een behulpzame Canadees (dat zijn ze allemaal) de hotelshuttle geregeld en even na 3-en waren we in het hotel.

Eerste kennismaking met de kamer was niet verpletterend. We zaten aan het einde van de gang en daar hing een hele grote blower van de airco alles met wild geraas weg te waaien. Zo luid dat het geluid op onze kamer goed hoorbaar was. Nu weten jullie wel denk ik dat ik heel licht slaap (zelfs met oordopjes in), dus daar was ik niet blij mee. Eerst maar even een double chocolate chip cookie gescoord bij de Subway om de hoek als troost. Ja Saskia, het gaat weer over dat eten, iedere keer weer...... Eenmaal terug op de kamer nog steeds niet blij. Dus toen we om 19 uur wat gingen eten ben ik even langs de receptie gelopen om te vragen of het geluid wat zachter kon. Ze zouden ernaar kijken. Lekkere steak gegeten bij een Brew Pub, zonder de brew weliswaar. Wel een lekker toetje, warme appeltaart met vanilleijs en slagroom. Ik ontplofte bijna van zoveel lekkers, heb zelfs niet alles opgegeten, echt waar.

Toen we waren teruggerold naar het hotel hebben we dus een nieuwe kamer gekregen, geweldige service. Groter zelfs en heerlijk rustig. Twee tv's, die we allebei niet gaan gebruiken, we gaan snel slapen (volgens mij slaapt Leen al) en hopelijk worden we niet al te vroeg wakker. Het is nu kwart voor 7 in de ochtend jullie tijd! Ben benieuwd hoe laat/vroeg we de camper mogen halen, officieel tussen 10-12, stiekem hopen we natuurlijk dat het eerder zal zijn. Afwachten maar. Volgende bericht komt vanaf Vancouver Island. Zzzzzzzzzzzzzzzzzz

Doeidoei,
Ellien en Leen

• 03 Juli 2012 - 05:18

Conny:

Ah heerlijk, met een kleine steek van jaloezie ;-) geniet ik weer met een kofffie (om wakker te worden) in de tuin van jullie eerste verslag.

Dat kamerprobleem hebben wij ook eens gehad in Canmore. Als je als Nederlander ("niet klagen, je bent op vakantie") het probleem dan uiteindelijk toch maar gaat melden bij de receptie begrijpen ze je meteen en krijg je zonder zeuren meteen een andere, betere kamer. Wat mij altijd bevreemdt is dat het toch een bekend probleem is bij het hotel, en er na jouw vertrek gewoon weer iemand anders inchecken...

Goede overtocht vandaag, en "happy shooting" (foto's uiteraard)!!

• 03 Juli 2012 - 05:29

De Kooijen:

Hallo lieverdjes,

Gelukkig, ben blij dat het ook op vakantie over eten gaat. Blijven de dingen toch vertrouwd.
    Gelukkig zijn jullie er
    Heerlijk
    Geniet ervan en van elkaar
    Dikke knuffel
    De kooijen uit krimpen