Even Apeldoorn bellen - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Even Apeldoorn bellen - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Even Apeldoorn bellen

Door: ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

03 Juli 2012 | Canada, Campbell River

Hi folks,

Mochten jullie naar aanleiding van de titel je zorgen maken, da’s niet nodig hoor, het gaat prima met ons. Met de camper ging het vandaag iets minder. Na een korte nacht in het hotel, zaten we om 7 uur aan het ontbijt. Hebben jullie ooit een pannenkoekenmachine gezien? Ik nu wel. Naast muffins en andere lekkernijen kon je dus door een druk op de knop een pannenkoek maken. Het resultaat was qua smaak niet helemaal je van het, maar het idee vond ik grandioos. Als iemand geïnteresseerd is, dan neem ik er 1 mee. Daarna Canadream gebeld en die kwamen ons om 9.45 ophalen. Het afhandelen van de papieren ging redelijk vlot, we deden net alsof we alles al wisten, toch ons best gedaan om goed op te letten, en later bleek dat zeer nuttig te zijn! Ik vroeg ook nog even voor de zekerheid of we op de gravelwegen in Kananaskis (waar we afgelopen winter waren) mochten rijden. Meestal mag dat nl. niet omdat de kans op schade dan veel groter is. Niemand had daar van die wegen gehoord, ze wisten zelfs niet dat Kananaskis bestond! Ja Canada is een groot land! Ik heb 2 jaar geleden deze vraag aan Canadream gesteld en toen een bevestigend antwoord per mail gekregen van een dame in Calgary. Mailtje had ik natuurlijk als bewijs bij me, goed he? Dus er werd heen en weer gebeld met Calgary en uiteindelijk is er bevestigd dat we daar mogen rijden en het staat zwart op wit, geregeld door de grote baas himself. Voor de zekerheid toch maar een extra glasverzekering afgesloten!

Daarna zijn we door een jonge knul Timo voorgesteld aan onze camper. Timo komt uit Nederland en is 9 jaar geleden op 12 jarige leeftijd met zijn ouders geemigreerd. Ze zijn nog nooit naar de Rockies of Vancouver Island geweest! Als ze vakantie hebben gaan ze nl. op familiebezoek naar Nederland. Arme Timo. De camper is gloedjenieuw, van 2012 en pas 6600 km op de teller. Hij ruikt nog helemaal nieuw. Met sateliettv zelfs (hebben we geen tijd voor, maar who cares?) Het was meteen weer erg vertrouwd, al die knopjes, ik snap het niet helemaal, maar ik heb daar mijn personeel voor. Als laatste nog een inspectie van de buitenkant en die beviel niet goed. De hele bovenkant van de camper is flink beschadigd en een hoek van het dak stond open. Waarschijnlijk een gevalletje van laaghangende bomen? Schade was dermate heftig dat de monteur het ter plekke niet kon maken, we moesten met het ding naar de werkplaats. Gelukkig was die 5 min. verder om de hoek en daar is er geschroefd, gekit en getimmerd tot alles weer vast zat. Foutje, bedankt. Al met al waren we dus pas om 12 uur on the road.

Eerste stop natuurlijk de supermarkt in het dichtstbijzijnde gehucht Ladner. We hadden nog ongeveer 2 uur voor we bij de veerboot moesten zijn, dus heel veel hebben we niet ingeslagen. Toen we terugliepen stond een grijze dame ons al op te wachten. Ze had geprobeerd om haar pickup te parkeren in onze camper!!!!!!!!!!!!! Gelukkig was het aan de achterkant en gelukkig voor ons zit daar een gigantische metalen bumper en die heeft de zijkant van haar auto vreselijk mishandeld. Effect blikopener! Onze schade is beperkt tot een kapot lampje en gedeukte bumper. Maar omdat we zo goed hadden opgelet bij de instructie wisten we wel dat we nu dus de politie moesten bellen. Eerst Canadream gebeld en die vertelden dat we inderdaad dat moesten doen. De dame in kwestie had dat liever niet, ze wilde al haar gegevens wel geven hoor, maar ik heb uiteraard gebeld. Politie kwam dus ook in de persoon van agent Walters. Hij kwam zelfs heel snel, ik had doorgegeven dat we om 3 uur de veerboot moesten halen, hoezo brutaal? Heel vriendelijk was hij, alle gegevens uitgewisseld, hij heeft ons schadeformulier ingevuld en toen was het verder OK. De dame in kwestie voelde zich erg ongemakkelijk, ze vond het vreselijk om onze vakantie zo te verpesten. Ik had zelfs nog met haar te doen en heb haar getroost (is toch niet mijn camper). Overigens waren er een aantal Canadezen die dachten dat wij de pickup in de prak hadden gereden, die afkeurende blikken van die mensen: "daar heb je weer zo'n domme tourist". Maar we hebben netjes uitgelegd dat het niet onze schuld was, tis maar dat dat duidelijk is voor iedereen.

Daarna snel op pad naar de boot. Onderweg hadden we al het gevoel dat we verkeerd reden en toen we langs de kant stonden om Tomtom om raad te vragen kwam de brokkenpiloot langs. We zaten inderdaad fout en ze heeft ons toen helemaal de weg gewezen naar de boot door voorop te rijden. Lief he? Toch klopte er iets niet, er stond nl. op de borden langs de weg niet de bestemming van de boot die ik geboekt had. Er gaan meerdere boten naar Vancouver Island. Toen ik tegen die dame zei welke bestemming wij hadden bleek inderdaad dat we helemaal fout zaten!! En die boot van 3 uur gingen we dus niet meer halen, dat was 1 uur rijden dwars door Vancouver. Dus toch maar naar de terminal in Tsawassen gereden en daar hadden we ook de boot van 3 uur. Ben alleen 15 dollar kwijtgeraakt die ik had betaald voor het reserveren, de overtocht zelf kost 125 dollar, maar die was gelukkig niet vooruit betaald.

Na een overtocht van 2 uur reden we bij Nanaimo om 17.15 uur het eiland op. Onderweg heel veel Mule Deer (grote herten met een zwart/wit staartje) gezien. Joepie, da’s echt Canada, wildlife langs de weg. Onderweg gestopt voor het avondeten (broodje burger uit de camperkeuken). Om 20.30 waren we bij onze eerste Campground; Pacific Playground in Black Creek. Aan het einde van de toegangsweg stond zelfs een heel groot Mule Deer in de tuin ons op te wachten. We hebben een prachtige plek vlak bij de oceaan. Na een kopje koffie snel naar de waterkant en daar zagen we een soort zandbank met 6 grote bruine vogels erop. Het bleken jonge visarenden te zijn, de ouders met witte kop en witte staart zaten in de bomen langs het water en ze riepen steeds naar elkaar. Geweldig. Een hele kolonie visarenden die je vanuit de camper kan zien, waar vind je dat nou, juist in Canada dus. Onze dag is weer helemaal goed. Helaas was het al te donker voor foto’s, die zullen we dan wel de volgende ochtend gaan maken. Rond 23 uur zijn we naar bed gegaan.

See you tomorrow,
Leen en Ellien

• 04 Juli 2012 - 14:27

Saskia:

Hallo lieverdjes

Meid meid wat een avontuur toch op jullie eerste vakantiedag daar. Tjonge jonge.
    Maar goed ben blij dat alles goed gekomen is.
    Wel fijn dat je je personeel bij je hebt die tenminste weet hoe alles werkt. al die knopjes ook.
    Ben benieuwd naar de foto's.
    GENIET!!!!
    Dikke kus van de kooijen uit krimpen

• 12 Juli 2012 - 15:37

Luijtjes:

hey hey,

Nou ja wat een hobbels hebben jullie moeten nemen vandaag zeg.
    Baal de je niet als een stekker?
    Ben nu lekker achter je verhalen aan het aanlezen in een zonnig spanje.

Ga snel verder lezen
    xx Bianca