Druk, druk druk en weinig internet - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Druk, druk druk en weinig internet - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Druk, druk druk en weinig internet

Door: Ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

04 April 2018 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Even een snelle update van onze eerste dagen in Zuid-Afrika. Bij gebrek aan internet kunnen we nu pas online. Ik heb ook nog geen tijd gehad voor het maken van reisverslagen, komt zsm allemaal. Maar in het kort: vliegreis op maandag was lang, 11 uur, maar verliep voorspoedig dankzij onze KLM. Bij aankomst opgewacht door Martin die ons hielp met de bagage, ons alvast de weg naar de autoverhuurder wees en ons aanmeldde bij de balie dat we dinsdag zouden komen. Daarna heeft hij ons naar het hotel gebracht, tegenover het vliegveld op loopafstand. Heerlijk geslapen en volgende dag weer naar de autoverhuurder om een bakbeest van een SUV op te pikken. Het links rijden gaat Leen goed af, na een paar keer de richtingaanwijzer verwisseld te hebben met de ruitenwisser gaat het steeds beter. De wegen zijn goed met uitschieters naar slecht, dwz flinke gaten in de weg die we proberen te omzeilen, wat niet altijd lukt. Gelukkig hebben we een stevige auto. Af en toe steekt er wat wild over, bavianen en lopen er regelmatig koeien op de weg. We kwamen gisteren aan bij onze eerst lodge, Hannah Lodge bij Ohrigstad. Prachtig. Op de 6km lange toegangsweg naar de lodge kwamen we al heel veel wild tegen. Sabelantilopes, knobbelzwijnen (Pumba), koedoes, heel veel impala's, struisvogels, Nyala's (antilopesoort) en prachtige natuur. Het is hier ontzettend groen, veel bebossing, heuvelachtig, we kijken onze ogen uit. Heel veel vogels die we proberen te vangen voor de lens. Vanochtend liepen de Nyala's in de tuin om 6 uur en hadden we een prive safari met Beki. Die reed ons 2 uur rond (was eigenlijk 1 1/2 uur, maar het liep wat uit). en we hadden het geweldig naar ons zin. Beki was erg geduldig en merkte dat wij erg geinteresseerd waren in alles en we zagen weer enorm veel, zelfs Giraffen, zebra's, sabelantilopes, oryx(antlope), hartebeesten, heeeeel veel impala's, koedoes, struisvogels, parelhoenders, waterbokken, tsessebies (antilope), pumba's. Het was prachtig. Daarna snel ontbeten en op weg naar het Krugerpark. Daar zijn we rond 15 uur aangekomen in een gigantische hoosbui, ons huisje is mooi en ik heb al een spin gevangen!!!! Met mijn slipper datwel. Hij was wel 0,5cm groot en sprong gevaarlijk heen en weer. Haha, die kan ik hebben. En we hebben een minihagedisje op de muur, die mag blijven. Maar vanavond slapen we onder een klamboe, wel zo rustig. De komende dagen heel veel safari's, zelfs een walking safari en een bootsafari. We krijgen het heel druk, dus even wachten tot de verhaaltjes vderschijnen. Toedeloexxx

• 04 April 2018 - 18:33

Conny:

Klinkt veelbelovend, have fun!!!

• 04 April 2018 - 19:02

Franziska:

Wat een geweldige start van jullie reis! Dat belooft wat voor de komende dagen. En je bent zelfs het gevecht met een spin aangegaan! Ik ben trots op je Ellien!

• 04 April 2018 - 19:12

Franziska:

Helaas is het tweede gedeelte van mijn post op mysterieuze wijze verdwenen. Ik doe daarom nog een nieuwe poging:
    Dat met die ruitenwissers is een bekend fenomeen. In Australië herkennen ze hieraan de buitenlandse bestuurders. Het gebeurde ons ook na drie weken links rijden nog geregeld hoor!
    Zo graag ik jullie berichten lees, wil ik jullie toch adviseren om vooral niet in de stress te schieten vanwege gebrekkig of ontbrekend internet. Het belangrijkste is, dat jullie genieten. Dat verhaal komt later nog wel, desnoods als jullie weer thuis zijn. Wij wachten het geduldig af.
    Heel veel plezier verder en lieve groetjes uit het hoge noorden!

• 04 April 2018 - 20:05

Ma Meijs:

Beste antilopes het begin klinkt al heel goed zoveel Mooie dieren het lijkt wel dat ze op Julie hebben gewacht.priema Dan Krijgen wij mooie foto,s te zien en een spannend verslag .Met ons gaat het zo gangetje Pa krijgt nu voor zijn rug spieren zitten vast massage .wekijken uit naar je volgend verslag .Ellien en Leen een spannende vacantie.veel plezier.Ma en Pa Meijs knuffels van mij