Upper Kananaskis Lake/Rawson Lake - Reisverslag uit Canmore, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Upper Kananaskis Lake/Rawson Lake - Reisverslag uit Canmore, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Upper Kananaskis Lake/Rawson Lake

Door: ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

13 Juli 2012 | Canada, Canmore

Dag lieve kijkbuiskindjes,

Vandaag hebben we het rustig aan gedaan, we hebben wel gewandeld, maar niet zo ver. Er was slecht weer voorspeld, was gelukkig niks van waar, maar dat is achteraf altijd makkelijk gezegd. Anyway, we hebben een mooie hike gedaan naar Rawson Lake. Toen we opstonden scheen de zon en was het licht bewolkt. We reden vanaf onze luxe campground naar Upper Kananaskis Lake, 35 km hier vandaan. Onderweg zagen we nog een White Tailed Deer. Jeetje wat een verschil met de winter, toen hebben we over dit gigameer gesnowshoed. Awesome. Nu wel alle bergen gezien die rond het meer liggen. De tocht begon met een stukje langs de waterkant. We bereikten het bruggetje over Sarrail Creek en wonder boven wonder zag Leen daar dus weer de boommarter!!!!! Die had hij dus ook op bijna dezelfde plek gezien in de winter. En helaas, deze keer heb ik het dier dus ook weer niet gezien. Ik weer stikjaloers natuurlijk. Na het bruggetje kwam de splitsing naar Rawson Lake. Een lang stijgend pad door dicht bos, geen uitzicht helaas, wel veel opengekrabde boomstammen. En dat wordt niet gedaan door eekhoorntjes…… Ik was er dus niet zo gerust op en we hebben weer alles uit de kast gehaald om onze aanwezigheid kenbaar te maken. Dat heeft wel geholpen, niks gezien!

Na iets meer dan 1 uur waren we al bij Rawson Lake. Een mooi klein meer, waar nog ijs in dreef, ingesloten door een gigantische berg: Mount Sarrail. Redelijk snel zijn we weer teruggegaan. Rond Upper Kakanaskis Lake was veel activiteit. Vissers, bootjes en wandelaars. Veel mensen kwamen wel tot de conclusie dat het geen pretje was om zomaar buiten rond te lopen. De muggen waren weer zeer hinderlijk aanwezig, je zag iedereen driftig spuiten en zwaaien met armen. Wij wandelen als een stel malloten op deze warme dagen. Lange broek, shirt met lange mouwen, petje/hoed op, hoge bergschoenen. We worden meestal wel nagekeken, maar ik blijf me op mijn beurt erg verbazen over mensen met gympen/balletschoentjes, kort broekje/ hemdje, een feest voor de muggen en een kwelling voor de enkels. Alles bij elkaar hebben we vandaag slechts 8 km gelopen, en maar 300 hoogtemeters gemaakt. Daar waren onze benen wel aan toe.

Op de terugweg zagen we een kudde schapen (Bighorn), vrouwtjes met jong. We stopten en net toen we wegreden kwam een ranger ons waarschuwen dat we daar niet mochten staan. We hadden de stopbordjes over het hoofd gezien (zien er iets anders uit dan bij ons). Dom, dom, dom, we zullen het niet meer doen. Ergens anders stoppen mag wel hoor en dat deden we dus vrij snel daarna voor een White Tailed Deer en weer schapen met jongen, zo schattig! Op de campground hebben we onszelf getrakteerd op een heerlijk schepijsje: chocola met kersen erin, mmmmmmmmmmmmm (sorry Sas, gisteravond ook al!).

Ik zit nu mijn verhaaltje te schrijven aan het eind van de middag. Na het avondeten willen we nog terugrijden naar Upper Kananaskis Lake, we hopen op een mooie zonsondergang. Of dat gelukt is merken jullie vanzelf.

Morgen vertrekken we naar Glacier Park USA, hopelijk komen we daar vlot de grens over. We moeten zorgen dat we geen vreemde etenswaren meesmokkelen. Streng verboden zijn alle producten met vlees, geen groente en fruit, bepaalde soorten rijst, noten en helaas GEEN KERSTBOMEN. Dus dat wordt nog veel eten vandaag, zonde om weg te gooien toch. We hebben er wel een beetje op gelet met het doen van de boodschappen, maar helemaal etensloos zijn we niet. Weet dus niet of we morgen internet hebben. Ga nu nog even foto’s uitzoeken van Burstall Pass, die hadden jullie nog tegoed.

Gisteravond is het erg laat geworden, we stonden tot 23 uur buiten het hek te internetten, maar kreeg niet alle foto’s geplaatst. Foto’s waren ook niet gesorteerd, ga ik ook nog iets aan doen misschien als ik vanavond nog tijd heb. Daarna in het pikkedonker stilletjes (voor zover dat gaat met een 8m lange camper) naar ons VIP plekje gereden.

Conny: misschien een kleine teleurstelling, maar bij Burstall Pass zijn we niet helemaal naar de Ridge gelopen. Dat was wel de planning, maar door de sneeuw konden we geen pad vinden en eerlijk gezegd waren we totaal versleten toen we eenmaal boven waren. Hebben toch genoten van het mooie uitzicht.

Hope to see you tomorrow in the USA
Leen en Ellien

• 14 Juli 2012 - 07:50

Ferry:

Prachtige foto's zeg van Kananaskis, wat is het daar toch mooi. Gaan we ook weer 's heen, alweer jaren geleden dat we daar waren. Benieuwd hoe Glacier NP bevalt, ook zo'n mooi park, heerlijk om te wandelen. Las dat hoog in de bergen nog veel sneeuw ligt, boven de 2.500 m. Zo kun je in Lake O'Hara nog niet overal wandelen, Crypt Lake in Waterton is ook nog veel sneeuw, zal nu ook wel snel beter toegankelijk worden. Nou, veel plezier, ik ga komende week de 4Daagse van Nijmegen lopen, 4 x 50 km, kijken of dat lukt... Groet, Ferry

• 14 Juli 2012 - 13:53

Claudia:

Halloo Canada/ USA
    Niet teveel chocola eten he, maar het is vakantie dus vooruit het mag haha
    Jullie lopen toch alles er wel weer af.
    Hier thuis compenseren we jullie wel met gezond eten haha (ananas/meloen/appeltjes ghehe)
    Foto's zien er mooi uit en zo te lezen gaan jullie nog veel mooie dagen tegemoet.
    Veel plezier
    xx clau

• 14 Juli 2012 - 22:00

Saskia:

ijs chocolade en ander veel eten??????
    Zeg jullie zijn toch op vakantie dan is bovenstaande niet van toepassing hoor
    hahahaha
    nee hoor gekheid jullie hebben groot gelijk en zoals die wijze dochter van julliec al zegt: jullie lopen het er wel weer af.
    Veel plezier
    De Kooijen en Luijtjes uit Torroella de Montgri

• 22 Juli 2012 - 18:49

Bianca:

Hoi hoi,

Wat gaaf dat er nog ijs op het meer lag, was het er ook koud?
    Wat een ellende die muggen zeg, na al die keren dat jullie geweest zijn zou je zeggen dat ze genoeg bloed hebben afgenomen. Of zijn jullie te lekker, en dus gewild hapje!
    Geniet lekker van al er ijs, heb ik ook gedaan! En pannenkoek met nutella, ook een aanrader!
    Is tenslotte vakantie!!

Xxx