Vol hoop naar Hope - Reisverslag uit Hope, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Vol hoop naar Hope - Reisverslag uit Hope, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Vol hoop naar Hope

Door: ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

05 Augustus 2010 | Canada, Hope

Hoi, hoi

Toch een berichtje, hoewel ik niet had verwacht vanavond iets te kunnen melden. Vanochtend zijn we dus begonnen aan de lange reis en rond 19.00 uur zijn we geland in Hope. Dat is een gehugje op 160 km van Vancouver. We hoopten al rijdende hier te kunnen overnachten, maar omdat het al tegen zevenen liep was het maar de vraag of er nog plek was. Gelukkig dus wel, we staan lekker rustig onder grote bomen. Er zitten aanzienlijk minder muggen hier, je kan gewoon buiten zitten. Kzit nu te internetten voor de kemper, wat een luxe. En geen groot gemis: ook een trein, maar hij toetert maar 1 keer, als dat maar goed gaat vannacht!

De reis is goed verlopen, voor ons gevoel ging de weg alleen maar in grote bochten naar beneden en af en toe wat omhoog. Onderweg wel wat wild gespot. We zagen (in een flits) 4 Bighorn Sheep, een Mule Deer, een Coyote. Op parkeerplaatsen een rare blauwe vogel (Blue Jay), een Vishavik (Osprey) op een nest met jong.
Inmiddels heb ik ook snel een was erin gegooid, dan kunnen we tenminste op Vancouver Island ook netjes voor de dag komen. Avondeten genuttigd bij Kentucky Fried Chicken (bah, koude friet en vette kip). We hebben ook weer een extra lange dag vandaag, 1 uur extra, we zijn terug gegaan in de tijd. Niet omdat we zo hard gereden hebben, maar omdat we een tijdzone gepasseerd zijn. Er is nu 9 uur tijdverschil met jullie.

Nu tiet vur un bakske en dan lekker douchen. Morgen weer een lange rit voor de boeg.

XXXXXXXX Van ons allemaal voor alle trouwe fans. Ik vind het erg leuk als jullie ook reageren op de site, heel erg bedankt.

P.s. Saskia: Het berenlied is gisteren hier ook ten gehore gebracht, maar de beren reageren ook daar niet op, althans ze worden er niet door aangetrokken.

• 06 Augustus 2010 - 07:21

Marijke:

hallo K4
    heb weer lekker de verslagen gelezen. wat een belevenissen allemaal en wat een mooie foto's! dat wordt ook dit jaar een dik digitaal album..!
    succes vandaag met jullie rit richting Vancouver Island. Hoop dat jullie daar ook weer prachtige dagen hebben!
    liefs
    Marijke

• 06 Augustus 2010 - 20:13

Remco:

Heej daar,

Alle teksten over deze reis van jullie gelezen, zo te zien een TOP vakantie. Jammer dat jullie nog geen beren zijn tegen gekomen, maar wel leuk dat jullie veel andere dieren zijn tegen gekomen.

Heel actief geweest en veel gewandeld. Als ik het zo hoor en lees, is het zekker iets dat Prachtig is en zekker om aan te raden. Om een keer naar Canada te gaan.

Ik eindig dit bericht je maar, kijk uit naar het volgende verhaal ;)

Groetjes,

Remco van Utrecht

• 07 Augustus 2010 - 13:01

Saskia:

Hallo lieverds,

Wat een foto's bij het vorige verhaal. Ik heb last van hoogtevrees maar kreeg ook bij het kijken hier erg veel last van. Wel heel gaaf allemaal.

Dikke kus van de Kooijen uit Krimpen