Op een ongewoon eieieiland - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Op een ongewoon eieieiland - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Op een ongewoon eieieiland

Door: ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

06 Augustus 2010 | Canada, Campbell River

Dag lui van het vaste land,

Hier zitten we dan geheel onverwacht in Campbell River ipv Telegraph Cove. Dat was niet gepland, maar wederom blijkt dan het gemak van ons bed op wielen, je kan overal slapen. De reden van deze wijziging? Ik zal het proberen uit te leggen. Vanochtend begonnen we aan deel 2 van onze lange autorit en hij werd zelfs nog langer dan verwacht/later toch weer korter. Voorspoedig reden we naar Vancouver, daar waren we al rond 10.45 (150 km gereden op drukke wegen). We wilden overvaren naar Nanaimo, een boottocht van 2 uur vanaf Tsawassen (vlakbij Vancouver). Helaas was de boot van 12.45 al 100% volgeboekt en de volgende ging pas 2 1/2 uur later, inderdaad om 15.15!!!)Weekenddrukte. Oeps dan moesten we dus bijna 4 uur wachten. Andere mogelijkheid was om de boot naar Victoria te nemen, "slechts" 1 1/2 uur varen, maar het nadeel van Victoria is dat het 100 km verder naar het zuiden ligt dan Nanaimo en wij moeten helemaal naar het noorden. Toch maar die boot genomen en om 12 uur voeren we uit de haven weg. Het was wel een mooie tocht, langs de Gulf eilanden door de Strait of Georgia. Geen waterwild gezien helaas, wel lekker uitgewaaid.

Afijn om 13.30 reden we dus naar Victoria en daar was het vreselijk druk en lelijk, echt niet fijn om weer in de bewoonde wereld te zijn. We reden van het ene industrieterrein naar het andere. Van het ene schreeuwerige reclamebord naar het andere, help waar zijn we nu weer beland? Heeeeeel veeeeeel autodealers enzo (Sander vond het helemaal niet zo erg). Heel veel stoplichten op de weg, het schoot voor geen meter op helaas. Rond 18 uur waren we pas bij Campbell River, nog 200 km voor de boeg. Geschatte aankomsttijd 22 uur of later en dan moesten we ook nog eten. In Campbell River heb ik gebeld met de gids voor de excursie van zaterdag die in Telegraph Cove om 7 uur zou starten. Om te vragen of het doorging, er was niet zulk mooi weer voorspeld. En of het verzet kon worden naar maandag (mooi weer). Dat kon gelukkig, ik blij. Maar dat betekende dus dat we niet perse naar Telegraph Cove hoefden te reizen vanavond. Dus ik de campground gebeld die daar voor vrijdagavond was besproken (in Telegraph Cove dus) om te vragen of we ipv vrijdag en zaterdag nu zat-zon-maandag konden komen. No problem.

Volgend probleem, waar blijven we dan vrijdagavond? Ik weer gebeld naar Campground in Campbell River die ik al gereserveerd had voor zo-ma-dinsdag of we vanavond ook konden komen. Ja er waren nog 2 plekjes vrij, prima, da's ook weer geregeld. Volgen jullie het nog?
Na een bezoek aan het culinaire McDonalds was ook het kookprobleem van vandaag weer snel opgelost (mijn beurt om te koken) en reden we naar Salmon Point River in Campbell River (zijn Leen en ik vorig jaar ook geweest) vlakbij zee. Netjes gemeld en toen vriendelijk gevraagd of we de gereserveerde nachten voor zondag en maandag konden verwijderen, want dan zijn we immers op die andere Campground hier 200 km vandaan. Het kon wel geregeld worden mits we 1/2 nacht extra betaalden (cancellation policy). Dinsdagavond keren we hier dus terug. Dat vond ik geen probleem, was mijn eigen schuld, ik was al lang blij dat alles zo opgelost kon worden. Dus nu stonden we onverwacht al om 19 uur geparkeerd en hadden we geen lange rit meer voor de boeg voor de avond. Meevallertje uiteindelijk.

Ik had wel de hele middag zitten piekeren hoe ik het allemaal moest oplossen als ik de excursie wilde verzetten, maar je bent touroperator of je bent het niet. Achteraf leek het heel makkelijk maar al dat bellen in een strange language is niet mijn hobby. Morgenmiddag rijden we dus wel naar Telegraph Cove en dan blijven we daar tot de excursies achter de rug zijn. Dinsdag is de laatste, daarna gaan we weer naar de campground van vandaag. We hebben nog een avondwandelingetje langs de zee gemaakt maar het werd al snel donker en het begon te spetteren. Zoals jullie gemerkt hebben is er hier wel internet, zelfs aan huis. Boffen wij ff. De komende dagen schijnt er ook internet te zijn op onze toekomstige verblijfplaats, dus jullie kunnen ons op de voet blijven volgen,dan hoeven jullie niks te missen van al die orca's, visarenden, dolfijnen, walvissen en.......

Kga zo mijn bedje opzoeken, het loopt tegen elven. Morgen misschien onverwacht uitslapen?

Groetjes van de 4 eilandbewoners.

• 08 Augustus 2010 - 18:42

Saskia:

hallo lieverds,
    Wat een verhaal weer, bijna niet te volgen maar even teruglezend toch wel hoor.
    Ben erg benieuwd naar de rest.
    Dikke kus van de kooijen uit krimpen