Back to Kananaskis - Reisverslag uit Canmore, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Back to Kananaskis - Reisverslag uit Canmore, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Back to Kananaskis

Door: ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

10 Juli 2012 | Canada, Canmore

How are you guys?

Vandaag het vervolg van onze reis naar Kananaskis. We hadden nog 750 km te gaan en waren weer vroeg op pad gegaan. Zo rond 7 uur. Toen we de “Campground” in Hope verlieten kwamen daarna de bulldozers om de camping plat te gooien, niemand die het heeft gemerkt denk ik. We reden uren door golvend, saai landschap, opgefleurd door de nodige wegwerkzaamheden. Ja ook hier wordt aan de weg gewerkt en aangezien er niet zoveel wegen zijn, sluit je dan braaf achteraan en wacht tot een dame met een bordje langs de weg zegt dat je mag gaan rijden. Op een gegeven moment kwamen de bergen en reden we via Kamloops naar Sicamous, door Revelstoke (NP) National Park , Glacier NP, over de Rogers Pass op 1327 m. , Yoho NP en Banff NP. Alle prachtige bestemmingen waar we ooit geweest zijn, moesten we links laten liggen. Het doel is immers Kananaskis, en misschien als we niet te laat aan komen kunnen we nog snel ff kijken voor het donker wordt. Vandaag hadden we geluk, het werd pas laat donker, maar dat koste ons wel een uur van onze tijd. Als je rijdt van British Columbia (Vancouver enzo) naar Alberta (Rockies) dan passeer je namelijk een tijdzone. Onze klok moest 1 uur voorruit, dus ’s avonds langer licht. Onderweg hebben we nog een aantal Mule Deer en op een overkapping van een viaduct Mountain Goats gezien.

Rond 19 uur reden we Canmore binnen. We zijn naar de campground gereden waar we de laatste dag van onze vakantie ook zullen zijn: Spring Creek. Helaas geen plek, full. En volgens de receptioniste was de dichtsbijzijnde campground in Banff, 25 km terug dus. Net voordat we de snelweg naar Banff op gingen kwamen we toch langs een campground in Canmore: Wapiti. Alleen electriciteit, maar da’s genoeg. We kunnen eventueel ook zonder, dan werkt alles op de accu. Het is een unserved campground, je mag zelf een plekje uitzoeken, dan vul je een briefje in met je gegevens en doet 35 CAD in enveloppe, die gooi je in een afgesloten brievenbus en klaar is Ellien. Aan een paaltje naast je camper hang je een briefje met “BEZET”. De campground ligt pal langs de snelweg, heerlijk geraas van verkeer, maar het heeft ons niet uit onze slaap gehouden, daar waren we te moe voor. Altijd nog beter dan een trein, die hoor je hier vaak op een camground.

We zijn voor het slapen gaan toch nog even naar Kananaskis Country gereden, het natuurgebied in. We waren zo benieuwd hoe dat er uit zag in vergelijking tot de winter. Heel anders in ieder geval. Door de sneeuw ziet alles er heel schoon uit en de bergen zijn veel mooier als ze met sneeuw bedekt zijn. Maar elk jaargetijde heeft zijn charme. In de zomer zie je veel meer dieren. Je ziet de meren, er is meer kleur. Toen we de gravelroad net aan het begin van het park opreden werden we niet meteen blij. Het leek wel een wasbord waar we op reden en voor een camper niet zo geschikt, die deint nogal mee en er waren ook flinke gaten in de weg. Leen was bang dat de camper uit elkaar zou rammelen en wist niet zeker of we hier wel gingen blijven. Op een gegeven moment werd de weg ietsje beter en had Leen door dat je meer hobbelt als je zacht rijdt. We zijn gestopt bij Spray Lakes en zagen onze eerste Elk (Wapiti), een heel groot hert, (afmeting paard) in de verte lopen. We hoorden zelfs wolven huilen!! Onze avond kon toch niet meer stuk en we besloten om woensdag in ieder geval naar Chester Lake te rijden. Eerst 40 km over de gravelroad en dan kijken hoe onze geliefde winterbestemming er in de zomer uitziet. We zijn zo benieuwd.

Kananaskis we love it,
Leen en Ellien

• 12 Juli 2012 - 15:01

Conny:

He luitjes
    Enerverende trip so far!
    Ik zit hier nu stiekem toch even weer heel jaloers te zijn: k-country, our home country...
    Veel plezier, en groeten aan onze huisdieren daar! :-)

• 12 Juli 2012 - 15:07

Saskia:

hallo lieverdjes

Wat een belevenissen weer zeg. Gelukkig geen rampspoed maar alleen voorspoed.
    Dikke kussen van de Kooijen en de luijten uit Torroella de Montgri

• 22 Juli 2012 - 17:39

Bianca:

Hallokidoki,

Lekker wat kilometers gemaakt lees ik, pfff.
    Maar gelukkig meer natuurlijke dan in stad en winkelstraat.

Mooie foto's weer van de bergen en het water, wel een van mijn favoriete plaatsjes moet ik zeggen.

Xxxx

• 22 Juli 2012 - 17:39

Bianca:

Hallokidoki,

Lekker wat kilometers gemaakt lees ik, pfff.
    Maar gelukkig meer natuurlijke dan in stad en winkelstraat.

Xxxx