Rockies over de grens - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Rockies over de grens - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Rockies over de grens

Door: ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

05 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Hai,

Wat gaat de tijd toch snel zeg. We zijn amper bekomen van onze prachtige wintervakantie in de Rockies eind februari en dan gaan we over 8 weken alweer naar ons droomland. Lucky we. Deze keer gaat de reis naar een ander deel van de Rockies, niet omdat we uitgekeken zijn op Banff, Jasper en Yoho hoor, maar ook andere delen van de Rockies zijn zeer de moeite waard. Het boeken van de vlucht, hotel en camper heb ik deze keer weer uitbesteed aan mijn favoriete reisbureau: Great Lakes Travel. Zij hebben ons al vaker goed geholpen en het geeft mij iets meer rust. http://www.greatlakes-travel.nl/

We vertrekken op 2 juli (weer met KLM) naar Vancouver. Onze eerste overnachting is in Vancouver in een Holiday Inn hotel. http://www.hiexpress.com/hotels/us/en/richmond/yvrtr/hoteldetail De camper mogen we pas de volgende dag ophalen. Iris van Great Lakes heeft voor ons een early pick-up geregeld zodat we op 3 juli voor 12 uur de camper mogen ophalen bij Canadream. http://www.canadream.com/ We hebben weer de grootste gereserveerd, zo'n 7,50-8,50 lang, we zijn tenslotte met zijn tweeen en natuurlijk met slide-out! Reden is voor ons heel praktisch, wij willen graag in een gewoon bed slapen en alleen de grootste RV heeft achterin een bed waar Leen (2.03 m lang) languit in past. Zielig toch. Diezelfde dag varen we met de veerboot over naar Vancouver Island. Heb ik al geboekt omdat ik zeker wilde weten dat we mee kunnen. Om 15 uur vertrekt de boot van BC Ferries. http://www.bcferries.com/ Twee uur later landen we op het eiland (450 km lang en 100 km breed!). We rijden dan naar onze eerste Campground vlakbij Campbell River. Ik heb een mooi plekje gereserveerd met uitzicht over zee op Pacific Playground. http://www.pacificplaygrounds.com/

De volgende dag, 4 juli, rijden we helemaal naar het noorden van het eiland, naar Port Mc.Neill. We overnachten 2 dagen op Cedar Park Resort. http://www.cedarparkresort-rv.com/ Ik heb daar wederom een plekje aan zee besproken. De volgende dag (5 juli) is onze eerste excursie op zoek naar orka's met Mackay. http://www.whaletime.com/ In 2010 hadden we hier zo'n geweldig goede ervaring mee (springende orka's naast onze boot!). Hopelijk zijn we niet te vroeg in het seizoen, want volgens Donna Mackay arriveren de eerste orka's pas eind juni, begin juli. Duimen maar voor killer whales!

De dag erna (6 juli dus) gaan we weer de zee op, deze keer met Stubbs. http://www.stubbs-island.com/. Ook met hen hebben we al hele goede ervaringen (2009 en 2010). Na deze excursie moeten we ongeveer 6 uur rijden naar de andere (west)kant van het eiland. We gaan dan naar Tofino en overnachten op Campground Bella Pacifica. http://www.bellapacifica.com/ Onze derde excursie is dan op 7 juli met Archipelago. http://www.archipelagocruises.com/ Hopelijk gaan we dan beren zien, ik heb nl. een wildlife tour geboekt en op 7 juli schijnt het heel, heel laag tij te zijn en de kans dus groot op het zien van zwarte beren (grizzlies komen niet voor op Vancouver Island). 8 juli gaan we waarschijnlijk weer met de veerboot naar Vancouver en dan richting de Rockies.

We gaan naar 3 parken; Kananaskis, Waterton en Glacier NP USA. Kananaskis heeft ons zo betoverd in de winter, daar gaan we zeker langs. Hopelijk wandelen naar Chester Lake, Burstall Pass en wie weet nog meer. Ook Waterton willen we met een bezoek vereren. Vooral de beroemde Crypt Lake hike willen we lopen. Heb inmiddels wel begrepen dat deze extra bijzonder is, je kruipt op een gegeven moment door een nauwe tunnel en moet je daarna ophijsen aan een staalkabel. Toch maar even wat afvallen? Oeps, maar insiders hebben me al verteld dat we het gewoon moeten doen omdat het ongelooflijk spectaculair schijnt te zijn. Vooruit dan maar. En dan Glacier NP USA, ja, ja, inderdaad we gaan naar Amerika! Er zijn meerdere parken met dezelfde naam, in Canada en Alaska (ook Amerika). Dit park staat bekend om de vele beren en dat trekt ons toch wel heel erg. Liefst te bewonderen vanaf een flinke afstand, de telelens zorgt ervoor dat ze voldoende dichtbij komen. Maar je weet maar nooit, nietwaar. (Zie ons verslag van de hike naar Helen Lake 2009!). In Glacier zijn veel wegen die we niet met de RV kunnen berijden, maar er rijden gratis shuttle bussen, dus ook dat komt goed. Inmiddels zijn de wandelboeken al lang in huis natuurlijk en vele mooie hikes zijn al uitgezocht. Goede voorbereiding toch?

In welke volgorde en hoelang we de parken zullen bezoeken is nog niet bekend. Dat is ook een voordeel van het reizen per camper, zo vrij als een vogeltje. Zoveel moois weer te doen, we komen vast weer tijd tekort. Op 26 juli vliegen we helaas weer terug vanaf Calgary naar Nederland en zijn we weer een paar duizend foto's rijker en hebben we prachtige herinneringen aan onze vierde vakantie in de Rockies.

Nog 8 weken.......en het avontuur begint weer.

Greetings,
Ellien

• 19 Mei 2012 - 13:43

Tony & Conny:

Hi luitjes, hoe gaat het met de voorbereidingen??
    We zijn stiekem natuurlijk wel weer even jaloers, maar kijken al uit naar de verslagen!!