A Lucky Day at Eiffel Lake, - Reisverslag uit Dead Man's Flats, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu A Lucky Day at Eiffel Lake, - Reisverslag uit Dead Man's Flats, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

A Lucky Day at Eiffel Lake,

Door: Ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

30 Augustus 2016 | Canada, Dead Man's Flats

Hoi,

Na de zware dag van gisteren stonden we vanochtend toch redelijk fris op. Weliswaar was het al bijna 6 uur, maar de spierpijn viel reuze mee. Dus thuisblijven was geen optie. Een rustige wandeling was ook geen optie want de weersverwachting was supergoed: een zonnige dag met amper kans op regen. Dus pakken wat je pakken kan. Gisteren hoorden we van Paul dat er in het gebied rond Moraine Lake momenteel geen restricites gelden. Normaal gesproken mag je daar van juli-oktober alleen hiken in groepjes van tenminste 4 personen. Het heeft te maken met de vele grizzly beren die daar rondhangen, het is namelijk hun leefgebied met veel groene hellingen waar ze veel eten kunnen vinden. Momenteel is het ook bessen-seizoen en eten de beren zich tonnetje rond om daarna aan de winterrust te kunnen beginnen. Gelukkig mag je nu dus ook met z’n tweeёn daar hiken en dat hadden we niet verwacht.

De hike van vandaag ging naar het prachtige Eiffel Lake en start bij Moraine Lake, je weet wel dat blauwe meer waar we de eerste dag ook al waren op weg naar Parker Ridge. Parkeren is een groot probleem bij Moraine Lake, te weinig plek voor alle bezoekers. We waren er rond 8.45 en alles was al vol!! Gelukkig vertrok er net een auto en konden we onze auto nog redelijk snel achterlaten. In het begin loop je vrij lang door een dicht bos en daarna opent de boel een beetje. Alle bloemetjes zijn al bijna verdwenen en bomen en planten beginnen al een beetje herfstkleuren te vertonen. Heel beroemd zijn de Lariksen die van groen naar geel verkleuren. Af en toe zit er al wat geel aan de bomen. Een lariks is een naaldachtige boom die dus niet groen blijft, maar geel verkleurt en daarna zelfs de naalden verliest. Wie weet zien we binnenkort het fenomeen van de Indian Summer nog, als alle bomen verkleurd zijn en dat is spectaculair mooi. We liepen het laatste stuk over open hellingen met mooie uitzichten op de Valley of the Ten Peaks. Zoals de naam al doet vermoeden, er zijn 10 bergen die het Moraine Lake inklemmen en die zie je op weg naar Eiffel Lake van heel dichtbij.

We kwamen daar rond het middaguur aan en liepen naar een soort rotseilandje met uitzicht op het blauwe meertje. Er zijn slechtere plekken om je middaglunch te nuttigen. De vallei eindigt hier. Het was gelukkig redelijk rustig, ook uitzonderlijk voor een dag als deze en voor deze hike. Misschien denken meer mensen dat er restricties zijn. Met dank aan onze gids Paul die ons tipte hierover. Na een uurtje genieten zijn we weer naar beneden gelopen. We zagen nog zonnende Hoary Marmots, Pika’s en zelfs vlinders. Wat een topdag weer met een topbestemming. Totaal 11 km gewandeld en 450 hoogtemeters gemaakt. In Lake Louise genoten we nog van een lekker ijsje en daarna zijn we naar huis gereden. Morgen gaan we weer een dag hiken in het paradijs van Lake O’Hara. En het belooft mooi weer te worden. Omdat het ook weer laat zal worden en erg vermoeiend zal ik hoogstwaarschijnlijk geen verslagje meer kunnen produceren.

Tot de volgende keer,
Ellien en Leen

• 31 Augustus 2016 - 11:24

Franziska & Klaas :

Fijn om te horen, dat jullie wederom hebben kunnen genieten van een mooie en ook nog uitzonderlijk rustige wandeling. Eiffel Lake staat ook bij ons nog op het verlanglijstje, dus ik ben al reuzebenieuwd naar jullie plaatjes. Maar dat heeft natuurlijk geen haast: eerst lekker genieten van jullie trouwdag bij Lake O'Hara! Hoop, dat jullie weer een top-dag tegemoet gaan! Van harte gefeliciteerd en heel veel plezier!

• 31 Augustus 2016 - 11:44

Franziska & Klaas :

Vreemd! Ik krijg helemaal geen melding meer, als jullie een nieuw verslag op de site hebben gezet. Bij jullie eerste verslag vanuit Canada kreeg ik dezelfde melding een stuk of 4 keer, maar sindsdien helemaal niet meer. Meestal zag ik natuurlijk wel op facebook, als jullie een nieuw verhaal hadden geplaatst, maar zo een mailtje ter herinnering is toch altijd prettig. Ik heb me nu opnieuw aangemeld. Hopelijk helpt dat, want anders zou ik het ook niet meer weten.

• 01 September 2016 - 12:09

Bianca:

Hey hallo,

Rustig dagje gehouden lees ik.
    Geef jullie groot gelijk, tis echt genieten.
    Ach en die spiepijn loop je er wel uit toch? HAhahahaha.

Tot morgen,
    xxxx

• 06 September 2016 - 17:15

Sassie:

Hallo lieverdjes

jaja ik loop een beetje achter.
    Noemen jullie dit een rustig dagje???
    Prima hahahaha
    Prachtige foto's weer
    Dikke kussen van de kooijen uit Krimpen