Herenigd met Rocky - Reisverslag uit Dead Man's Flats, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Herenigd met Rocky - Reisverslag uit Dead Man's Flats, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Herenigd met Rocky

Door: Ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

25 Augustus 2016 | Canada, Dead Man's Flats

Dag beste lezers,

Donderdag 25 augustus was het eindelijk zover, we mochten weer vertrekken naar de Canadese Rockies, onze favoriete vakantiebestemming. Omdat rond Schiphol de laatste weken extra gecontroleerd werd en afgelopen week KLM met stiptheidsacties is begonnen vertrokken we natuurlijk ruim op tijd (lees 7.30) vanuit Krimpen aan den IJssel. Met slechts 10 minuten vertraging kwamen we om 8.45 aan in Rijssenhout, alweer het opvangadres van ons otootje was. Hij werd liefdevol onthaald, not, want de beloofde plek in de garage was er niet. Wel gereserveerd maar dus niet beschikbaar. Wegens drukte??? We namen wel voor straf de autosleutel mee, mocht niet, maar dat had ik wel gemaild. Er is altijd wel wat met die auto-opvangadressen. Maar who cares, tis vakantie, niet zeuren en om 9.15 stonden we al te schitteren op Schiphol. Niks geen extra controle en gelukkig hebben we van de acties van KLM ook geen nadelen ondervonden.

De koffers waren keurig op gewicht en ook de douane was blij met ons. Alleen was Leen natuurlijk weer zeer verdacht, er zat iets van wit poeder op zijn riem. Shit, ik zei nog zo: neem die coke niet mee! Na een zeer grondige betasting werd Leen toch vrijgelaten en mochten we gaan koffie drinken, vergezeld van een muffin (de eerste van deze reis is een feit). Om 11.55 begon het boarden, maar dat werd een ½ uurtje later omdat de catering te laat was aangeleverd (misschien toch iets van stiptheidsactie?). Gelukkig vertrokken we niet van de Polderbaan (20 minuten taxiën voor je opstijgt) en we zijn zelfs op schema geland in Calgary om 13.45. Heel knap hoor, slechts 1 uurtje later dan we vertrokken waren (reken maar mee; 9 uur vliegen en 8 uur terug in de tijd, dus……). Geen turbulentie gelukkig, dus ik kwam redelijk fris en fruitig uit het vliegtuig. Bij de douane heb ik nog netjes gemeld dat we koffie en nasi/bami/macaroni mix hebben gesmokkeld (tja ik blijf een Hollander en extreem braaf)), maar dat was geen probleem. Op zoek naar de koffers, altijd een bijzondere onderneming. En onze monden vielen open, toen we net stonden te wachten kwamen ze al aanhobbelen. Als eerste!!! Nog nooit meegemaakt, meestal duurt het een half uur en zijn we de laatste. Ze willen ons vast heel graag hier hebben. Ook de AVIS auto kregen we zonder horten of stoten mee, hoewel we zelfs 1 uur eerder aan de balie opdoken dan afgesproken. Leen zijn nieuwe speeltje is een witte JEEP Cherokee, een beest van een SUV met alle snufjes die je maar kan hebben op zo’n ding. Hij rijdt als een zonnetje en gaat stiekem in de koffers mee terug naar Nederland. Alleen sloeg hij telkens af als we stilstonden. Maar dat bleek normaal te zijn, een soort bespaarstand.

We reden naar ons appartement net buiten Canmore, alwaar we al na 1 ½ uur om 16 uur aankwamen. Onderweg al een kuddutje van 10 Wapiti’s (hele grote herten) gezien. Af en toe een beetje regen gehad, maar het was alweer geheel droog toen we “ thuis” kwamen. Het appartement is ruim, met aparte slaapkamer, badkamer met bad/douche, vaatwasser, was/droogcombi en een mega koelkast. Een prima onderkomen voor de komende 3 weken.

Na het dumpen van onze koffers zijn we maar meteen naar de Safeway supermarkt in Canmore gereden. Handig dat we inmiddels alles feilloos kunnen vinden. Eenmaal terug sloeg de man met de hamer bij Leen ongenadig toe. Ik heb nog wat gerommeld in de koffers, maar was te moe om te schrijven. Rond 22 uur lagen we te knorren in ons heerlijke bedje. Eigenlijk dus om 6 uur in de ochtend, maar dat doorzakken is niet aan ons besteed. Ook heb ik vernomen dat de lagere luchtdruk aan boord van een vliegtuig er voor zorgt dat je op langere vluchten behoorlijk gaar wordt. Dus……zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Tot morgen,
De Canada-junks

• 27 Augustus 2016 - 08:32

Nancy Valentijn :

Fijne vakantie ellien en leen. Geniet ervan xxx
    Ik hou jullie in de gaten

• 27 Augustus 2016 - 09:24

Marianne Kruit:

Hele fijne en mooie vakantie.
    Na hard werken lekker gaan genieten :-)
    Veel plezier!!

• 27 Augustus 2016 - 12:59

Bianca, Ferry,Yasmijn,en Thyme:

Goedemorgen.

O wat heerlijk dat jullie goed zijn aangekomen!!
    Fijn te horen dat jullie weinig last hebben gehad van de KLM.
    En heerlijk dat jullie huisje bevalt.
    Wij gaan ons klaar maken voor het heerlijke meelezen met jullie!!

Fijne vakantie xxxxxxxxxxxxxxxx

• 27 Augustus 2016 - 17:14

Sassie:

Hoi lieverdjes

Wat fijn dat jullie er zijn. Heel veel plezier en wij genieten weer mee van een afstandje

Dikke kussen
    De kooijen uit krimpen

• 27 Augustus 2016 - 19:56

Gerda:

Heerlijk genieten voor jullie. Jullie hebben het dubbel en dwars verdiend!.

• 28 Augustus 2016 - 05:44

Leen En Ellien Van Der Kooij:

Beste (ex)collega's; lief dat jullie er ook bij zijn. En Nancy jij hebt ook een waanzinnige vakantie achter de rug, lekker lang nagenieten.