Sleepless in Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Sleepless in Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Sleepless in Seattle

Door: ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

14 Juni 2014 | Verenigde Staten, Seattle

Ik zit hier als een zombie op het vliegveld van Seattle dit verhaaltje te typen. Het is 03.15 uur voor jullie, hier dus 18.15. Over iets meer dan een uurtje gaan we het laatste stukje vliegen naar Juneau.

Vanochtend om 10.30 zijn we van huis vertrokken en 1 uurtje later op Schiphol uitgestapt. Bij de afgifte van de koffers stond al een hele lange wachtrij, zodat we onverwacht toch nog snel afscheid hebben genomen van de kinderen. Sorry jongens, maar al die tijd in een rij staan is ook niet leuk. Na een 1/2 uurtje waren we in ieder geval de koffers kwijt. Omdat ik altijd een extra koffer meeneem moesten we die nog apart gaan betalen bij een loket. Tot nu toe heb ik dit nog niet meegemaakt, als je geen overstap hebt dan kan je dit al thuis afrekenen met korting. Nu dus niet. Van mijn ticket werd de barcode afgescheurd en die kreeg ik mee om te betalen, ik zou dan een nieuwe boardingpas krijgen. Dat klopt, maar gelukkig was Leen deze keer zo oplettend om te zien dat het nieuwe ticket ook op zijn naam stond. Kon ik bijna niet mee...... Snel ticket laten wijzigen en toen was het tijd voor de lunch. Om 13.30 begon het boarden al. We werden door een dame ondervraagd, maar 2 vragen waren genoeg om door te mogen. We hadden onze vakantieblik opgezet! Daarna de uitkleedproceduere en bodycheck. Ook goedgekeurd, jeetje heb ik me daar zo druk om gemaakt. Een fluitje van een cent, had ik niet verwacht. Teveel naar Airport gekeken denk ik, gelukkig hebben ze de smokkelwaar (koffie natuurlijk....) niet ontdekt! In het vliegtuig werden we aangenaam verrast door de ruimere stoelen en redelijk veel beenruimte (was wel besteld), beter dan KLM. We vliegen met Delta Airlines deze keer, zusje van KLM. Iets luxere uitstraling. De vlucht was weer veel te lang, 10 uur schiet echt niet op. Leen heeft de reis goed doorstaan, af en toe wat pijnlijke momenten gehad, maar hij had zelf erger verwacht. Hij heeft een slijmbeursontsteking in zijn heup en het zitten is bij vlagen erg pijnlijk. Gelukkig gaat het inmiddels al beter dan 1 week geleden, gaat dus de goede kant nu op. Hebben ons erg veel zorgen hierover gemaakt zoals sommigen van jullie weten, maar valt tot nu toe erg mee.Pfffffff.

Om 01.00 uur kwamen we aan in het beloofde land. Ook hier verliep alles erg vlot. De bagage hadden we snel te pakken en we liepen naar de hal voor Connecting Flights. Daar werden de koffers meteen afgepakt, alles zou goed komen en we mochten door de douane. No Problem. Om weer bij de vertrekhal van Alaska Airlines te komen moesten we met een soort metro naar de andere kant van het vliegveld. Er stond alleen op dat de metro naar Gate C ging, nou dat zal dan wel kloppen dachten we. En inderdaad, na 2 keer overstappen stonden we bij Gate C. Dat scheelt een hoop lopen. Om 02.00 uur zaten we eindelijk aan ons eerste bakkie leut bij Starbucks. En onze eerste Brownie/Chocolate Chip Cookie. Yeah, vakantie moet gevierd worden nietwaar.

Zo meteen dus verder naar Alaska en dan snel naar bed.

See you later,
The wild ones.



  • 17 Juni 2014 - 17:04

    Sassie:

    Hallo lieverdjes

    ik vroeg me al af waar de verhalen bleven maar blijkbaar krijg ik jouw link niet op mijn tijdlijn te zien
    voordeel is wel dat ik nu de verhalen achter elkaar kan lezen.
    Dit ziet er goed uit en ben blij dat de reis meegevallen is
    op naar de volgende story
    dikke kussen en knuffels

    de kooijen uit krimpem

  • 17 Juni 2014 - 17:24

    Bianca :

    Hallo there,

    Gelukkig is dit deel meegevallen!!
    Gelukkig hebben ze overal ter wereld Starbucks, hihihi!
    Succes met laatste stukkie.

    Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leen en Ellien

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 416241

Voorgaande reizen:

30 Juni 2019 - 20 Juli 2019

Back to Alaska

27 Januari 2019 - 10 Februari 2019

Sneeuwpret in de Rocky Mountains

02 April 2018 - 27 April 2018

Een groot en wild avontuur in Zuid-Afrika

16 Juni 2017 - 07 Juli 2017

Van Noorderlicht naar Middernachtzon

03 Februari 2017 - 17 Februari 2017

Op jacht naar het Noorderlicht

25 Augustus 2016 - 16 September 2016

Nazomeren in the Rocky Mountains van Canada

24 December 2015 - 27 December 2015

Kerst in Rome

27 Juni 2015 - 18 Juli 2015

Retourtje Rocky Mountains: van Jasper naar Banff

13 Februari 2015 - 28 Februari 2015

Winterspelen Westkust Canada

14 Juni 2014 - 12 Juli 2014

Alaska, where the wild things are

14 Februari 2014 - 28 Februari 2014

Sneeuw in The Rockies

06 Juli 2013 - 27 Juli 2013

Weer naar de fjorden van Noorwegen

02 Juli 2012 - 27 Juli 2012

Rockies Canada en Amerika

19 Februari 2012 - 01 Maart 2012

Rocky Mountains Winterwonderland

23 Juli 2010 - 13 Augustus 2010

Besmet met het Canada-virus

03 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Droomreis Canada 2009

16 Juli 2008 - 03 Augustus 2008

Geiranger vakantie 2008

Landen bezocht: