Na Apeldoorn komt Autoglas - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Na Apeldoorn komt Autoglas - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Na Apeldoorn komt Autoglas

Door: ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

04 Juli 2012 | Canada, Campbell River

Daar zijn we weer,

Vanochtend is het toch nog gelukt om wat tijd door te brengen met de Bald Eagles. Het was gelukkig snel gestopt met regenen en ook de ijsvogel hebben we bestudeerd. Prachtig beestje. Zo rond 9 uur zijn we vertrokken, we waren toen al 5 uur in de weer trouwens. In ieder geval benutten we de dag optimaal nietwaar! Even nog wat aanvullende boodschappen gedaan in Campbell River en toen op weg naar het noorden van het eiland: Port McNeill. Naar Campground Cedar Park Resort.

We waren er bijna toen we werden opgeschrikt door een gigantische klap. Een sterretje in het midden van de voorruit!! Bij nadere inspectie bleek dat dit sterretje een hele grote broer had, helemaal onderin het raam met flinke uitlopers van 10cm. naar alle kanten. Op het moment dat een grote truck ons tegemoetkwam en passeerde knalde er dus een grote steen tegen het raam. De glassplinters lagen zelfs binnen op het dashboard. Het raam is gelukkig nog wel intact, dus we houden het droog, maar moet vervangen worden. We zijn nog 30 km doorgereden naar de Campground en daar heb ik Canadream maar weer gebeld. O, bent u die mevrouw die gisteren ook is aangereden bij het winkelcentrum? Uhhhhh, ja, maar kan ik niks aan doen hoor. En hier kan ik ook niks aan doen, we zijn wel errug blij dat we die glasverzekering genomen hebben….heeft zo moeten zijn. Aanstaande vrijdag worden we verwacht in een Courtenay. We rijden dan namelijk die dag van Port McNeill naar Tofino en halverwege wordt dan door Apple Autoglass ons raampje vervangen. Zal ongeveer 1 uurtje gaan duren denken ze. Ach op een vakantie van 3 ½ week mag dat de pret niet drukken toch.

We staan nu werkelijk op een oogverblindend mooi plekje aan zee, de visarenden vliegen rond, uitzicht op besneeuwde bergen aan de overkant van het water, wat kan een mens nog meer verlangen (iets minder autopech). Gelukkig kunnen we al onze plannen nog steeds uitvoeren, daar gaat het toch om. En na alle pech van de afgelopen weken kunnen we inmiddels heel goed relativeren…….

Morgen dus een excursie en hopelijk werkt de natuur een beetje mee en zien we onze geliefde orka’s, walvissen, dolfijnen, zeeleeuwen enz. Het belooft prachtig weer te worden. We hebben er zin in.

Greetings,
Leen en Ellien

• 05 Juli 2012 - 06:37

Saskia:

hallo lieverds

Zeg nu is het klaar hoor met al die pech. Het tijdperk van leuke dingen is aangebroken, zonder pech of ellende! ZO klaar nu
    Weer een leuk verhaal en foto's. zie dat jullie genieten.

Dikke kus
    de Kooijen uit Krimpen

• 05 Juli 2012 - 12:32

Sander:

hoi pappa en mamma

ten eerste, ik mis Canada als ik het zo hoor :( het klinkt geweldig, jammer van de pech met de camper, maar het klinkt alsof jullie het goed opgelost hebben.

Veel plezier met de diertjes !

Sander

• 22 Juli 2012 - 15:04

Bianca:

Hey hey,

Nou zeg, lijkt wel spel test de verzekeringen. Hoop dat het nu genieten is verder.
    Ziet er weer beeldschoon uit zeg, blijft nooit vervelen denk?
    Veel plezier morgen met de orka's.

Xx de luijtjes