Supermooi begin in winterwonderland. - Reisverslag uit Canmore, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Supermooi begin in winterwonderland. - Reisverslag uit Canmore, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Supermooi begin in winterwonderland.

Door: ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

20 Februari 2012 | Canada, Canmore

Hey, how are you today? De gebruikelijke welkomstgroet in Canada, moet er nog steeds om lachen.
De jetlag heeft ons niet in de steek gelaten, vanochtend rond 4 uur waren we ondanks de vermoeidheid toch al klaarwakker. Dus uit bed (ja echt waar) en alle tijd om de koffers uit te pakken, die lagen nog braaf ingepakt te wachten. Vers brood gebakken, mmmmmm en toen in de auto gesprongen. We hadden haast, want het is vakantie!!!! De reden: het sneeuwde!! En dat is hier al een hele poos niet gebeurd, het zag er gisteren ook redelijk niet-winters uit, wat een beetje teleurstellend was. Weliswaar ligt Canmore aan de voet van de Rockies, daar ligt hopelijk sowieso wel meer sneeuw omdat het hogergelegen is. Maar het zag er prachtig uit en we wilden zo snel mogelijk naar Lake Louise. In het donker reden we over de snelweg met als doel: zonsopgang rond 8 uur bij Lake Louise. Onderweg zagen we in een veld een hele grote kudde Elks oftewel Wapiti, wildlife teller meteen boven de 100!

Bij Lake Louise was het net een sprookje, sneeuw op de bomen, veel sneeuw op de grond en zonsopgang boven de bergen. We waren zo happy. Dit hadden we niet durven hopen, zooo mooi. Hopelijk kan je er op de foto’s iets van zien. Daarna naar Lake Louise shoppingmall om caffeine te scoren met……..je raadt het al een Brownie. Je tanden vallen bijna uit je mond, zo zoet, maar zo lekker. Dat wordt heeeel veel wandelen dus.

Daarna verder gereden over de Icefields Parkway, ongetwijfeld de mooiste weg van de wereld. We vielen van de ene verbazing in de andere. Wat is het toch mooi als alles met sneeuw bedekt is. Ferry, ga maar sparen, dit moet jij als Canadafan echt zien. Vergeet de kou (valt niet mee geef ik toe), maar het is het waard.
Alle meren die we in de zomer hebben gezien zagen we nu helemaal bevroren en de bergen waren bedekt met een laagje sneeuw. Knalblauwe lucht, superprachtig allemachtig. Laatste meer was Peyto Lake. Dat was adembenemend. En wie kwamen we daar weer tegen, onze kleine vriendjes uit Japan. Compleet weer met jassen in de meest vreselijke schreeuwerige kleuren, ballerinaschoentjes (want het is -15!)en Japanse vlag. Weer een bus toeristen leeggegooid. Je staat een foto te maken van het waanzinnige uitzicht, met een brok in je keel zo mooi, maar wordt compleet genegeerd door die gasten. Ze zwermen helemaal uit over het uitzichtplatvorm en maken alleen foto’s van zichzelf!!!! Als bewijs dat ze ook hier waren. Na een poosje keerde de rust weer en konden wij verder met onze fotosessie.

Het was heerlijk rustig op de weg, bijna geen kip te zien, natuurlijk is er niemand zo gek zo vroeg op de dag, gelukkig voor ons. We wilden nog niet naar huis, het was pas half 1. Nog ff kijken bij Lake Louise voor een wandelingetje. Eerst een Burger gescoord om het gat in onze magen te vullen, en raad eens wie we daar tegenkwamen…..juist: Japan! Daarna goed ingepakt langs het meer gewandeld. Het was inmiddels flink druk geworden en ook hier konden we de Japanners niet over het hoofd zien. Weliswaar lieten zij zich rijden in een slee, maar ze zijn gewoon overal. Het zijn er ook zoveel en of het steeds dezelfde zijn? Lijken toch een beetje op elkaar……. Afijn wij hebben heerlijk gewandeld op het besneeuwde ijs en zijn om 4 uur naar huis gereden. De vermoeidheid slaat nu (9 uur) toch weer toe en ik denk dat we zo weer ons bed op gaan zoeken.
Morgen een spannende dag, de snowshoe-excursie met gids. Vannacht gaat het weer sneeuwen, dus dat wordt vast weer een prachtige dag.

Wordt vervolgd, groetjes uit snowy Canada,
Ellien

• 21 Februari 2012 - 06:17

Marijke:

Fijn om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben weer! Meteen goed begonnen: sneeuw en wildlife!! Geniet ervan! Liefs Marijke

• 21 Februari 2012 - 07:30

Tony & Conny:

Vanmorgen jullie berichten voorgelezen aan Tony bij het ontbijt: wat een herkenning, het was of we erbij waren, vooral ook door de beschijving hoe jullie dingen beleven (onze kleinere aziatische medemens enzo, hihi).

Fijn dat het weer meezit en dat er toch genoeg sneeuw is. En geef maar toe aan de jetlag: de wintertrip is ideaal om vroeg op te staan en vroeg naar bed te gaan: de sterrenhemel als je om 06:00u naar Banff rijdt is zo waanzinnig mooi!

Was een beetje huiverig toen ik eerst las dat jullie een Ford Escape zouden rijden (met Leen's lange benen enzo), maar mooi dat dat allemaal goed is gekomen!

Enjoy!!

• 21 Februari 2012 - 16:00

Joke:

Wat fijn dat het toch is gaan sneeuwen! Prachtige plaatjes zeg en een heel leuk verslag. Hopelijk zijn jullie snel over je jetlag heen, maar, je haalt blijkbaar toch wel uit je dag wat er uit te halen valt.
    groetjes Joke

• 21 Februari 2012 - 17:22

Laura:

Al weer allemaal prachtige foto's.

• 22 Februari 2012 - 09:31

Bianca En Yasmijn:

Hey There,

Kwijl kwijl kwijl, wat een geweldige foto's en een goed verhaal.
    Yasmijn wil ook even wat zeggen:
    c v bfcdvgnhjkkmn ccxbc v bmnkiuteytjkil;ljhfsethb nncxsdtytjhhrednm b.

Yasmijn en Bianca

• 25 Februari 2012 - 17:25

Saskia:

Zo dat is gaaf zeg, dacht dat Oostenrijk in de sneeuw prachtig was maar dat is niks vergeleken bij waar jullie nu zijn. Ja ja heb de foto's gezien en dus ook de auto. MMMMMM beetje behelpen zo met zijn tweeen dacht ik zo.
    Iets minder over eten praten mag best hoor hahahahaha ik kom al kilo's aan van alleen het lezen erover hahaha
    nee hoor geniet vooral.
    Met je zoon ging het van de week heel goed. Was echt grappig om hem te zien in Oostenrijk.
    Je dochter hebben we net gezien dus alles weer onder controle
    Dikke kus
    Sassie en de rest

• 28 Februari 2012 - 22:34

MAGDA:

Mooie foto's en leuk verslag van jullie reis. Ik denk dat je veel te vertellen hebt, als je weer
    terug bent.