Het avontuur is begonnen - Reisverslag uit Canmore, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen - Reisverslag uit Canmore, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen

Door: ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

19 Februari 2012 | Canada, Canmore

Hallo allemaal, we zijn weer in de lucht. Op internet tenminste, want gisteren waren we natuurlijk uit de lucht, ook al duurde dat 9 uur dankzij KLM. We vertrokken om 8 uur van huis en reden voorspoedig naar Abbenes (wist niet eens dat dat bestond) om de auto naar zijn opvangadres te brengen. We werden prima geholpen en er werd beloofd dat ze goed voor ons kindje zouden zorgen. Leen vertrouwt het nu wel en hoewel het afscheid zwaar was, gingen we toch met een gerust hart naar Schiphol met een busje. We konden de koffers snel inchecken en wederom missie geslaagd, alles was keurig gewogen en goedgekeurd. De douane deed ook niet moeilijk en toen nog ff 2 ½ uur wachten. Dus tiet vur un bakske, met gebak natuurlijk. Ach dat lopen we er toch weer af?? Afijn om 11.30 inchecken en natuurlijk waren mijn schoenen weer niet in orde. Deze keer had ik snowboots aan en daar kan natuurlijk heel veel in meegesmokkeld worden. Daarna werd ik nog gefouilleerd zoals gewoonlijk en Leen mocht natuurlijk weer doorlopen, ook zoals gewoonlijk. Ik snap er nog steeds niks van, wacht maar, op de terugweg pakken ze hem meestal.

Om 12.40 waren we high (in the sky) en genoten urenlang van het prachtige uitzicht boven Groenland. Het was nog mooier dan in de zomer, het was alsof we boven de Noordpool vlogen. Zoveel bergen met sneeuw en ijs, machtig mooi. De landing verliep goed, ik ben niet zwak, ziek en misselijk geworden. Snel door de douane en toen op zoek naar de auto. De dame van de autoverhuur ging er vanuit dat we alles wel wisten en was snel klaar. Oh ja, of we ook nog ff de auto wilden verzekeren, want dat zat er nog niet bij. Had ik niet op gerekend, maar natuurlijk gaan we niet onverzekerd op pad, dus kassa, de Creditcard maar weer getrokken. De auto was ietsie pietsie groter dan we hadden verwacht. Een echt monster, een Chevrolet Tahoe 4WD ipv Ford Escape 4WD. Heel veel toeters en bellen, maar de chauffeur heeft alles onder controle, hij kon alleen niet het knopje vinden om de stoel achteruit te zetten en zat daarom met zijn benen in zijn nek. Toch maar hulp gevraagd en natuurlijk zat het op een logische plaats, maar door de vermoeidheid zagen wij dat over het hoofd. Kan gebeuren toch? Leen is nu erg blij met zijn nieuwe kindje....

Afijn, wij op weg naar de eerste tussenstop, supermarkt Calgary. Heel veel tasjes gevuld en toen verder naar Canmore. Onderweg een coyote gezien, da’s alvast 1 wildlife. Inmiddels was het al aardig donker geworden en reden we ook nog de afslag voorbij waardoor we geheel onverwacht ineens in Banff zaten en ook nog zo het Nationale Park inreden en per ongeluk zonder jaarkaart. We reden in de verkeerde rij, sorry. Maar we konden nergens eerder van de weg af, dus snel weer illegaal het park uit en op zoek naar Falcon Crest. Om 19 uur waren we er dan eindelijk, alles naar boven gesjouwd naar ons mooie, ruime appartement. Inmiddels waren we behoorlijk aan het einde van ons Latijn en besloten om vroeg naar bed te gaan. Het was toen bij jullie al 5 uur in de ochtend hoor!!!! We vielen als een blok in slaap.

See you tomorrow,
Leen en Ellien

• 22 Februari 2012 - 09:25

Bianca:

Hallo,

Super fijn dat de reis goed verlopen is, zag later de foto van de auto, wat een bakbeest zeg!
    Leen rijdt hij een beetje lekker, en hebben jullie genoeg hoofdruimte?
    Wat een gave fot's zeg!
    Geniet er van, en niet te veel lekkers eten daar, want krijg er water van in de mond als je het beschrijft. HAHAHA

xx de luijtjes

• 25 Februari 2012 - 17:20

Saskia:

hallo lieverdjes
    Net terug uit oostenrijk, wasmachine draait maar ben zo nieuwsgierig naar je verhalen dus maar begonnen met lezen.
    Toch alweer gaaf. Zag in de reactie van bianca dat zij een foto van de auto had gezien maar die heb ik dan nog niet gevonden maar..... komt vast goed.
    Veel plezier. ik ga gauw verder lezen
    XXXXX
    De kooijen uit Krimpen aan de Lek