De vogel is gevlogen - Reisverslag uit Calgary, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu De vogel is gevlogen - Reisverslag uit Calgary, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

De vogel is gevlogen

Door: ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

24 Juli 2010 | Canada, Calgary

Hi there folks,

Vandaag het begin van het langverwachte deel 2. Gisterochtend vertrokken we om 9.15 met opa Kooij naar Schiphol. De auto zat vol met de inhoud van alle kledingkasten, want als je per persoon 2 koffers mee mag nemen, nou dan doe je dat toch gewoon, scheelt weer wassen en tenslotte heb ik ook vakantie. Tel daarbij op ook nog 4 laptoptassen volgestouwd met camera's, met bijbehorende lenzen enzo, laptops en talloze stekkertjes, adapters en dan schaam je je bijna als je ziet hoe groot de berg is die meegaat.

De reis verliep voorspoedig, om 10.15 waren we op Schiphol. Meteen de bagage ingesjekt, alles OK, de weegschaal had niet gelogen. Ik ben in al die dagen tijdens het inpakken nog nooit zo snel afgevallen en ook weer aangekomen. Daarna wat gedronken, winkeltjes bekeken, wat gegeten bij Mac. en toen eindelijk om 13.00 uur naar de gate. Om 13.45 waren we ook daar doorgelaten, en ha,ha deze keer is Leen echt helemaal gefouilleerd en ik niet. Rond 14.10 zaten we on the plane. Helaas, helaas geen Business Class, maar de geboekte Economy Comfort stoelen waren gelukkig erg ruim, viel erg mee, zelfs Leen zat goed, hij zat op een hoek en kon zijn onderstel ook nog uitsteken. Na 15 min. vertraging, er waren problemen met de toiletten, vertrokken we om 14.45. De kinderen vonden het opstijgen erg leuk, lekker die enorme power en de verbazing over hoe snel je zo hoog kan vliegen. Claudia en Sander zaten naast elkaar bij een raam en hebben genoten van het uitzicht. Vooral het gedeelte boven Groenland was spectaculair, hoge bergen, gletsjers, sneeuw, het is adembenemend mooi. Claudia heeft "maar" 300 foto's gemaakt en ze had nog zo gezegd: 'ik ga echt niet veel fotograferen hoor'. Ze heeft dus nu al net zoveel foto's gemaakt als ze dacht te maken tijdens de hele vakantie. Ha, ha ik dacht het wel. Het eten was heerlijk, Sander vond het net een vreetschuur. Voor de kids zat een aardige Nederlander die voor het eerst naar Canada ging met zijn gezin. Zijn vrouw had alles geregeld via een reisburo en hij wachtte maar af waar die naar toe zou gaan (goh, zo zijn er dus meer). Hij hoorde zichzelf graag praten maar op een vlucht van 9 uur is wat afleiding erg welkom. Claudia vond vooral zijn 2 zonen erg leuk!!!! Het landen was wel kicken zeiden ze, ik had het gevoel alsof we als een baksteen uit de lucht vielen, ik had er gelukkig geen last van, misschien ook dankzij de dubbele dosis Suprimal en Primatour. Ik wilde echt niet nog een keer groen met paarse stippen zien net als vorig jaar.

De controle bij de douane was indrukwekkend, mannen in kogelvrije vesten met pistolen die vragen wat je komt doen, en speciaal voor Claudia een drugshond die iedereen vriendelijk besnuffelde. Op het vliegveld werden we na een belletje opgehaald door het hotel, en je raadt het al, die bus was dus helemaal vol met ons 4tjes en de zooi, de chauffeur kreeg het er maar net in. Het hotel is geweldig mooi, een hele luxe kamer met drie 2-persoonsbedden, waarvan 1 in een aparte slaapkamer. Voldeed helemaal aan de verwachtingen. De receptionist vond het nog erg jammer dat we niet gewonnen hebben met het WK voetbal, want hij was voor 'ons'.

Voor het avondeten zijn we naar een ander hotel gegaan en daar werden we helemaal gepamperd toen we iets bestelden waar geen melk of ei in mocht zitten ivm de voedselallergie van de kinderen. Zelfs de manager kwam er aan te pas. Meerdere keren kwamen ze langs om te vragen of alles goed was en tot grote vreugde van de kids mocht je onbeperkt drinken. Onze serveerster had wel iets weg van de Nanny, je weet wel met die irritante stem. Maar ze was zo aardig dat we dat na afloop niet zo erg meer vonden. Een beetje raar was het wel dat we in feite midden in de nacht om 4 uur dus een hamburger zaten te eten. Om 5 uur zijn we naar bed gegaan, we waren zoooo moe.

Veel geslapen hebben we niet, iedereen was vroeg of nog vroeger wakker, dus om 6 uur Canadese tijd zijn we opgestaan en niemand sputterde tegen, dat hoef je thuis niet te proberen. Daarna ontbeten en om 8 uur Canadream gebeld in de hoop dat we snel de camper mochten ophalen. Helaas is onze camper nog niet terug (moet tussen 8-10), daarna schoonmaken, het is druk, dus waarschijnlijk tussen 2-3 ophalen. Helemaal volgens de regels want daar staat tussen 1-4 voor. We mogen na 11 uur weer bellen, dan horen we de definitieve tijd, misschien nog eerder dan 2 uur. We rijden vanmiddag eerst naar een super-supermarkt om in te slaan, Saskia het koffiefilter is meegegaan hoor, en dan op weg naar Tunnel Mountain Trailer Court in Banff. Daar stonden we vorig jaar ook en kwamen we ons eerste hert van dichtbij tegen. Het is gelukkig een Campground zonder nachtelijk treingeraas, dat durfde ik de kids niet meteen aan te doen, misschien over 3 dagen als we van deze campground afgaan. Volgende bericht dus vanuit Banff.

Groetjes van K4.

• 25 Juli 2010 - 08:10

Galina:

Hallo K4

Fijn dat alles goed is gegaan.
    En dat Sander en Claudia het vliegen leuk vinden het is ook een hele belevenis.
    We zijn er benieuwd naar het volgende bericht
    Groetjes Galina en Goris

• 25 Juli 2010 - 10:32

Saskia:

Hallo allemaal,
    Allereerst Ellien van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Helaas kunnen wij vandaag niet op de koffie komen. Er zijn wat problemen met het vervoer!hahahaha
    Hoop dat je een leuke dag hebt, nu je je liefsten allemaal bij je hebt.
    Wat leuk dat de reis zo goed is gegaan. Vliegen is ook erg leuk, net of je in een attractie van de efteling of euro disney zit.
    Hier is alles oke. Je verhalen zijn weer erg leuk om te lezen. Voorlezen is ook erg leuk, dat doe ik dan ook met genoegen elke dag voor Pa en Ma. Ook jouw ouders blijven zo op de hoogtew ellien.
    Dikke kus van ons allemaal voor jullie allemaal.
    De kooijen uit Brabant en de meijsen

• 25 Juli 2010 - 10:51

Laura:

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Ellien!

• 25 Juli 2010 - 11:32

Bianca:

Hey daar allemaal,

lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria!! Hieper de piep hoera!!!
    Gefeliciteerd Ellien! En al chocolade taart op?? En bij het inkopen veel chocolade gekocht? haha claudia, leuk he foto's maken, zeker als je ze niks vind dat je ze weg kunt doen;) Sander, hoe was je eerste ervaring met een hert? Leen, hoe bevalt de Camper of moet ik zeggen, rijdend huis?;)
    tot snel bij weer een verhaal!
    dikke knuffel van ons en een grote glimlach van Yasmijn.

• 25 Juli 2010 - 20:07

Marianne:

Hoi Ellien,
    nog gefeliciteerd met je verjaardag! ik heb je gevonden en zal vanaf nu je verslagen gaan lezen.
    ik ben blij dat de reis is meegevallen en dat de kinderen het ook een mooie eerste ervaring hebben gevonden.
    ik ga jullie volgen en geniet daardoor mee van deze fantasische bestemming.