Een bijzondere ontmoeting van formaat, - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Een bijzondere ontmoeting van formaat, - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Een bijzondere ontmoeting van formaat,

Door: Ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

10 April 2018 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Goedendag beste lezers,

Vandaag weer een dag met 2 game drives met Thomas en Pilani bij Moditlo. In de ochtend gingen we weer op zoek naar de leeuwen, Thomas is er erg op gebrand om de 3 leeuwen te vinden, maar het is als zoeken naar een speld in een Afrikaanse hooiberg. Mama leeuw, met haar zuster en een welpje willen blijkbaar niet makkelijk gevonden worden. We zagen weer heel veel sporen, heel erg vers, maar ze zaten diep in de bosjes verstopt. Meerdere jeeps waren weer aan het zoeken. Gelukkig zagen we wel alle inmiddels bekende grazers, veel giraffen van heel dichtbij. In de middag zochten we weer tevergeefs naar de leeuwen. Daarna wilde Thomas iets anders proberen. Misschien konden we neushoorns vinden? Dat zou ook heel erg bijzonder zijn. We waren net op het spoor van deze zwaargewichten toen we bij een watertje aankwamen en daar stonden er 3 op een rij!! Wow, wat gaaf. De neushoorns zijn hier ontdaan van hun hoorn, er steekt een klein stompje nog uit op hun neus, wat wel aangroeit zodat ze 1 keer per jaar weer behandeld moeten worden. En dit alles voor de stropers. Helaas houdt dit deze nare lui niet altijd tegen. In sommige gebieden lopen ze gelukkig wel met hoorns rond. Ze stonden wat te drinken en eten en keken niet erg verrast. Ze deden hun ding en na een poosje gingen ze aan de wandel. Ze verdwenen in het struikgewas, heel bijzonder hoe zulke grote dieren ineens verdwenen zijn in de bosjes. Je rijdt er zo voorbij. We bleven ze wel volgen zodat het voor de volgende jeeps ook mogelijk zou zijn om ze te vinden. Alle jeeps, ook als ze van andere Lodges zijn, houden contact met elkaar. Ze waren helaas behoorlijk onvindbaar geworden voor de rest. Wat hadden wij een mazzel gehad dat ze lekker aan de waterkant stonden. Toch een zeer succesvolle dag met heel veel beestjes. Het diner was weer heerlijk, we aten deze keer oa. struisvogel. Al het vlees smaakt hier heerlijk.
Morgen is alweer onze laatste dag hier, dan verhuizen we naar een ander prive-reservaat, Sabi-Sand waar we verblijven in de Elephant-Plains Lodge. In de ochtend hebben we nog een game drive en na het ontbijt vertrekken we.

Tot morgen

• 12 April 2018 - 15:26

Franziska & Klaas:

Op het gevaar af me weer in het onverstaanbare Gronings uit te drukken: Wat zijn jullie toch mazzelschieters! Niet één neushoorn, maar gelijk drie op een rij! Geweldig! Nu de grote katten nog! Maar als ik de titel van jullie volgende verhaal mag geloven (ik heb het dus nog niet gelezen), dan hebben jullie ook die inmiddels op het lijstje kunnen afvinken. Fantastisch! Jullie vakantie is wat mij betreft nu al geslaagd. Alles wat jullie vanaf nu nog aan nieuwe dieren gaan spotten, is een leuk toetje. Ik zou zeggen: ontspannen terug leunen en gewoon genieten van alles wat nog op jullie pad komt! Heel veel plezier!

• 12 April 2018 - 21:03

Bianca:

Hallo.

Wat balen dat het niet gelukt is om neushoorn of leeuwen te vinden.
    Houdt moed.!

Slaap lekker,xxxx