Newsflash!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Canmore, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Newsflash!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Canmore, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Newsflash!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Door: Ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

28 Februari 2014 | Canada, Canmore

Heyyyyyyyyy,

Zoals beloofd zou ik een extra newsflash de ether in sturen in het geval van.............AURORA!!!!!!!!! Nou jullie zullen het niet geloven, maar het is gelukt, en nog wel vanuit het vliegtuig. Zat dus toen het steeds donkerder werd in het vliegtuig naar buiten te staren, omdat ik wel had gezien dat de verwachting voor komende nacht ook nog redelijk was. En we gingen richting Groenland. Ineens zag ik witte strepen, witte vlekken, een soort witte wervel in de pikzwarte lucht tussen de sterren. Aangezien we op 10 km hoogte vlogen, ver boven de wolken, was het dus AURORA. Weliswaar niet die mooie groen/roze kleuren, maar whatever! De intensiteit werd soms sterker en het leek of er iemand vanaf de aarde met een grote zaklamp omhoog scheen. Meerdere gestreepte banen, ik kan het niet goed uitleggen. We (Ja Leen mocht ook af en toe voor mijn raampje zitten) weten het zeker, het was echt het Noorderlicht. Misschien doordat we zo hoog zaten zonder die mooie kleuren? Ik denk overigens niet dat ook maar iemand in het vliegtuig behalve wij tweeen dit heeft gezien. De meeste mensen lagen te suffen, met de luikjes dicht. Ik moest me wel in vreemde bochten wringen om het te kunnen zien. Stel je eens een vliegtuigraampje voor, juist, net zo groot als je hoofd. In het vliegtuig was nog redelijk veel licht, dat moest ik kwijt. Ik heb bijna 3 uur met een deken over mijn hoofd voor dat raampje gezeten, met mijn neus tegen het raam en draaiend van links naar rechts. Afwisselend die deken ook tegen de kanten van het raampje geduwd, zodat er maar geen licht doorheen kwam. Het was vast een heel raar gezicht voor mijn medepassagiers, maar zoals jullie weten, ik word daar niet warm of koud van...... Stijve nek gekregen, maar ook dat kan me niet schelen, ik ben zo blij dat we dit hebben meegemaakt, had het niet meer verwacht.

Kzit nu thuis achter de computer en heb gezien dat ze idd vannacht in Canada ook Red Alert hebben gehad! Nou, ik ga nu maar eens aan de uitpaktafel zitten en proberen wakker te blijven tot vanavond. Ben al behoorlijk duf, natuurlijk niet veel geslapen in het vliegtuig.......

Natuurlijk hier ook een ongelooflijk dankwoord voor iedereen die mijn reisverslagen heeft gelezen. Extra dank voor de vele hartverwarmende reacties. Het was een feest om alles met jullie te kunnen delen. Ook ik keek elke ochtend naar het verslag van de vorige dag om te zien of er reacties waren. Zo heeft iedereen een soort ontbijtshow gehad. Over 15 weken komt er alweer een nieuw verslag, want dan begint ons grote Alaska-avontuur. Hopelijk lezen/schrijven jullie dan ook mee?

Groetjes,
Aurorawatchers

• 28 Februari 2014 - 12:26

Franziska & Klaas :

Wat geweldig, dat het toch nog gelukt is met dat noorderlicht! Ik kan me goed voorstellen, dat er onder deze omstandigheden niets van slapen kwam in het vliegtuig.
    Nogmaals bedankt voor jullie onwijs leuke verslagen. We zijn er in juni zeker weer bij om mee te genieten van jullie Alaska-avontuur.
    Ik zou zeggen, succes met het uitpakken en voor straks slaap lekker!
    Groetjes,
    Franziska & Klaas

• 28 Februari 2014 - 12:35

Jem Meijs :

Goede moergen ELlien en leen we hopen dat het in krimpen weer gauw went. Maar Ja of het werk ook zo vlug wennen zal jullie hoofde zitten nog vol met sneeuw en al die dagen wat je hebt meegemaakt . Daar bij kijken jullie al naar de reis naar Alaska uit , wij kijken uit naar bezoek doe rustig aan dan breekt het lijntje niet slaap ze .Groetjes en knuffels van Pa en mij. Je mam

• 28 Februari 2014 - 22:43

Ferry:

Geweldig dat jullie toch nog het noorderlicht hebben gezien! Vanuit het vliegtuig, heel bijzonder. We kunnen natuurlijk niet wachten tot jullie volgende avonturen in Alaska, weer erg leuk om jullie te volgen.
    Wij hadden vandaag in Marrakech relaxte dag: aan het zwembad, zon, 25 graden, boek bij de hand, buiten eten. Morgen de stad een beetje verkennen, ziet er leuk uit.
    Groetjes en tot horens, Ferry