Opzij, opzij, opzij! - Reisverslag uit Kolding, Denemarken van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Opzij, opzij, opzij! - Reisverslag uit Kolding, Denemarken van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Opzij, opzij, opzij!

Door: Ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

06 Juli 2013 | Denemarken, Kolding

Hej,

Vanochtend om 8.15 was de aftrap voor de reis naar Scandinavie. Wonder boven wonder heb ik het toch weer gepresteerd om de auto helemaal vol te proppen, eigenlijk schaam ik me een beetje.....Zoveel voor 2 personen. Afijn, om 10 uur zaten we al aan de koffie precies op de Duitse grens. Daarna een vrolijk weerzien met de Duitse medeweggebruikers. Ze zijn niks veranderd. Nog steeds heeeel veel haast, en dan net als jij aan het inhalen bent duiken ze weer in je kofferbak. Na een poosje weet je dat wel weer, maar het went nooit.

Geen noemenswaardig oponthoud gehad en vrij vlot kwamen we aan in Kolding, je weet wel die wereldstad vlakbij de brug naar Zweden. Niet bekend? Houden zo, want je hebt niks gemist. Is alleen maar om te overnachten. Ons hotel, is meer een motel, alles gelijkvloers, wel heel netjes, maar heel gehorig, de auto's rijden op 10 meter voorbij, doorgaande weg, dus dat belooft nog wat. Hopelijk valt het mee en gaat iedereen vroeg naar bed!

Voor het avondeten hebben we de plaatselijke Griek met een bezoek vereerd en een lekkere steak gegeten (typisch Grieks dus). Toetje een Brownie met chocoladeijs, dacht ff dat ik in een ander land zat...... Zit nu uit te buiken in ons m/hotel. Morgen tuffen we door naar Oslo, ook geen schokkende route. Even nog geen spannende foto's dus, iedereen weet wel hoe snelwegen eruit zien en Kolding is ook niet echt fotogeniek. Maar niet getreurd, ik maak het binnenkort heus weer goed.

Vi ses i morgen

• 07 Juli 2013 - 09:20

Ferry:

Ha Leen en Ellien,

Noorwegen dus, mooi hoor! Heerlijk naar de fjorden, bergen en ruige natuur. Afgelopen weken af en toe gekeken, dacht, begin juli is toch meestal wel jullie vertrekmoment.

Rustig aan onderweg. Heel veel wandelplezier en mooi weer gewenst. We gaan jullie weer volgen, zo leuk.

Groet, Ferry

• 07 Juli 2013 - 13:54

Saskia:

Hallo lieverdjes
    Zo de reis is weer begonnen en het meegenieten dus ook. Heel fijn deze reisverslagen
    Toch fijn dat ze in andere landen ook koffie hebben en veel lekkers dan redden jullie het wel
    Dikke kussen van de kooijen uit krimpen

• 07 Juli 2013 - 20:32

Leen En Ellien Van Der Kooij:

Hallo Ferry, leuk dat je weer meeleest. Heb even getwijfeld of ik een verslag zou maken, maar omdat er in Noorwegen ook genoeg mooie momenten zullen komen en anderen daarvan willen meegenieten heb ik toch de 'pen' weer ter hand genomen. Bovendien is het leuk om het verslag met foto's af te drukken voor later, als ik oud en vergeetachtig ben geworden ;)

Ik heb jouw site ook goed in de gaten gehouden en gezien dat jullie weer een mooie reis naar USA gepland hebben. Jammer dat jullie waarschijnlijk niet veel kunnen wandelen, hoeplijk lukt het ook om al rijdend van al het moois te genieten.

Groetjes Ellien

• 07 Juli 2013 - 20:35

Leen En Ellien Van Der Kooij:

Welkom Saskia, hopelijk vind je Noorwegen ook mooi! Nog ff geduld voor de foto's.

Liefs Ellien

• 11 Juli 2013 - 21:24

Bianca:

Dag lieve mensen,

Zo de eerste rit zit erop!
    En wat wil je nog meer ze hebben ook hier onderweg chocoladetaart!!!
    succes morgen met de volgende rit

Xxxxxxxx