Jasper, 18 juli, Icefields Parkway - Reisverslag uit Jasper, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Jasper, 18 juli, Icefields Parkway - Reisverslag uit Jasper, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Jasper, 18 juli, Icefields Parkway

Door: ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

18 Juli 2009 | Canada, Jasper

Jasper, 18 juli, Icefields Parkway

Na een redelijke nachtrust zijn we vanochtend de hele Icefields Parkway afgereden. Het is ontzettend moeilijk om door te rijden zonder te stoppen want de mooie uitzichten vliegen om je oren, met de bijbehorende parkeerplaatsen. Een paar keer gestopt, ook om naar huis te bellen om ff te horen hoe het met het thuisfront gaat. Lijkt allemaal goed te gaan, nog even volhouden jongens. Onderweg kwamen we ook nog een heel bijzonder dier tegen: een COYOTE!!! Stak zomaar de weg over vlak voor onze camper. Whow!! Dit is echt de mooiste weg van de wereld.

We zijn om 12.30 geland in Jasper na een reis van 240 km. We zijn dus aan het eind van de Icefields Parkway. De beoogde camping zat al erg vol, we hebben een plekje zonder aansluiting van water/electra. We hebben een plaatsje tussen de bomen, het is erg moeilijk om de camper goed te parkeren, het is net iets te krap, dus dat wordt goed uitkijken met achteruit insteken, doe je best Leen. In ieder geval staan we, we hadden onderweg al campgrounds gezien die vol zaten, waar we nu zijn is Campground Whistlers (hoe toepasselijk) en er zijn ruim 700 plaatsen. We blijven hier 3 nachten, dan gaan we 2 nachten in Wells Gray, voor de excursie en een wandeling. We hebben besloten om daarna meteen door te gaan naar Vancouver Island om daar bijna 1 week te blijven ipv de 3 dagen die ik daarvoor had bedacht. Iedereen zegt dat het zo mooi is, dat je er langer naar toe moet. En…..ze hebben er veel Bald Eagles, en die willen we zo graag zien.

Er blijkt nu in Jasper dus toevallig een festival aan de gang te zijn, dus extra drukte. Snel op zoek gegaan naar een supermarkt en nadat we een poosje hadden rondgereden om totootje te parkeren bleek die aan de overkant van de weg te zijn. Hoezo toeval? De kastjes zitten vol, we gaan nu op zoek naar iets om te internetten. Het is weer erg warm hier en de komende dagen blijft het mooi, dus morgen weer lekker aan de wandel. Tot de volgende mail.

Foto's op:

Groetjes Leen en Ellien

• 18 Juli 2009 - 22:52

Carolien:

Hoi, ik heb vanavond pa en ma de foto's laten zien. Ze waren erg onder de indruk. Helaas is bij het verschijnen van je nieuwste uitgave van je reisverslag iedereen al naar huis (het is nu 0:51 uur). Ik wens jullie nog veel reisplezier en veel wandelgenot.

groetjes van je zus

Carolien, Cees en de kids

• 19 Juli 2009 - 17:16

Saskia:

Wat een prachtige verhalen weer en dan die foto's............man wat is het daar mooi! Waanzinnig gewoon!
    Veel plezier
    Dikke kus