Superdeluxe begin Canadese droom - Reisverslag uit Calgary, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Superdeluxe begin Canadese droom - Reisverslag uit Calgary, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Superdeluxe begin Canadese droom

Door: ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

04 Juli 2009 | Canada, Calgary

Hi you Dutch friends,

Na een redelijk goede nachtrust zijn we vrijdagochtend om 11.00 vertrokken naar Schiphol. Helaas voor Herbert: je stond voor het goede huis, maar ik heb je dus net gemist, die knuffel hou je tegoed hoor. Wel lief dat je er was...Op Schiphol verliep alles erg voorspoedig, geen problemen met bagage, paspoort, handbagage, alles dik in orde. Natuurlijk had ik alles wel ...tig keer gecheckt maar je weet maar nooit. Na afscheid van schoonvader en de kids rond 14.15 gemeld bij de gate voor vlucht KL677 van 15.20 naar Calgary. Een allervriendelijkste KLM dame vroeg nog of we een plaats hadden bij de nooduitgang, ze zag natuurlijk hoe groot Leen is (2.03 m.).Ja die plaats had ik donderdagochtend gelukkig kunnen reserveren, meteen toen het tijdstip van online inchecken 9.20(30 uur voor vertrek) was aangebroken lag ik natuurlijk voor die computer en er waren nog 4 plaatsen vrij bij de nooduitgang, snel geboekt en wij erg gelukkig. Die KLM dame zei dus dat het echt wel nodig was, en zei dat je ook KLM eerder kon bellen om zo'n plaats te reserveren als je een speciale reden daarvoor had. Ik zei dat ik dat een aantal weken geleden ook had geprobeerd, maar een niet zo vriendelijke man vertelde mij toen dat dat niet mogelijk was, ik moest het gewoon bij het inchecken proberen (volgens hem 24 uur vantevoren, want het is AMERIKA(duhhh, bleek dus toch 30 uur vantevoren te zijn, knurft).

De KLM dame vond dat jammer, slechte service zei ze. Afijn, wij doorgelopen naar de wachtruimte. Komt er ineens een andere KLM dame achter ons aan en die wilde onze boardingpassen hebben! Er kwam misschien een verrassing, shi.....dacht ik, is er toch iets niet in orde??? Ik vroeg heel benauwd of het een + of - verrassing zou zijn,maar ze zei lachend dat het misschien heel leuk kon worden. Had het reisburo misschien iets geregeld? Wij weer wachten en toen werd Dhr. van der Kooij omgeroepen en verzocht zich te melden bij de balie. FF later komt hij breed grijnzend terug met 2 nieuwe boarding passen BUSINESS CLASS!!!!!Helemaal perplex waren we dat snap je. Bleek dus die eerste KLM dame geregeld te hebben omdat Leen zo groot is en er nog plekken vrij waren. Dit is de eerste keer dat de lengte van Leen in zijn voordeel heeft gewerkt. Hulde, hulde aan KLM.

De beenruimte was geweldig,Leen kon zelfs zijn benen helemaal rechtuit steken. Nou we zijn de hele vlucht gepamperd tot en met, we konden ons bezatten aan champagne, wijnen, bier en stomdronken rolden wij dus het vliegtuig uit (insiders weten wel beter).Het eten was van een toprestaurant, de toetjes waren errug lekker. Toen ik dat ook zei kregen we er nog een, nou toen hebben we ons maar opgeofferd, bovendien moeten we onze reputatie van superzoetekauw wel hooghouden.

Het uitzicht was boven Groenland schitterend, veel ijs, bergen en gletsjers(echt iets voor ons). Helaas was de landing voor mij niet zo'n succes. Ik werd groen/geel met paarse stippen, er was veel turbulentie en dat beviel mij erg slecht (ik word ook behoorlijk misselijk in Villa Volta, dan weet je het wel). Met een kotszakje in de hand, wat gelukkig leeg is gebleven en koude doekjes op mijn gezicht en een blik op het schotje voor mij heb ik het doorstaan. Na de landing duurde het vrij lang voor ik weer aanspreekbaar was, maar ja je kan niet alles hebben. Gelukkig waren alle koffers met hetzelfde vliegtuig meegekomen, dat zat niet tegen.

Buiten de airport regelde een cowboy een taxi voor ons (het is hier Calgary Stampede,van alles met cowboys enzo), en die bracht ons naar het hotel. Voor 1 nacht prima, maar meer ook niet. Beetje aan renovatie toe zullen we maar zeggen..Morgenochtend vroeg bellen we de Camperverhuurder om te horen hoe laat we het vehikel kunnen halen en dan begint het grote avontuur pas echt. Een camping heb ik thuis al gereserveerd dus veel haast hebben we niet, 100 km moeten we rijden en dan zitten we al in het eerste nationale park van Canada, Banff. Momenteel is het hier rond 22.00 uur en de slaap slaat toe. Tot schrijfs, enne iedereen weer bedankt voor de berichtjes, leuk dat jullie ook terugschrijven, dat waarderen we erg.

Foto's op: http://picasaweb.google.nl/leenellien

Hoedoe, Ellien en Leen

  • 04 Juli 2009 - 05:37

    Marijke:

    leuk alles weer te lezen. business class!! hoort gewoon bij de droomreis!! vervelend dat je bij landing zo rot werd Ellien, hoop dat je dat op de terugreis bespaard blijft. ben benieuwd hoe de camper gaat bevallen straks.. ik lees het vast nog wel voor ik weg ga! superveel plezier! liefs Marijke

  • 04 Juli 2009 - 06:51

    Claudia:

    Heey mammie en pappie
    Fijn om te horen dat jullie business class hebben gekregen.
    Hoop dat het hotel ook wat was.
    Maak je wel een foto van de camper (ben benieuwt hoe groot die is)

    Hier is alles goed. Daar hoef je niet bang voor te zijn.
    Als jullie terug komen hebben we nog een leuk cadeau voor jullie.

    XXXXXXXXXX claudia
    Ps: Wij hebben lekker Ananas

  • 04 Juli 2009 - 07:10

    Marijke:

    nou Claudia, ik denk dat we foto's van alle hoeken van de camper te zien krijgen, denk je ook niet?!
    jullie succes daar in Krimpen met z'n tweetjes! En ook een fijne vakantie!
    liefs Marijke

  • 04 Juli 2009 - 07:52

    Sander :

    hei mam en pap

    leuk om te horen dat het vliegen zo leuk was, jammer alleen dat het landen voor jou wat minder was mamma.
    onze eerste overnachting hier is goed gegaan, was wel al om 9:15 wakker maar ja dat kan ook weleens, wij gaan straks boodschappen doen, kijken hoveel het word. Veel plezier met de camper kijken hoe dat is rijden met zo'n gevaarte
    succes ik hoop snel van jullie te horen

    xxx sander

  • 04 Juli 2009 - 11:42

    Galina:

    Hallo Broer en Schoonzus,

    Wat goed dat die klm medewerkster dit voor jullie geregeld hebben.
    Vervelend alleen van al die alcohol die je moest drinken en die toetjes erg vervelend.
    ik hoop dat jullie net zo veel geluk blijven mee maken als het begin van jullie droomreis.

    Tot schrijfs

    Galina

  • 04 Juli 2009 - 12:21

    Gerda:

    Heerlijk zeg, dat de vliegreis zo'n succes was. Volgend jaar weer??

    ik ben nu al erg benieuwd naar jullie foto's hoor

  • 04 Juli 2009 - 18:13

    Laura Heuvelman:

    Business Class, wat een leuk begin! De vakantiegoden zijn jullie gunstig gezind, dat blijkt.
    Groetjes,
    Laura

  • 05 Juli 2009 - 07:09

    Carolien:

    he wereld reizigers,

    Lengte die in je voordeel werkt, dat wil ik ook wel eens meemaken. Landen met vliegtuigen..... ook niet aan mij besteedt. Ik hoop dat je kleur iets beter is geworden en je je beter voelt. Vandaag zal ik pap en mam een printje bezorgen van je eerste reisverslag, ze zullen ook wel benieuwd zijn.

    Heel veel groetjes vanuit Tilburg en voorzichtig rijden (als insider weet ik dat dit goed komt).

    Cees, Carolien, Lydia, Margriet, Cees en Emma

  • 05 Juli 2009 - 08:07

    Petra:

    Nou bofkonten, dat klinkt super hoor!! Jullie reis kon niet beter beginnen. Super leuk dat ik zo een beetje kan meegenieten van alle mooie dingen die Canada jullie brengt...
    Heel veel plezier en tot schrijfs.
    Petra

  • 05 Juli 2009 - 10:36

    Saskia:

    He wereldreizigers
    Zo een goed begin is het halve werk zullen we maar zeggen.
    25 jaar getrouwd en dan nog zoveel geluk... Jullie hebben het verdiend!
    Geniet ervan
    Wel vervelend van al dat eten. Echt niet aan jullie besteed hahaha
    maar wel goed dat jullie om jullie reputatie gedacht hebben.
    Dikke kus
    Saskia en Theo

  • 05 Juli 2009 - 11:03

    Herbert:

    Prachtig geschreven! ik lag in een deuk.
    tijdens het lezen zag ik het hele gedoe voor mijn ogen afspelen!.
    Ik heb een donker bruin vermoeden dat 4 weken veel te kort zijn!
    Ga zo door!,ik hang aan jullie lippen!.

    Groetjes Herbert.

    ps.Kijk uit voor Kangaroes,die kunnen gemeen trappen!!

  • 05 Juli 2009 - 13:38

    Joke:

    leuk om te lezen dat alles zo goed is verlopen, behalve het dalen dan...
    Veel plezier verder, geniet ervan. Groetjes Joke

  • 05 Juli 2009 - 16:51

    Claudia (dochter):

    Hallo lieve mensen.
    Me moeder belde net.
    Ze zitten nu op een leuke camping, maar ze hebben geen internet.
    Dus de komende dagen zullen ze geen berichtjes sturen.
    Ze hebben het erg naar hun zin. De camper is erg groot maar wel erg handig.

    Ze gaan straks wandelen (op berenjacht)

    Als ik meer weet laat ik het horen

    xxx claudia

  • 05 Juli 2009 - 18:09

    Pap En Mam:

    Hallo Leen en Ellien,

    Heb jullie verslag gelezen. Ellien we zijn blij, dat je maar drie kleuren hebt gekregen en geen oorpijn.
    Hopelijk verloopt de reis naar jullie zin.
    Nou tot de nieuwe nieuwsbrief.
    Pa en ma

    Veel Liefs

  • 08 Juli 2009 - 14:05

    Sander :

    hei allemaal

    even een update over onze ouders:
    ze hebben het erg naar hun zin, gisteren hebben ze lekker gewandeld en in de sneeuw gelopen.
    Ze menen zelfs een glimp van een beer te hebben gezien dus dat is geweldig,daarna gelijk een spray tegen de beren gekocht want ze willen wel weer heel in Nederland terugkomen XD

    Ze gaan zometeen naar een andere camping toe rijden,deze camping ligt in een ander mooi natianal park, maar daar is weer geen internet.
    Ellien houdt wel een dagboek bij op de laptop dus als ze internet vinden krijgen we weer een hele nieuwsstroom joehoe !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leen en Ellien

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 416203

Voorgaande reizen:

30 Juni 2019 - 20 Juli 2019

Back to Alaska

27 Januari 2019 - 10 Februari 2019

Sneeuwpret in de Rocky Mountains

02 April 2018 - 27 April 2018

Een groot en wild avontuur in Zuid-Afrika

16 Juni 2017 - 07 Juli 2017

Van Noorderlicht naar Middernachtzon

03 Februari 2017 - 17 Februari 2017

Op jacht naar het Noorderlicht

25 Augustus 2016 - 16 September 2016

Nazomeren in the Rocky Mountains van Canada

24 December 2015 - 27 December 2015

Kerst in Rome

27 Juni 2015 - 18 Juli 2015

Retourtje Rocky Mountains: van Jasper naar Banff

13 Februari 2015 - 28 Februari 2015

Winterspelen Westkust Canada

14 Juni 2014 - 12 Juli 2014

Alaska, where the wild things are

14 Februari 2014 - 28 Februari 2014

Sneeuw in The Rockies

06 Juli 2013 - 27 Juli 2013

Weer naar de fjorden van Noorwegen

02 Juli 2012 - 27 Juli 2012

Rockies Canada en Amerika

19 Februari 2012 - 01 Maart 2012

Rocky Mountains Winterwonderland

23 Juli 2010 - 13 Augustus 2010

Besmet met het Canada-virus

03 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Droomreis Canada 2009

16 Juli 2008 - 03 Augustus 2008

Geiranger vakantie 2008

Landen bezocht: