Ucluelet, The Eagle has landed - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Ucluelet, The Eagle has landed - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Ucluelet, The Eagle has landed

Door: ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

24 Juli 2009 | Canada, Ucluelet

Vancouver Island, Ucluelet, 24 juli, The Eagle has landed

Hallo luitjes

Vandaag op het programma, een strandwandeling. We staan dus op een campground: Ucluelet Campground die aan zee ligt, niet met mooie zandstranden, maar ruige rotsen, dat gaan we bekijken. Eerst wat boodschappen gedaan, moet soms gebeuren nietwaar. We kwamen bij toeval een hele grote supermarkt tegen, altijd handig, gisteravond hadden we alleen een paar kleintjes gezien. Nadeel van grote supermarkten, grote keus en dus meer meegenomen dan gepland, en we waren te voet, dus dat was sjouwen. Dat krijg je ervan, eigen schuld…. Daarna snel naar de receptie om te vragen of we nog een nachtje mochten blijven. Er was zelfs een plekje met water en electra vrijgekomen, alleen was onze camper waarschijnlijk een meter te lang, maar we mochten wel kijken. Gelukkig dacht Leen dat we er toch konden staan, we zijn dus verhuisd naar een raar plekje tegen een soort betonnen bunkermuur (zie foto), maar met uitzicht op een schattig haventje, waar we eb en vloed kunnen zien komen en gaan, fantastisch dus.

Tegen de middag strandwandeling gemaakt, dat is dus geen wandeling over het zandstrand, maar langs de zee, met ruige rotsen en door een oud regenwoud met grote bomen. Schitterend. Alleen was het erg mistig ,konden niet ver de zee op kijken helaas, maar het geweld van de zee die beukt op de rotsen is prachtig. We hebben ondanks de mist toch genoten. Ik zag nog een Bald Eagle overvliegen, ze zijn er echt. Teruggekomen in het dorp zijn we weer naar de havens gelopen, vlakbij de campground. De meeste mensen die naar Ucluelet komen, komen helemaal niet voor de arenden maar voor de walvistochten die hier op elke hoek van de straat worden aangeboden. Het hele dorp is daar op gericht. En de overige bevolking bestaat uit vissers. Zeer toeristisch met heeeeel veel restaurantjes, giftshops. Afijn wij hebben een hele poos gespeurd naar de arenden en ze ook gevonden!!!!! Het was mooier dan we hadden kunnen hopen, zo dichtbij. Ze zaten op een klein eilandje tegenover een haventje. We hebben een stel gezien met jong, het jong was nog gevlekt en wordt pas wit na 3 jaar. Ze waren aan het vissen, we hebben ze bezig gezien met uitgestrekte poten boven het water, ik zag zelfs een visje vallen. Waanzinnig, daar zijn we voor gekomen. Slechts 1000 foto’s gemaakt van deze vogeltjes, er zitten hele mooie bij.

Op weg naar huis kwamen we langs een zalmBBQ, voor 10 Canadese dollar pp(=6,50 euro) kregen we een stuk zalm, salade, stukje gebak en sapje. Lekker hoor, en zoals de meesten van jullie wel weten zijn wij dol op BBQ!!!!!! Dus niet. Maar het was al klaar en echt lekker. Met ons buikje vol kwamen we bij de camper aan en werden nog verrast door een overvliegende Bald Eagle, zo over ons hoofd. Leuk toetje. Jeetje, het kan niet op hier. Die arend heeft nog een hele poos in een boom gezeten bij “ons” haventje. We konden hem vanuit de camper zien (zie foto). Dit overtreft onze verwachtingen helemaal. Morgen hopen we dat het niet zo mistig is, dan gaan we de standwandeling overdoen en weer op arenden jagen. In de loop van de middag rijden we naar de andere kant van het eiland, een reis van ruim 4,5 uur naar Campbell River. We zitten dan in de buurt van Strathcona National Park, schijnt heel mooi en bergachtig te zijn. Daar willen we zondag gaan wandelen. En dan maandag en dinsdag weer excursies, orka’s, walvissen, eagles…..We zijn benieuwd of we dan ook weer zoveel geluk hebben. Tot nu toe hebben we zeer veel geluk gehad deze vakantie, we voelen ons de koning te rijk.

Tot de volgende keer,

Foto's op:

Groetjes van 2 bofkonten, Leen en Ellien

• 25 Juli 2009 - 07:04

Marijke:

Om te beginnen: Ellien, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Maak er een feestelijke dag van!! De kinderen zullen vast thuis ook wel een taartje eten!

Dat waren weer hele mooie dagen zo te lezen! Geniet van jullie laatste week!
    veel liefs van Marijke (en de rest van de familie)

• 25 Juli 2009 - 08:45

Claudia:

Heey
    GEFELICITEERD mama met je verjaardag.
    Hoop dat je er een leuke dag van maakt.

Leuk dat jullie al die arenden zien.

Hooop dat de excursie leuk is.

doeg
    xxxxx claudia

• 25 Juli 2009 - 10:47

Pap En Mam:

Ellien van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

groetjes en liefs vanuit Alphen

• 26 Juli 2009 - 08:20

Bianca:

Hey

Gefeliciteerd met je verjaardag!!!
    Zo te lezen is dit wel een geweldige plek om jarig te zijn!!
    Hoop dat je wat minder mistig weer hebt.
    Fijna dag
    xx Bianca en Ferry

• 26 Juli 2009 - 12:15

Laura Heuvelman:

Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Ellien. Ben gisteren tot 's avonds laat in de Efteling geweest, dus de felicitatie komt een beetje laat. Wat een mooie verhalen en geweldige foto's weer!
    Veel plezier (en geluk) met de komende excursies!
    Groetjes,
    Laura