In hogere sferen, surprise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu In hogere sferen, surprise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

In hogere sferen, surprise

Door: ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

11 Juli 2009 | Canada, Lake Louise

Lake Louise 11 juli, surprise,surprise

Beste allemaal,

Vandaag was eindelijk de grote dag gekomen, de verrassing die ik als kadootje voor Leen stiekem had bedacht. Oorspronkelijk was dit gepland voor afgelopen dinsdag, maar toen was het weer zo slecht dat ik het gelukkig kon verzetten. Ik moest wel de dag ervoor bellen ter bevestiging van de excursie, en aangezien Leen de beheerder is van het mobiele apparaat moest ik toen wel vertellen wat de verrassing was. Hij was er in ieder geval zeer blij mee en liep de daaropvolgende dagen steeds omhoog te kijken, met bijzonder veel interesse voor alles wat overvloog.

We hadden vanochtend een reis van 130 km voor de boeg, dus je snapt wel hoe vroeg wij op pad gingen. De wekker hadden we voor de zekerheid gezet op 6.15 maar die hebben we zelf uitgezet voor het kreng afging. Tevens waren we zo supervroeg op pad om eerst een internetcode te kopen bij het postkantoor(gaat om 7 uur open), gisteren is het ons nl. toch niet gelukt om illegaal te internetten. Dus rond 7.45 stond het verhaal van gisteren en de foto’s op de site/mail en wij snel verder. Geen dank hoor voor deze vroege actie, graag gedaan....

We vertrokken met een zonnetje, maar onderweg werd het dreigend bewolkt, wat een pech, misschien gaat het nu niet door? Onderweg was het op de weg een waar feest, we reden nl. op de Icefields Parkway, volgens velen de allermooiste weg van de wereld, en na vandaag delen wij graag deze mening. Schitterende uitzichten op bergen met sneeuw, gletsjers, meren en heel veel bloemen. Onderweg een hertje en toen waren we al om 9.45 bij de Cline River, bij tatatatatata: Icefield Helicopter Tours!!!!! En inmiddels was het vrij zonnig met weinig donkere wolken. We moesten er om 10.30 zijn. Wie had dat gedacht? Ik heb dit pas een week of 6 voor vertrek heel sniekie geregeld, zonder dat Leen het wist, geheimzinnige mailtjes met onze reisorganisatie (die hebben het voor mij geboekt) met als titel ”onderwerp” die ik steeds moest verstoppen, zo bang was ik dat iemand er toch achter zou komen. Sander bedankt dat je de betaling hebt gedaan, je wist zelfs niet eens waarvoor! De post heb ik laten sturen naar de apotheek waar ik werk, ja ik kan heel geheimzinnig zijn…
Je kan verschillende tochten boeken, ik heb gekozen voor een 20 minuten durende vlucht, onderbroken door een Special Wilderness Stop van 1 uur.

Het was echt supersupersuperfantastisch. Voor ons allebei. Ik had me wel vooraf volgepompt met Primatour en Suprimal om vooral maar geen Villa Volta taferelen te krijgen, maar het was van begin tot eind overdonderend, een groot feest. Hoog boven de bergen, over blauwe meertjes, langs de Cline Rivier, langs gletsjers. De wandeling van 1 uur met de piloot ging langs de rivier naar een schitterende waterval (vinden wij meestal niet zo leuk, al dat water…..) Schitterend mooi was het daar, de piloot heeft ons daar weg moeten slepen. Hij was zelfs zo aardig om steeds foto’s van ons te maken, dat bood hij zelf aan hoor. A very nice guy, hij heet Aimee. We hebben genoten van begin tot eind, dit is echt een unieke ervaring voor bergfreaks zoals wij. Voor iedereen die daar van houdt: zeker doen! Dit vergeten we nooit meer. Mochten we toch dreigen vergeetachtig te worden, we hebben genoeg bewijsmateriaal, een paar honderd foto’s en ~25 minuten op film.

Helemaal ondersteboven (dat kwam niet door de piloot, die heeft heel keurig gevlogen, zonder hobbels in de weg) gingen we weer met de kemper op pad, nog een stukje over die beroemde Icefield Parkway. Na elke bocht valt je mond weer open, het is daar zo onbeschrijfelijk mooi, we hebben het nog erg druk de komende tijd om daar te wandelen. Enigszins appelig reden we huiswaarts en wat schetst onze verbazing……een hele rij auto’s staan langs de kant van de weg en mensen rennen en wijzen omhoog. Nou dat betekent hier maar 1 ding: wildlife, misschien een beer? Inderdaad, een zwarte beer. Helaas, helaas, je mag niet stoppen en zeker niet uitstappen en dat hebben wij natuurlijk niet gedaan????? dat snap je, zie voor het bewijs de foto’s……En niet 1 beer, maar honderd meter verderop dus nog 1, echt: ik zag 2 beren…... Het was een beetje veel voor 1 dag, zoveel spektakel, we hebben even tijd nodig om dit te verwerken. Wat staat ons nog te wachten, ik denk dat we helemaal overlopen als we weer thuis zijn . Morgen weer een mooie wandeling gepland, mag wel weer na een dagje relaxen.

O ja, had ik al gezegd dat het zo super-super-giga-mega-ongelooflijk-waanzinnig te gek was vandaag?????

Foto's op:

Doei, groetjes aan jullie allemaal.
Leen en Ellien

P.S. Bianca, van harte gefeliciteerd met je verjaardag meid, veel plezier

P.S. Laura, ik ga inderdaad regelmatig horizontaal voor het beste (foto-)resultaat.

• 12 Juli 2009 - 07:44

Bianca :

Hey,

Wat een gaaf verhaal zeg!
    Die foto's zijn adembenemend!
    Dank je wel voor de lieve felicitatie vanaf een mooi Canada!
    Hier is het nu rot weer, regen en fris.
    Hopenlijk hebben jullie beter weer.
    Fijne dag en tot snel

xx
    Bianca en Ferry

• 12 Juli 2009 - 08:03

Claudia:

Heey,
    Wij wisten helemaal van niks, we gingen maar goken wat jullie met dat geld gingen doen. We kwamen aardig in de buurt.
    De foto's zijn echt vet.
    Mam dat jij dat durft in een helikopter. :D
    En wel 2 beren gezien, nauw nauw.

xxxxxxxxx claudia

• 12 Juli 2009 - 08:04

Claudia:

Ps: het is niet goken maar gokken.

• 12 Juli 2009 - 08:31

Galina:

Hey,
    Wat gaaf en wat een leuk idee om dit als cadeau te geven aan Leen.
    Wat zijn het mooie foto's.
    Wat braaf dat jullie niet zijn uitgestapt voor een foto (hmmm)
    Komen er nog meer van die leuke cadeau's

Heel veel plezier verder met jullie droomreis

Galina en Goris

• 12 Juli 2009 - 15:08

Sander :

hei mamma, pappa

haha als ik het zo hoor komen jullie nooit meer terug, jullie kopen die camper en blijven eeuwig rondrijden :)
    Nee hoor ik verwacht jullie gewoon over 19 dagen weer terug anders kom ik jullie halen ! :)

leuk dat jullie zoveel plezier hebben ik kan me voorstellen waarom jullie dit zo mooi vinden, zelfs op de foto's ziet het er geweldig uit

cool dat jullie 2 beren gezien hebben, zijn jullie echt niet uitgestapt ?

sow en die helikopter vlucht was het dubbel en dwars waard, ik kan niet wachten op het film materiaal

groetjes sander

• 13 Juli 2009 - 08:22

Saskia:

Wat een geweldige vrouw heb je toch Leen, Ze kan niet alleen leuk schrijven maar heeft ook nog eens hele andere geheimzinnige kanten!!!
    Wat gaaf man en wat een moiie foto's. Ben blij dat jullie je zo netjes aan de regels houden.
    Wat een topweek hebben jullie achter de rug.
    Dikke kus
    De Kooijen