Update tussendoor - Reisverslag uit Denali, Verenigde Staten van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Update tussendoor - Reisverslag uit Denali, Verenigde Staten van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Update tussendoor

Door: Ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

08 Juli 2019 | Verenigde Staten, Denali

Zojuist heb ik eindelijk wat foto's bij recente verslagen geplaatst. Het gaat allemaal erg moeizaam, er is weinig tijd om te werken aan de blog en bijna nergens internet. Jullie geduld wordt aardig op de proef gesteld. Vandaag is het maandag 8 juli en we hebben de hele dag rondgereden met een bus door Denali. Momenteel zijn er door de extreme hitte heel veel branden in heel Alaska, vooral ook hier in het Zuiden. Vandaag hadden we amper zicht op de bergen van Denali, zo jammer, gelukkig hebben we wel wat beestjes gespot. Het verslag volgt later. De rook hangt overal en belemmert soms het zicht. De vuren zijn nog hier ver vandaan en sommigen branden al meer dan 3 weken. Ze zijn ontstaan half juni door blikseminslagen, maar er komen steeds nieuwe branden bij doordat alles zo enorm droog is. We zitten al sinds het begin van de vakantie in de tropen, + of - 30'C!! Tja als je denkt dat we op de Noordpool zitten, nee dus. Gelukkig weten ze hier wel hoe ze de branden onder controle moeten houden, dus wees niet ongerust. Morgen gaan we weer een hele dag toeren door Denali. Vanaf woensdag zitten we weer in Seward (waar ook rook is helaas).

Groetjes

• 09 Juli 2019 - 09:12

Franziska:

Ook al zitten we natuurlijk met smart te wachten op jullie volgende verslag, zullen we geduldig wachten tot dat jullie hier weer tijd voor hebben. Het is immers jullie vakantie en dan moet je vooral genieten en je niet laten stressen door nog niet geschreven reisverslagen en trage internetverbindingen.
    Inderdaad een beetje jammer van al die bosbranden en het slechte zicht. Zeker de foto's komt dat niet ten goede en de prachtige bergpanorama's van Denali al helemaal niet. Wij hadden toentertijd echt de hoofdprijs in de loterij gewonnen, want na een dag sneeuw en regen met een zicht van 0,0, was het de volgende dag stralend mooi en helder weer. Zelfs Mount McKinley was in volle glorie te zien en dat is ook zonder bosbranden echt niet vanzelfsprekend. Ook de beestjes laten zich niet altijd zien tijdens de excursies in Denali, maar daar hadden jullie dan blijkbaar weer wel geluk mee. Hopelijk komen jullie ook vandaag nog het nodige wildlife tegen tijdens de tweede busrit door Denali! In elk geval heel veel plezier gewenst!