No moose today - Reisverslag uit Homer, Verenigde Staten van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu No moose today - Reisverslag uit Homer, Verenigde Staten van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

No moose today

Door: Ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

22 Juni 2014 | Verenigde Staten, Homer

Hey,

Zeer rustige dag gehad vandaag. Redelijk mooi weer voor Alaskaanse begrippen, beetje zon, bewolkt, paar spetjes regen. Goed te doen. In Homer zijn niet echt heftige wandelingen te maken. De bergen zijn aan de overkant van de plas en daar moet je dan met een watertaxi naartoe en dan kom je in The Middle of Nowhere, en da’s weer iets te heftig voor ons. Dus een beetje in de buurt gewandeld. Bij de receptie wat info gekregen over trails.

Eerste wandeling was een tochtje van 1 ½ uur door parkachtig landschap, over vlonders en drassige paadjes. Heel veel wildflowers en vogeltjes gezien. We werden door borden al gewaarschuwd voor Moose, helaas niets gezien. Daarna nog een wandelingetje ergens anders op zoek naar meer Moose. Groot info bord daar over hoe gevaarlijk die Moose echt kunnen zijn. Er worden meer mensen gedood door elanden dan door beren. Ze zijn onberekenbaar, snel geïrriteerd en kunnen je dood trappen. Ja leuk hoor wandelen in Moosecountry….. Er stond op een info bord: They can stump the living daylights out of you. Heel geruststellend dus. Ook bij de tweede wandeling noppes gezien. Wat ons wel opvalt, er zijn hier ook totaal geen squirrels. Wel veel vogeltjes. En tot nu toe weinig muggen, maar daar zijn we niet zo rauwig om.

Na de 2 wandelingetjes besloten we de gereserveerde campground voor de komende 2 dagen op te zoeken. Ook in Homer, helaas niet aan zee. Toen we die uiteindelijk gevonden hadden na 3 rondjes rijden viel dit nogal zwaar tegen. Een soort visafslag, de vislucht hing in de receptie, geen uitzicht, kortom ik was er al meteen klaar mee. Leen twijfelde, we moesten annuleringskosten betalen van $25 en de campground waar we vandaan kwamen was ook $20 per nacht duurder. Maar voor al die luxe hadden we dat uiteindelijk toch over en we reden snel naar Homer Spit en kregen dezelfde plek als afgelopen nacht. Yeah, home(r) sweet home. Vanavond weer lekker Eagles jagen.

Morgenochtend om 9 uur vertrekken we met het watervliegtuig naar Katmai. Na 1 uur vliegen landen we dan op een strand tussen de machtige Grizzlies. 4-5 uur beestjes kijken met 2 biologen/gidsen en max. 5 medepassagiers.. Ben zo benieuwd. Duimen jullie mee voor mooi/droog weer?

See you guys tomorrow, I hope.....

• 23 Juni 2014 - 09:34

Marianne:

Hoi Ellien,

Ik realiseer me nu pas ( na jouw beschrijving, zo groot als een deur) hoe groot zo' eagle is!

Het is maar goed dat je een dagje wat minder meemaakt, want volgens mij.kan je anders nooit al die indrukken verwerken, zo veel en fantastisch.
    Nu kan je al 't mooie morgen weer "opzuigen".
    Ik duim zeker voor jullie mooie weer!
    Hele mooie dag en laat ons weer mee genieten.
    Xxx Marianne

• 23 Juni 2014 - 13:31

Bianca:

hey hey,

wat slim dat jullie terug zijn gegaan!!!!
    wat heerlijk dat het goed weer is.
    hebben jullie niet de verstoppertjeroute gedaan vandaag??
    want dan hebben de moose goed hun best gedaan, hahaha.
    wist ook niet dat ze dodelijk waren, kan me het na je verhaal wel goed voorstellen.
    slaap lekker en tot morgen, berenverhalen, kan niet wachten!!!!

xxxxx

• 23 Juni 2014 - 15:21

Tini De Waardt:

Hoi ouwe buurtjes

Ik hoorde van Marianne over jullie vakantie ( onderneming) en wens jullie een prachtige reis toe.
    We gaan jullie zeker volgen.

groetjes. Tini en Wim

• 23 Juni 2014 - 18:37

Conny:

Hoi luitjes, weer terug van een paar dagen offline.
    Jullie hebben echt alaska-weer zo te lezen... op zich altijd wel gunstig voor het spotten van wildlife, maar als het te heftig naar beneden komt houdt het inderdaad op helaas.
    Pas inderdaad op met de deet: heb het ook altijd gebruikt in canada omdat ik vervelende allergische reacties van de beten krijg, met succes, maar met als resultaat dat ik voorgoed vlekken in mijn gezicht heb...
    Wens jullie heeeeel veel succes en plezier in Katmai!!!

• 23 Juni 2014 - 21:47

Jaquline:

Hoi met ma de groetjes van pa en mij.Het is een prachtige reis als ik 30 jaar jonger was zou ik ook wel zo een reis willen maken maar dat is een dommen droom,die jaren hebben we gehad .wat een groten vogels zijn die adelaars .prachtig om te zien vooral die zo boos was . Ik had je wel eens willen zien sluipen naar die vogels Jullie foto's zijn prachtig en jou verslag ook Ellien we genieten van jullie foto's en verslag Nu houd ik op en ga nog wat bloemen watergeven groetjes van pa en ma tot morgen .