Voor de tweede keer naar Winterwonderland Canada - Reisverslag uit Krimpen aan de IJssel, Nederland van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Voor de tweede keer naar Winterwonderland Canada - Reisverslag uit Krimpen aan de IJssel, Nederland van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Voor de tweede keer naar Winterwonderland Canada

Door: Ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

26 September 2013 | Nederland, Krimpen aan de IJssel

Hello again,

Wat hebben we weer geboft, we gaan voor de tweede keer in de winter naar The Rockies! Yes, yes, yes. In 2012 gingen we voor het eerst naar ons favoriete vakantieland in de winter. Hoe zou het zijn, in de zomer zijn de Rockies al bijzonder mooi, in de winter is het een fabelachtige sprookjeswereld. Wederom werden we compleet overdonderd, ditmaal door de besneeuwde bergwereld. We hadden geweldige ontmoetingen met coyotes en zelfs wolven. Prachtige wandelingen gemaakt met Snowshoes tot hoog in de bergen. Kortom, waanzinnig. Nu gaan we dus voor de tweede keer, we zijn echte mazzelaars. Alles weer binnen notime geregeld. Leen kreeg 20/9 te horen dat zijn contract werd verlengd en datzelfde weekend heb ik alles geregeld om het te vieren.

Op 14 februari vliegen we met KLM naar Calgary. We verblijven in een mooie suite van Silver Creek in Canmore. Van daaruit kunnen we heel makkelijk rijden naar sprookjesland Kananaskis. Ook gaan we uiteraard weer naar Banff en Yoho. Lekker over de Icefields Parkway, de mooiste autoweg in Canada (en misschien wel de wereld). Autootje wat dit gaat verzorgen is een Jeep Grand Cherokee van Hertz. Op 27 februari moeten we helaas de sneeuw achter ons laten en landen dan de volgende ochtend weer in Nederland. Nu maar duimen dat er bergen sneeuw gaan vallen. We gaan zelfs proberen om iets van het Noorderlicht te zien. Zo'n zin in.......

• 09 Februari 2014 - 12:09

Franziska & Klaas :

Beste Leen & Ellien,
    Jullie boffen echt dit jaar! Eerst het winterwonderland van de Canadese Rockies en vervolgens ook nog Alaska in hetzelfde jaar! Ik ben nu al stinkend jaloers op jullie. Al jaren wil ik graag een keer in de winter naar de Rockies en alhoewel we al een keer in Alaska zijn geweest, staan er ook daar nog heel wat bestemmingen op onze bucketlist. Maar helaas, beide bestemmingen zullen voorlopig nog even op ons verlanglijstje blijven staan, want dit jaar hebben we al andere plannen, namelijk een 5-weekse trip door het zuiden van Australië. Dus eigenlijk heb ik helemaal geen reden om te klagen noch om jaloers op jullie te zijn. Toch kijk ik heel erg uit naar jullie verslagen, omdat ik op deze manier toch een beetje met jullie mee kan reizen. Ik verheug me dus al op volgende week, als hopelijk de eerste berichten uit winterwonderland Canada op de pc binnendruppelen. Ik wens jullie alvast een goede reis en een fantastisch verblijf in de Canadese Rockies toe! Geniet in volle teugen, want voor je het doorhebt, is het al weer voorbij.
    Veel plezier! Groetjes,
    Franziska