Regn, regn, masse regn - Reisverslag uit Skei, Noorwegen van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Regn, regn, masse regn - Reisverslag uit Skei, Noorwegen van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Regn, regn, masse regn

Door: Ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

15 Juli 2013 | Noorwegen, Skei

Tag leserfall,

Mocht de titel toch nog onduidelijk zijn, het regent hier al vanaf zaterdag. Niks wandelen, nada, noppes. Binnen zitten, beetje wassen, lezen, puzzelen, internetten, af en toe een boodschapje. Weersverwachting geeft aan dat het pas vanaf woensdag wat droger wordt, daarna mooier weer. Daar houden we ons maar aan vast, zucht......

Overigens heb ik de hotels voor de terugreis geannuleerd en 1 nieuw hotel geboekt. In plaats van 3 reisdagen maken we er 2 van. We gaan dus niet eerder weg, het slechte weer heeft er niks mee te maken. We vonden het hotel in Oslo nou niet echt tof en in Kolding was het ook niet echt gezellig, vandaar. Maar ik denk nog niet aan de terugreis, we hebben nog veel mooie wandeldagen op het verlanglijstje staan, dat wordt dus een inhaalslag. In ieder geval zijn we er helemaal klaar voor en vliegen we de bergen op als het droog wordt.

Hilsen,
Ellien

• 15 Juli 2013 - 17:40

Saskia:

Balen man die regen. Heb wat zon jullie kant uitgestuurd. Hoop dat het helpt

Dikke kussen van de kooijen uit Krimpen

• 15 Juli 2013 - 21:48

Ferry:

Die regen is niet leuk. Wij hadden in 2010 ook zo'n zes dagen met regen en eigenlijk elke keer in Noorwegen wel. Zeker de westkant met de fjorden kan nat zijn. Hoop dat jullie woensdag de benen kunnen strekken, zie daarna wel vanaf vrijdag heel veel zon. Voor nu: lezen is ook heerlijk rustgevend en vakantie. Groet, Ferry

• 15 Juli 2013 - 23:15

Leen En Ellien Van Der Kooij:

Hoi Ferry, Wij zijn nu voor de 5de keer in Noorwegen en dit is de eerste keer dat het zo lang zo nat is. Hardangervida, 2x Sognefjord en Geiranger waren mooie wandelvakanties, zelfs met hele warme dagen. Waarschijnlijk hebben we dit jaar gewoon pech, denk dat we 1 weekje later hadden moeten gaan, maar ja als je alles van tevoren weet.....

• 15 Juli 2013 - 23:16

Leen En Ellien Van Der Kooij:

Zeg Saskia wanneer komt die zon ongeveer, jullie hebben teveel volgens mij. Vandaag is het bijna 1 uurtje droog geweest denk ik, en dan nog geeneens achter elkaar. Whehhhhhh.

• 15 Juli 2013 - 23:17

Leen En Ellien Van Der Kooij:

Oh ja Ferry, geen Vierdaagse van Nijmegen dit jaar? Beetje te warm ook denk ik.

• 16 Juli 2013 - 21:21

Ferry:

Denk dat wij een keer of zes naar Noorwegen zijn geweest, met warmste jaar 2003, 2 weken een rondreis Tromso en de Noordkaap. Heel vreemd alleen maar daglicht en hoge temperaturen. Andere jaren zeer regelmatig paar slechte dagen, in 1999 zulk slecht weer gehad dat we een paar jaar waren genezen van Noorwegen.

Nee, geen 4Daagse. Was echt eenmalig, zo zwaar om 4x 50 km te lopen. Kijk nu wel alle rapportages op tv, blijft leuk om te zien. Heb wel redelijk veel gelopen dit jaar, oa Nacht van de Vluchteling met 40 km van R'dam naar Den Haag. Was leuk. Annabelle is vrijdag aan d'r knie geopereerd, ligt gestrekt op de bank. Volgende week dan zonder krukken en op vakantie hopelijk klein beetje mobiel. We gaan heel lui doen. Nou, veel plezier, hopelijk snel droog.