Nog 3 nachtjes slapen - Reisverslag uit Krimpen aan de IJssel, Nederland van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Nog 3 nachtjes slapen - Reisverslag uit Krimpen aan de IJssel, Nederland van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Nog 3 nachtjes slapen

Door: Ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

03 Juli 2013 | Nederland, Krimpen aan de IJssel

Vandaag laatste werkdag, eindelijk vakantie en wat ben ik daar enorm aan toe. Zaterdagochtend gaan Leen en ik op ons gemakkie op weg richting Denemarken. Daar pakken we ons eerste hotel na 750 km. Volgende dag verder naar Oslo alwaar we na 850 km overnachten in een appartement. Maandag eind van de middag komen we dan aan bij ons huisje in Jolster. Het is een heel klein parkje met 5 chalets, gelegen aan een meer tussen de bergen. Vlakbij ligt de Sunnfjord en de bergen van Jotunheimen. Fjorden, bergen en meren, wat wil je nog meer.

De laatste 450 km kunnen erg lang duren, in Noorwegen zijn de wegen enkelbaans en af en toe stopt de weg en gaat het verder met een veerboot. Dat maakt het ook wel leuk en kunnen we meteen genieten van het prachtige landschap. Komende 2 dagen staan in het teken van wassen, strijken en proberen om de Renault Scenic vol te stouwen. Lukt waarschijnlijk wel, ik sleep zoveel mogelijk mee natuurlijk. Wandelschoenen uit het vet, rugzak opzoeken en de digitale camera's mogen ook weer mee.

Donderdag 25 juli (toevallig weer net op mijn verjaardag, is geen opzet hoor) gaan we weer huiswaarts. Zaterdag 27 juli is het feest helaas weer voorbij. Gelukkig kan ik me nu nog verheugen op al die komende wandelingen langs fjorden, over uitgestrekte vlaktes waar je niemand hopelijk tegenkomt en klimmen en klauteren. Pffff, best vermoeiend, maar wel heerlijk ontspannend. Als het goed is hebben we internet in ons huisje (decadent he?) en zal ik jullie regelmatig voorzien van leesvoer. Af en toe een fotootje erbij om het op te leuken.

Speciaal een mededeling voor Saskia: ook een nieuw koffiefilter wordt nog aangeschaft, andere is achtergebleven in Canada en op reis zonder, dat kan natuurlijk niet. Thermoskan mee zodat we onderweg nooit zonder koffie komen te zitten, stel je voor!

Dus jullie hoeven je de komende weken niet te vervelen en ik heb weer genoeg te doen om aan de hooggespannen verwachtingen te voldoen!

Med vennlig hilsen,
Ellien

  • 03 Juli 2013 - 22:28

    Diana Nooijens - Van Turnhout:

    Ik lees het al wel. Jullie zijn echte avonturiers. Ik wens jullie een hele fijne vakantie toe. Maak maar veel foto's dan kan ik er ook een beetje van genieten.

  • 05 Juli 2013 - 16:33

    Marion:

    Leen en Ellien,

    Ik wens jullie een fijne vakantie in het super mooie Noorwegen.
    Tevens wil ik je nog bedanken voor de leuke verhalen van de voorgaande jaren, deze hebben
    ons zeker geholpen tijdens onze (vierde) reis naar de Rockies, afgelopen september.
    Je hebt gelijk, Kananaskis is ook geweldig!

    Ik zal wederom dagelijks vol spanning wachten op je gezellige verhaaltjes en mooie foto's.
    In augustus, gluur ik mee met Ferry en dan mag ik eindelijk in september zelf weer.

    Goeie reis, veel plezier en geniet ervan,

    Marion (fan!)

  • 05 Juli 2013 - 16:52

    Leen En Ellien Van Der Kooij:

    He. Marion,

    Wat leuk dat je me weer hebt gevonden. Ik voel me zeer vereerd dat mijn verhalen jou aanspreken en zelfs geholpen met je vakantie. Stiekem wil ik ook wel weer naar The Rockies, maar dat zat er dit jaar niet in. Noorwegen is idd ook supermooi, dit wordt onze 5de keer. Zal wel al die dieren gaan missen.

    Waar ga jij dit jaar naar toe?

  • 05 Juli 2013 - 22:25

    Marion:

    Ja, ehum.... wij gaan eens iets nieuws proberen.
    We gaan naar Kroatië, maar dan geen strandvakantie. Ik wil een route uitstippelen langs de natuurparken en daar de dagen vullen met mooie (berg-) wandelingen, mountainbiken en relaxen.
    En als het tegenvalt rijden we terug naar Oostenrijk of Zwitserland.
    Niets boeken, gewoon blijven waar het goed is en vertrekken als het niet bevalt.
    Dat is onze manier van vakantie vieren.
    Trouwens er zouden daar ook beren moeten zitten, maar dat zeggen ze ook van Noorwegen.
    Die heb ik daar ook nog nooit gevonden.
    Nou dan maar hopen op de rendieren, elanden, hermelijnen en dergelijke bontjes.

    Groetjes Marion

  • 05 Juli 2013 - 23:06

    Leen En Ellien Van Der Kooij:

    Ik ben eens in Noorwegen geweest toen daar een beer was gesignaleerd. Een paar dagen hebben ze het dal afgesloten totdat ze de beer gevonden hadden en doodschoten! Ik hoop dat ik ze dus niet tegen kom, da's niet zo best voor die beer denk ik. Ben al heel blij als ik een eland, kariboe of rendier zal zien, kleiner spul mag ook. je leest het wel!

    Die vakantie in Kroatie lijkt me heel leuk, lekker actief bezig zijn in de natuur. Alvast heel veel plezier, ook al moet je nog 2 maanden wachten.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leen en Ellien

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 415064

Voorgaande reizen:

30 Juni 2019 - 20 Juli 2019

Back to Alaska

27 Januari 2019 - 10 Februari 2019

Sneeuwpret in de Rocky Mountains

02 April 2018 - 27 April 2018

Een groot en wild avontuur in Zuid-Afrika

16 Juni 2017 - 07 Juli 2017

Van Noorderlicht naar Middernachtzon

03 Februari 2017 - 17 Februari 2017

Op jacht naar het Noorderlicht

25 Augustus 2016 - 16 September 2016

Nazomeren in the Rocky Mountains van Canada

24 December 2015 - 27 December 2015

Kerst in Rome

27 Juni 2015 - 18 Juli 2015

Retourtje Rocky Mountains: van Jasper naar Banff

13 Februari 2015 - 28 Februari 2015

Winterspelen Westkust Canada

14 Juni 2014 - 12 Juli 2014

Alaska, where the wild things are

14 Februari 2014 - 28 Februari 2014

Sneeuw in The Rockies

06 Juli 2013 - 27 Juli 2013

Weer naar de fjorden van Noorwegen

02 Juli 2012 - 27 Juli 2012

Rockies Canada en Amerika

19 Februari 2012 - 01 Maart 2012

Rocky Mountains Winterwonderland

23 Juli 2010 - 13 Augustus 2010

Besmet met het Canada-virus

03 Juli 2009 - 31 Juli 2009

Droomreis Canada 2009

16 Juli 2008 - 03 Augustus 2008

Geiranger vakantie 2008

Landen bezocht: