Beachboys van Tofino en Nanaimo - Reisverslag uit Tofino, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Beachboys van Tofino en Nanaimo - Reisverslag uit Tofino, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Beachboys van Tofino en Nanaimo

Door: ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

08 Juli 2012 | Canada, Tofino

Haai,

Vanochtend hadden we niet zo’n haast, we hadden de hele dag uitgetrokken om wat te wandelen in het Pacific Rim National Park. Heel veel kilometers kan je daar lopen langs en op het strand. Na een goede tip van Ferry (waarvoor heel veel dank) stonden we rond 10 uur op de parking bij Schooner Cove. We liepen eerst een kilometer door een stukje regenwoud. Dat was een prachtig pad, helemaal over planken en trapjes, omdat de grond zo vochtig is. We verbaasden ons over de gigantische Cedar (ceder/reuzenlevensboom) bomen, op de foto kan je goed zien hoe groot ze zijn. Ze kunnen wel 40 meter hoog worden en zijn 1 van 's werelds hoogste bomen. Ze worden ook gigantisch dik. Verder groeien er op elke vierkante centimeter planten in allerlei soorten en maten. Heel bijzonder. Daarna kwamen we op het strand: Long Beach. We liepen naar een grote rots en daar bleek een heel aquarium op te zitten. Zeesterren in heel veel kleuren, paars, oranje, rood, allerlei anemonen, mossels en andere schelpdieren. We keken onze ogen uit.

Verder ging de reis over het strand, er werd druk gesurfd. Daar staat Tofino om bekend. We wilden iets gaan eten bij Wickaninnish Beach, leek op het kaartje goed te doen (er stond geen afstand aangegeven, anders hadden we dat wel eerder gezien). We waren al bijna 2 uur op pad (inclusief het bezoek aan het aquarium on the rocks) en hadden stevige trek. Helaas bleek ons einddoel niet haalbaar. We waren pas halverwege, bij Combers Beach. De lunch bestond nu uit een powerbar en flesje sap. Dom, dom, dom ik weet het, we hadden geen eten meegenomen omdat we dachten niet zo lang weg te blijven. Ga nooit op pad zonder eten en drinken……je weet maar nooit. Toen we vertrokken was het bewolkt en we wisten niet dat het zo mooi zou zijn.

Afijn om 13.15 rechtsomkeert gemaakt. Door al die zeelucht en heerlijke wind waaide er ook een frisse wind in mijn hoofd. Ik kreeg ineens het 'briljante' idee om alsnog vandaag naar Nanaimo (waar een garage zit die ons raam van Canadream mag plaatsen) te rijden. Had ik dit maar eerder bedacht.... De wandeling was minder lang dan verwacht en waarom langer blijven. De campground lokte ons ook niet echt, het is er zo druk en totaal geen privacy. Als we maandagochtend pas uit Tofino weg zouden gaan konden we pas rond 11 uur in Nanaimo zijn en dan naar de garage (2 uur raam vervangen) en dan ook nog met de veerboot naar Vancouver. Jammer dat we al betaald hadden voor die extra nacht in Tofino, maar we besloten om naar Nanaimo te rijden en op de gok daar een campground te zoeken. Om 15 uur vertrokken we dus en om 18.30 waren we in Nanaimo. Dankzij Tomtom en Woodall’s Campground Guide Canada (van 2009 nog bewaard) had ik een mooie campground op het oog: Living Forest Oceanside Campground. Alleen de naam al! Dat Oceanside was zo aantrekkelijk. Gelukkig hebben we een mooi plekje gekregen, het laatste plekje met oceanview!!!! Yes, we did it again. Wederom hebben we een mooi uitzicht op de grote plas. Links en rechts van ons zitten weer doorgewinterde pyromanen hun hobby uit te oefenen, wij zitten dus binnen.

Morgenochtend gaan we al om 8 uur voor de deur van de garage liggen, ik weet waar die is en dan gaan we zelf proberen om ze zover te krijgen dat het raam zsm vervangen wordt (hopelijk meteen). We zullen nog even een belletje plegen met Canadream, die mogen dan de financiele kant afhandelen. Heb geen zin om te wachten tot zij een afspraak gaan maken in Nanaimo. Ben benieuwd of onze actie gewaardeerd gaat worden, maar het is zonde van de vakantie om er nog meer tijd aan te verspillen. We willen van Vancouver Island af en naar de Rockies!

Jullie hebben wel gemerkt denk ik dat de foto’s van 6 en 7 juli pas 8 juli zijn geplaatst. Hopelijk heeft wel iedereen alsnog DE beer bewonderd!!!!!!! Hopelijk volgen er nog veel berenfoto’s…..

Saskia; ik dacht dat je had gezegd dat jullie een week na ons zouden vertrekken, dus had maandag in mijn hoofd. Maar ik dacht dat jullie dan misschien zondagnacht al zouden vertrekken. Vergeef me, heb misschien niet zo goed geluisterd toen je het vertelde. Nu wensen wij jullie alsnog een hele fijne zonnige vakantie toe, ook al moeten jullie nog 2 dagen bijzonder hard werken. Groetjes, ook aan Theo en de kids.

Rocky Mountains here we come,
Leen en Ellien

• 09 Juli 2012 - 14:58

Saskia:

hallo lieverds,

Het is je allemaal vergeven hoor en dank voor je aandacht. Komt helemaal goed.
    Wat een verhalen weer. Ben erg benieuwd hoe het afloopt met de ruit en hoop dat het jullie lukt. Wat een gave foto's trouwens.
    De laptop gaat mee naar spanje dus kunnen we jullie lekker blijven volgen

Dikke kus

De kooijen uit krimpen

• 22 Juli 2012 - 17:11

Bianca:

Hey haai,

Wat cool die zeedieren zeg! Liep je er zo tegen aan?
    Die bomen echt gaaf dan is zelfs leen klein hahaha.
    En ach die extra wandeling was vast met een bijzonder mooi uitzicht!?

Xxxxx

• 22 Juli 2012 - 17:11

Bianca:

Hey haai,

Wat cool die zeedieren zeg! Liep je er zo tegen aan?
    Die bomen echt gaaf dan is zelfs leen klein hahaha.
    En ach die extra wandeling was vast met een bijzonder mooi uitzicht!?

Xxxxx