Count down - Reisverslag uit Calgary, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Count down - Reisverslag uit Calgary, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Count down

Door: ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

01 Maart 2012 | Canada, Calgary

Hallo landgenoten,

Hier zitten we dan te wachten op Calgary Airport. Het lange wachten is begonnen. Om 7.30 Falcon Crest verlaten. De koffers puilen uit en er gaan ook heel veel koffers met schitterende herinneringen mee terug. Toen we wegreden lieten de bergen zich nog even op hun allermooist zien, met prachtige rode luchten rondom. Ik schoot gelijk vol, ben toch zo'n sentimentele doos.......Af en toe nog achterom gekeken, het was prachtig. Het liefst wilden we omdraaien, de bergen riepen gewoon. Maar helaas.....

Om 9 uur waren we al op het afgiftepunt voor de auto, we werden netjes opgewacht door een allervriendelijkste jongedame. FF een snel rondje om de auto, kilometerstand werd afgelezen: 1200 km teveel a 20 dollarcent/km, reken maar uit. (1 CAD ~75 eurocent). En wat denk je, we hoefden niks te betalen, ze vond het goed zo. In tegenstelling tot de niet zo vriendelijke ontvangst bij Hertz op de heenreis, maakte deze dame weer heel veel goed.

Het eerste kopje koffie is inmiddels genuttigd, en nee we hebben niks lekkers gekocht. We hadden nl. nog genoeg Chocolate Chip Cookies over, en natuurlijk gooi je die niet weg!!! Het is nu pas half 11, onze vlucht vertrekt pas om 15.30, dus nog een paar uurtjes te gaan. We zitten heel toevallig in de Kananaskis Hall, hoe toepasselijk!

See you,
Leen en Ellien

P.S. De koffers konden we afgeven om 11.30 bij KLM. Gelukkig geen overgewicht, maar ja had daarvoor wel de koffiefilterzakjes moeten achterlaten!!!! En deze keer was Leen de pisang bij de douane, ja ja lachen! Hij werd helemaal gefouilleerd en toen waren ze nog niet overtuigd van zijn goede bedoelingen. Hij mocht kiezen: Body-scan in zo'n ronddraaiend ding waar ze dan dwars door alles heen kijken of apart in een kamertje en uitkleden. Leen heeft toch maar voor de scan gekozen. En wat bleek? Hij had nog steeds iets verdachts in zijn broekzak, bleek een ......jawel, papieren zakdoekje te zijn! Ja stel je voor, dat moet je natuurlijk aangeven. Afijn toen mocht ook hij mee naar Nederland. Om 15.30 zijn we opgestegen en 8 1/2 uur later landden we op Schiphol. Tuurlijk geen oog dicht gedaan, wel een prachtige zonsopgang gezien. Helaas was toen ook de klok 8 uur vooruit gezet en was het dus 8.30 's ochtends. We werden snel opgehaald door het busje van de autoparking, en daar stond ons autootje al helemaal blij te wachten. Geen deuken, verdachte kilometerstanden of zoiets, dus ook dat viel weer mee. Om 10.30 waren we thuis alwaar de kinderen al stonden te wachten. Heerlijk bijgekletst en toen gaan uitpakken. Zo onwezelijk om dan weer terug te zijn, maar 1 troost: over 16 weken gaan we alweer!!! Dus Countdown again. We boffen maar weer. In ieder geval was dit weer een onvergetelijke vakantie, supermooi en onbetaalbaar (qua herinneringen).

• 01 Maart 2012 - 18:05

Ferry:

Was weer erg leuk om jullie avonturen te lezen.
    We genieten gewoon mee. Voor straks: goede vlucht en wel thuis.

Groet,
    Ferry

• 01 Maart 2012 - 19:04

Sassie:

Goeie vlucht en wel thuis
    XXXXXXXX