K4 op bezoek bij Willie Wonka - Reisverslag uit Banff, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu K4 op bezoek bij Willie Wonka - Reisverslag uit Banff, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

K4 op bezoek bij Willie Wonka

Door: ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

26 Juli 2010 | Canada, Banff

Hallo lezertjes,

Zoals reeds aangekondigd vandaag de eerste wandeling. De planning was om rustig te beginnen, niet teveel hoogteverschil graag. We zijn gaan wandelen bij een heel groot meer: Lake Minnewanka (lijkt een beetje op die meneer van Sjakie en de chocoladefabriek; Willie Wonka). Het meer is 22 km lang en wij hebben daarvan 7,5 km aanschouwd. We liepen door bossen, over rotshellingen met wisselend uitzicht over het mega-meer. Het was vreselijk warm maar best mooi. Niet de spectaculaire uitzichten die we graag willen, maar als je niet veel stijgt dan kan dat ook niet, maar om te beginnen niet slecht. Uiteindelijk toch nog bijna 5 uur gelopen, en toch erg inspannend. We hebben ons zelf getrakteerd op een heerlijk ijsje, dat hadden we echt verdiend. De schoenen zijn nu ingewijd en goedgekeurd en morgen gaan we wat heftiger wandelen. We vertrekken eerst naar Lake Louise, gaan daar de Campground bespreken en dan wandelen bij het meer Lake Louise. Als het weer tenminste zo goed blijft zoals de afgelopen dagen, deze avond is er veel donkere bewolking boven ons kempertje, hopelijk blijft het droog.

Vanavond kwam ook de Canadese Nederlander nog langs en hij vertelde ons dat de Duitsers met autopech pas om 22.15 uur waren geholpen. Gelukkig maar dat wij niet zijn gebleven, dan was het heel erg laat geworden. Het heeft ze bijna 150 Euro gekost, leuk geintje.

Morgen niet uitslapen, maar iedereen is toch nog steeds erg vroeg wakker, dus no problem. Overigens heeft niemand vannacht de trein gehoord, misschien raak je er aan gewend, en da’s maar goed ook want op de volgende Campground is die ook weer te horen.

De hartelijke groeten van K4 uit een zonnig en wonderschoon Canada.

• 28 Juli 2010 - 18:37

Saskia:

Hebben de schoenen geen blaren opgeleverd??
    Ben blij dat alles spoedig verloopt. Wij zijn nu toch wel erg benieuwd naar de foto's maar ja ik begrijp dat het wat achterstand heeft opgeleverd.
    Het was weer een genot om alle verhalen te lezen. Heeft wel wat zo'n paar dagen achter elkaar te kunnen lezen maar elke dag is ook leuk hoor als ik een verzoekje mag doen.
    Pa en Ma kijken elke dag op de laptop en ik word dan netjes gebeld als er nieuws is zodat ik kan schrijven aan jullie., De taken zijn hier dan ook goed verdeeld hahahaha
    Dikke kus van de kooijen uit Brabant.