Campbell River,'n beetje zwart/wit - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Campbell River,'n beetje zwart/wit - Reisverslag uit Campbell River, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Campbell River,'n beetje zwart/wit

Door: ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

26 Juli 2009 | Canada, Campbell River

Vancouver Island, 25 & 26 juli, feestje en bijzondere ontmoeting op het strand en een klein beetje zwart/wit……..

Hoi allemaal,

Zaterdagochtend vroeg stonden we al weer bij de haven van Ucluelet om te kijken of de arenden thuis waren, helaas dus niet. Maar die ochtend al bij het ontbijt hebben we er 1 gezien op de paal in het haventje voor onze camper, in de voortuin zeg maar!!!!!! We zijn ook nog naar het strand gereden waar we vrijdag gewandeld hebben in de hoop dat het minder mistig zou zijn, helaas hoorden we bij het opstaan de misthoorn al en helaas bleek het uitzicht over zee nog steeds minimaal te zijn. Jammer, jammer. Toen zijn we maar naar de volgende campground gereden aan de andere kant van het eiland, waar we dus 2 dagen daarvoor vandaan zijn gekomen.

Ik had in Nederland al een campground geboekt voor 3 nachten, maar omdat we nu 1 dag eerder die kant op gingen had ik gebeld of we een extra nacht konden boeken, en joepie er was nog een plekje. Je moet erg snel zijn met een plekje zoeken, als je eind van de middag gewoon ergens aankomt is er vaak geen plek meer. Tot nu toe rijden wij al in de ochtend naar een campground of ik probeer te bellen. Meestal is er geen bereik met de mobiel, dat valt dus niet mee en de kosten lopen dan ook aardig op (ik klaag niet…). We staan nu, let op, op een superplek met uitzicht op de oceaan, in Campbell River, nog steeds op Vancouver Island dus. De campground heet Salmon Point Resort. Aan de overkant kunnen we de bergen zien van het vasteland, het is hier een smalle zee-doorgang. Kwijl maar hoor, want het is hier zo mooi.

Ik zit dus nu te internetten buiten naast mijn kempertje en werp af en toe een blik op zee, bergen. Kan slechter. Wat betreft mijn verjaardag, iedereen hartelijk bedankt voor alle lieve felicitaties. Ik heb een beachparty gegeven bij Kennedy Lake, maar waarschijnlijk zijn de uitnodigingen niet op tijd aangekomen want niemand kwam…….Kheb de hele dag zitten wachten en toen maar van verdriet alle taart (heel veeeeeeel chocoladefudge..) met Leen opgegeten. Ja het was weer een zware beproeving. Daarna dus doorgereden naar Campbell River waar we nu 4 nachten blijven. Campbell River is ook zo’n super toeristisch gebeuren, alles draait ook hier om de whales en vanaf september ook beren (dan trekken de zalmen landinwaarts). Het is hier bijna subtropisch (echt ver boven 30oC) en tot overmaat van ramp is gisteren (25/7) de airco kapot gegaan. Bloedjeheet binnen, mensen met een caravan kennen dat gevoel wel……Gelukkig kunnen we buiten in de schaduw van onze camper zitten (als we thuis zijn) met een lekker windje van zee.

Gisteravond nog een wandeling gemaakt bij de campground, de wildlife-oogst was: 5 herten en een slang! En een alleraardigste duitse dame, ene Heike. Bijzonder????Jazeker, na de gebruikelijke vragen "Where are you from, what are you doing here", kwamen we op het onderwerp Whalewatching. Toen ik vertelde welke excursies ik had geboekt werd ze een beetje verdrietig. Ze bleek zelf ook een whalewatch/wildlife bedrijfje te hebben sinds 2 jaar, ook hier in town. Ze vertelde hoe zij het deed en ik raakte (natuurlijk) heel enthousiast. Er was nog plek voor een excursie van 6-7 uur op 26 juli en omdat ik nog niet eerder besproken had mochten we voor de lastminuteprijs = 50% korting!!!!!!Meteen besproken met haar, ze was de directeur, ze belde meteen naar kantoor (het was al 21.30) om alles door te geven. Ik was perplex, zo aardig allemaal. Later is ze nog achter ons aangelopen om een folder te geven over de locatie. Ze was ook erg geinteresseerd in onze reisorganisatie, daar wil ze mee in contact komen. Kheb beloofd om een goed woordje voor haar te doen en het e-mailadres gegeven van GreatLakes.

Eenmaal thuis voelde ik me net een klein meisje dat op schoolreisje gaat, zo spannend…..Leuk verjaardagskadootje vond ik, en helemaal zelf gevonden. Leen was de zonsondergang (schitterend) aan het fotograferen. Ik had dus weer wat uit te leggen toen ik hem aan het strand vond, maar hij vond het niet erg hoor. Sorry Galina, ik had beloofd geen verrassingen meer te hebben, maar dit aanbod kon ik echt niet afslaan. Hoe de excursie is gegaan, lees maar verder.

26 juli, Whalewatching, een beetje zwart/wit

Zoals gewoonlijk weer vroeg op pad, voor 7 uur reden we al weg, het was niet zover ~20 min. rijden, maar we willen graag op tijd zijn, stel je voor dat je het toch niet kan vinden. We hadden het dus snel gevonden en stonden om 7.20 al geparkeerd bij dock C. Om 8 uur zijn we vertrokken met een kleine boot, waar binnen plek is voor 12 mensen. We waren maar met 7 deelnemers, lekker knus dus, genoeg ruimte voor iedereen. Ook buiten kon je goed overal staan op de hele boot. De boot maakte meteen veel vaart, oeioeioei dacht ik, als dat maar goed gaat. Tuurlijk had ik wel Primatour en Suprimal ingenomen tegen de misselijkheid, maar toch. Ter geruststelling alvast, ik ben niet ziek geworden. Blij, blij, blij.

Vrij snel zagen we al dolfijnen zwemmen, niet dat ze uit het water kwamen, maar we hebben ze gezien. Daarna kwamen de orka’s!!!!!!!! We waren toen al bijna 3 uur onderweg, de kapitein hield voortdurend contact met andere boten om te horen of iemand al iets gezien had. En ja hoor, ze waren gespot, dus wij erachteraan. We hebben ze een hele poos gezien, niet van heel dichtbij, wel 1 keer redelijk dichtbij, maar ze duiken zo snel onder. Wel een mannetje gezien, die heeft een gigantische rugvin van bijna 2 meter hoog, de vrouwtjes, die zagen we 4, hebben kleinere. Het was geweldig om de zee af te speuren in afwachting aan welke kant ze zouden opduiken, eerst zie je zo’n uitblaaswasem en daarna zwemmen ze boven. Ze sprongen niet vandaag, kwamen ook niet bij de boot, maar we hebben ze gezien en het was super. Overigens wordt er streng gepatrouilleerd door natuurbeschermers, de boten mogen de orka’s niet achtervolgen en ook niet dichterbij komen dan 100 meter. Je moet dus geluk hebben dat ze per ongeluk voor je opduiken. Een zodiac boot was de orka’s te dicht aan het volgen en werd dus echt weggestuurd. Dus beter voor de orka’s, ze wonen hier en hebben rust en ruimte nodig.

Na bijna 7 en 1/2 uur (i.p.v. 6) waren we weer in de haven. Heel voldaan. De zee was op sommige stukken erg ruw, we hotsten en klotsten flink heen en weer, de boot vaart erg hard en maakt dan hele harde klappen. Ik vond het zelfs niet erg, voelde geen Villa Volta in de onderbuik. Dit was dus een extra whalewatching, zoals gepland doen we morgen een wildlife viewing, maar ook 6 uur op een boot, vanuit dezelfde haven, dus misschien zien we ook wel weer orka’s. Stiekem, heel klein beetje maar, hopen we dat ze misschien een klein beetje willen springen. Of klink ik nu erg verwend????? Hopen mag altijd toch? We gaan zo weer de strandwandeling maken en hopen op weer zo’n mooie zonsondergang als gisteren. Hoe het morgen is gegaan met Hurricane Jack (zo heet de touroperator) lezen jullie na afloop van dat volgende avontuur. Overigens is het wel erg lekker om nu 3 dagen op het water te zijn, het is echt zo vreselijk warm dat je ook niet kan wandelen. Perfecte timing dus weer, we blijven echte mazzelaars.

Foto's op:

Tot lees maar weer,
Liefs Leen en Ellien

• 27 Juli 2009 - 06:56

Galina:

Hallo Mazzelaars,
    Wat gaaf dat jullie dolfijnen en orka's hebben gezien.
    Inderdaad de uitnodigingen zijn niet aan gekomen anders waren we zeker even gekomen.
    Maar ik hoop wel dat je een leuke dag hebt gehad.
    Toch weer een verrassing maar oke wel een leuke.
    Het is jullie vergeven.
    Nog een hele mooie en leuke droomreis verder

Galina en Goris
    ben er benieuwt naar alle foto's die julie hebben gemaakt deze zijn al erg mooi

• 27 Juli 2009 - 20:12

Claudia:

Heey
    Echt vet dat jullie orka's hebben gezien. Hoop dat jullie vandaag ook veel wilds zullen zien.

Hier gaat ook alles goed.

xxxx claudia