Vancouver Island, op de vlucht - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Vancouver Island, op de vlucht - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Vancouver Island, op de vlucht

Door: ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

23 Juli 2009 | Canada, Ottawa

Vancouver Island, 23 juli,op de vlucht voor de muggen.

Dankzij onze gevleugelde vrienden waren we vandaag wel erg vroeg wakker, al rond 5 uur, en dat was niet gepland. Met als gevolg dat we even na 6 uur al in de camper zaten. Voor we het park afreden zagen we nog een paar kolibries, toch maar ff gestopt en met gevaar voor eigen leven zelfs uitgestapt!!!!! Ze vlogen rond bij een bakje met nectar. Prachtig. De weg naar Vancouver Island was erg lang, bijna 600 km en saai, lelijk landschap. Veel afgebrande bossen (van jaren geleden, maar ze laten alles staan), triest om te zien. Om 14.30 waren we bij de Ferry Vancouver-Nanaimo: Horseshoe Bay-Departure Bay (op Vancouver Island dus). Lekker vroeg. We kochten een ticket en de dame zei dat we waarschijnlijk om “five-twenty” zouden afvaren. Jeetje, zo laat vroeg ik, ja het was erg druk. Helaas dus bijna 3 uur wachten dachten we. Gelukkig reden we al snel in een rij de ferry op rond 15.20!!!! Dus helemaal niet lang gewacht, waarschijnlijk heb ik haar verkeerd begrepen. Kempertje was bijna de laatste van de rij op de ferry, we voeren weg met een flink windje.

Al snel zagen we een Bald Eagle vliegen, joepie dat belooft wat. De overtocht duurde ruim anderhalf uur, het was een grote ferry met restaurants, winkels, de hele mikmak. Wij hebben al die tijd voorop gestaan, op het bovenste dek met de wind loeiend om de oortjes. Maar ons wachten werd beloond, want als enige op de boot hebben wij dus 2 dolfijnen/bruinvissen gezien die vlak voor ons opdoken. Je moet er wat voor over hebben, er waren verder geen idioten die al die tijd met de kop in de wind buiten stonden weg te waaien. Nog een praatje gemaakt met Nederlanders, die bleken al vanaf 1 uur in de rij te hebben gestaan om op dezelfde ferry te komen, we hebben dus weer geluk gehad! Rond 5 uur reden we Vancouver Island op, niet zomaar een eiland, het is ruim 600 km lang en 150 km breed. Drukke wegen langs de kust, maar al vrij snel gingen wij naar het westen, een rustige weg op. Op zoek naar een campground voor die avond. Flinke steigende en dalende bergweg langs prachtige meren, mooie natuur. Ik had een campground op het oog in de buurt van Ucluelet. Daar zouden veel Bald Eagles zijn en die wilden wij wel eens zien van dichtbij. Eerste campground gebeld, was vol, tweede had wel plek. Even na 20.00 uur kwamen we aan, behoorlijk versleten door de lange reis. Het is een veredeld grasveld, geen aansluiting, plekjes met weinig ruimte, maar om te slapen prima. ‘s Avonds nog snel naar de haven gelopen om arenden te spotten, maar het was erg mistig helaas, niks gezien. Misschien morgen beter?
We wachten af.

Foto's op: