Clearwater, naar de watervallen - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Clearwater, naar de watervallen - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Clearwater, naar de watervallen

Door: ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

21 Juli 2009 | Canada, Clearwater

Clearwater, 21 juli, naar de watervallen

Hoi iedereen,

Zoals gepland hebben we vanochtend eerst de was gedaan. Terwijl die lekker ronddraaide hebben we Claudia gebeld met MSN, Sander was helaas werken. De was was snel klaar, inderdaad 30 min. En 40 min. in de droger en alles is weer fris en fruitig. Daarna op weg naar Clearwater (Wells Gray park). Een tocht van 350 km. Nu bleek weer eens hoe handig het is om met een camper te rijden, lekker pauzeren langs de weg, kopje koffie erbij, hamburgers gebakken voor de lunch, ideaal. We kwamen door Mount Robson Park, daar is dus de hoogste berg van Canada, en die heet......inderdaad Mount Robson. Daarna was het ook gedaan met de bergen, we kwamen in heuvelachtiger gebied. Onderweg passeerden we nog een timezone, onze horloges gingen 1 uur achteruit, lekker 1 uur gewonnen.

Rond 15.30 waren we op de Wells Gray Guest Ranch waar we de overnachting op de campground zouden doen (was al geboekt met de excursie), de volgende ochtend moesten we om 5.30 paraat staan voor de excursie die vertrekt vanaf die Ranch. Lekker dichtbij dus. Alleen was het geen campground maar een parkeerplekje naast de paardenwei in de brandende zon. Het was die dag snikheet, boven 30oC. Omdat de receptie pas om 16.00 openging besloten we wat rond te rijden, ik had gezien dat er een campground 10 km verderop zat, misschien met een beter plekje en toch dichtbij. We kwamen op Wells Gray Golf Resort & RV Park aan, klinkt erg ballerig, maar dat viel reuze mee. Heel aardige dame die een schitterend plekje voor ons had onder 2 grote bomen, aan een beekje. Ja graag....Meteen 2 nachten geboekt, dat plekje op de paardenwei hadden we liever niet. Daarna weer teruggereden naar de Ranch om ons te melden en te zeggen dat we een andere campground hadden gevonden. Vonden ze niet erg, ze wisten dat de campground van de Ranch niet veel voorstelde. Nog even wat foto’s bewonderd van de gids die ons ging rondleiden, dat waren geen slechte plaatjes.

’s Avonds zijn we nog langs 2 watervallen gereden, we waren immers in het watervallenpark. Dawson Falls, een prachtige brede waterval, oorverdovend, heerlijk kabaal met een stevige nevel erboven. Prachtig. Daarna naar de beroemdste waterval van het park: Helmcken Falls. Die is redelijk hoog en valt in een groot gat naar beneden, steile lavarotswanden rondom. Ook erg mooi. Vroeg naar bed want de volgende ochtend vroeg uit de veren. We waren erg benieuwd naar de excursie, we hadden al gehoord dat de groep alleen uit ons 2-tjes en de gids zou bestaan, het hadden er ook max. 8 kunnen zijn, dus we hadden geluk. Vol verwachting gingen we lekker slapen.

Morgen lezen jullie hoe de excursie was.

Foto's op:

Groetjes Leen en Ellien