Yoho,Yoho(of regen, regen) - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu Yoho,Yoho(of regen, regen) - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Leen en Ellien Kooij - WaarBenJij.nu

Yoho,Yoho(of regen, regen)

Door: ellien

Blijf op de hoogte en volg Leen en Ellien

14 Juli 2009 | Canada, Lake Louise

Lake Louise, 14juli,Yoho,Yoho(of regen, regen)

Hallo iedereen,

Nou vandaag is een dag om snel te vergeten. Regen, regen en nog eens regen. Eerst vanochtend gezellig gebeld met de kinderen, gisteren hadden we dit ook geprobeerd maar we konden elkaar toen niet horen wegens technische storingen aan deze kant. Omdat we nog graag even met ze wilden bijpraten vandaag dus weer gebeld (via MSN dus). Heel fijn om jullie te horen en te zien. Lijkt me best gezellig daar, met af en toe vrienden en vriendinnen over de vloer. En jullie redden je prima zo te horen, knap hoor, we zijn trots op jullie. De komende dagen kunnen we al onze trouwe fans helaas niet via deze site op de hoogte houden, want we gaan een midweekje weg!!!!

Naar de Lake O’Hara Lodge in het Park Yoho (nu zitten we in Park Banff) dus. Geen internet ofzo. Wel warm en koud stromend water en geweldig eten. Dat wordt weer afzien. Misschien moeten ze ons wel die bergen oprollen! Eindelijk slapen in een bed waar je niet op handen en voeten in hoeft te kruipen, maar mij hoor je niet klagen over ons kemperbedje hoor. En misschien geen trein, is ook niet verkeerd?
Maar het belangrijkste is dat de omgeving supermooi schijnt te zijn, hele hoge bergen, we zijn errug benieuwd. Vandaag hebben we ff de omgeving daar verkend, uitgezocht of de kemper daar 3 dagen op de parkeerplaats kan blijven staan en dat mag dus. Ook een campground gezocht voor a.s.vrijdagavond. We kunnen niks reserveren, daar doen ze hier niet aan, wie het eerst komt die heeft geluk. Aangezien het vrijdag pas laat zal zijn voor we een campground aandoen vrezen we dat de meeste al vol zullen zijn, tot nu toe is dat op deze campground elke avond het geval.We hebben nu een campground gevonden die vlakbij de lodge is, dus als we rond 17.00 uur daar buiten worden gegooid dan lukt het waarschijnlijk wel. En anders is er nog een tweede campground die nooit vol schijnt te zijn(omdat er ook niks is,alleen een plek voor je kemper, geen aansluitingen). Zal best wel goedkomen.

Onderweg nog ff een stroomversnelling bezocht tussen de buien door: Natural Bridge, een soort canyon waar het water met grof geweld doorheen wordt geperst. Altijd indrukwekkend om te zien. Ook wilden we de Takakkaw (probeer dit eens snel uit te spreken) Falls (een waterval dus) bezoeken, maar onze kemper kon de haarspeldbochten niet maken, we zijn net 1 meter te lang, dat krijg je ervan als je op grote voet leeft. Dus helaas pindakaas. Terug maar naar de campground bij Lake Louise, het regende nog steeds. Daar hebben we ons nog ff op een paar eekhoorntjes gestort, die zitten gewoon voor onze deur, zijn het geen schetige beestjes? Morgen om 9.45 worden we verwacht bij de shuttlebus die ons naar Lake O’Hara gaat brengen en heel belangrijk, het weer wordt de komende dagen prima, joeoeoeoeoepie!!! Vanavond de koffertjes pakken, we hebben het er maar druk mee, een vakantie in een vakantie, echt afzien!

Volgende update komt waarschijnlijk uit het Park Jasper, waar we zaterdagochtend naar toe rijden, een tocht van 250 km, hopelijk vinden we daar iets van beschaving zodat we jullie weer bij kunnen praten.

Foto's op:

Groetjes van Leen en Ellien

• 15 Juli 2009 - 07:34

Claudia:

Vervelend dat het zo slecht weer is.
    Maar eindelijk Lake O'Hara.
    Hoop dat het erg mooi is.
    Tot over een paar dagen.

xxx claudia

• 15 Juli 2009 - 08:28

Carolien:

Hey Bear hunters of the third kind,

Heb pas vandaag weer updat va jullie reisverhalen gelezen (foei vor mij) Ik zal pap en mam op de hoogte brengen. Komende zaterdag zijn ze bij mij voor de verjaardagen van de kinderen. Ik wens jullie veel plezier en mooie landschappen toe en ik hoop dat het weer jullie goed gezind is.

Groetjes Carolien

ps. .mijn e-mail adres is: ceeroij@home.nl

• 15 Juli 2009 - 10:44

Ferry:

Nou, het weer ziet er goed uit komende dagen. Kan niet beter voor Lake O'Hara; hopelijk ook als wij er straks zitten (vanaf 29 juli).

Tja, met die regen valt niks aan te doen. Top dat jullie Helen Lake hebben gelopen, echt één van onze mooiste wandelingen in de Rockies (zonder grizzly dan...). Misschien dat we die dit jaar weer gaan lopen, zo mooi, we zien wel. Veel plezier en genieten. Als wij terug zijn ben ik wel benieuwd naar jullie foto's.

Groet, Ferry

• 16 Juli 2009 - 18:18

Joke:

t was al weer even geleden dat ik met jullie mee trok, maar ik zat er gelijk weer helemaal in hoor.Hoeveel moois kun je nog verwerken??!! Erg leuk dat je ons er zo van mee laat genieten, groetjes Joke

• 18 Juli 2009 - 18:39

Wout Deelen:

Sinds enkele dagen volg ik jullie reis door Canada. Sander heeft me daarvoor op jullie lijst gezet van lezers van jullie avonturen in Canada.

Uit alle verhalen heb ik begrepen dat jullie ontzettend veel zien. Uit alles blijkt dat de natuur overweldigend is.

Spannend natuurlijk om een beer te ontmoeten en dan nog foto's te kunnen maken ook. Ook wij waren toen enorm verrast om die beer in het donker te ontwaren. Maar dat van jullie is veel mooier en maakt ook veel meer indruk.

Ik heb begrepen dat jullie naar een park zijn gegaan waar geen campers mogen komen. Jammer maar wel weer een afwisseling. Uit een van de vorige verslagen heb ik begrepen dat het rijden met de camper Leen erg goed afgaat. Ik heb echter niet gelezen of het beter of minder bevalt dan het reizen van lodge naar lodge. Dat hoor ik nog wel als jullie thuis komen.

Dit is mijn eerste maar ook mijn laatste reactie omdat we morgen naar Italie gaan.Dit weekend was het enorm druk voor de tunnels. Naar ik begreep, is het op de campgrounds in Canada ook niet stil. Jullie hebben al een keer moeten uitwijken naar een volgende. Dat was bij ons toen niet het geval. Er was altijd voldoende plaats.

Truus en ik wensen jullie nog een fijne reis en een goede vlucht terug.

P.S. Ik moest van de buurvrouw van Sander en Claudia zeggen dat ze zich voorbeeldig gedragen. Je hoort ze niet, zei Elsa. Ook van haar de groeten.

Hartelijke Groeten

Wout.